szechenyi 2020

Híreink

Previous Next

A CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies – Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége) vámügyi munkacsoportjának kezdeményezésére a tagországok vasúti szakértői minden évben közös, több napos találkozó keretében egyeztetnek a vámhatóságok illetékeseivel, illetve az Európai Bizottság delegáltjaival a folyamatban lévő ügyekről. Idén a szakmai egyeztetésnek Budapest adott helyszínt május 10. és 12. között, a házigazda a Rail Cargo Hungaria volt.

A konferencián a Rail Cargo Hungaria Zrt. nevében Garai Gyula vállalatfejlesztési vezető köszöntötte a résztvevőket, a szakmai képviselő vállalatunk részéről Szilágyi Etelka kereskedelmi logisztika szakelőadó volt. Ezt követően a vasutas szakemberek, illetve a vámhatóságok képviselői és az Európai Bizottság részéről az adó és vámcsoport tagjai két külön munkacsoportot alkotva tanácskoztak. Az egyeztetések a találkozó második napján már teljes körben folytatódtak. Kiemelt téma volt az uniós árutovábbítási eljárásban az elektronikus fuvarokmány szerepe.

Az Uniós Vámkódex szerint az elektronikus fuvarokmány vám-árunyilatkozatként használható az áruk uniós árutovábbítási eljárás alá vonásához, amennyiben tartalmazza az ilyen árunyilatkozatban szereplő adatokat, és ezek az adatok az indulási és a rendeltetési helyen a vámhatóságok rendelkezésére állnak, lehetővé téve az áruk vámfelügyeletét és az eljárás lezárását.

Emellett egyéb, a hatályos jogszabályok gyakorlati alkalmazásával összefüggő vámmal kapcsolatos kérdések és problémák közös megvitatása is napirendre került. A résztvevők a szakmai munka fáradalmait végül egy kellemes városnézéssel zárták, még emlékezetesebbé téve budapesti tartózkodásukat. Ugyanebben a körben a felek a korábbiaknak megfelelően egy év múlva találkoznak, hogy folytassák az aktuális ügyek előbbre vitelét. 

Forrás: RCH

Tags:
Previous Next

Daruzás álló motorral: a Palfingerrel ez is lehetséges!

A Palfinger, a Scania és a Kuhn Rakodógép Kft. minden tudására szükség volt hozzá, de megérte.

Egy 60 tonnaméteres daru még akkor is jelentős tömegű, ha a világ legkönnyebb daruit építő Palfinger készíti, ezért egy átlagos teherbírású első híddal rendelkező teherautó fülkéje mögé nem lehet szerelni. A székesfehérvári Equiscorp Kft. szerkezetépítő tevékenységéhez viszont mégis egy ilyen különleges gépre volt szükség, amelynek kisplatóján szállíthatók a kisebb elemek, a platót leszerelve és a nyeregre félpótkocsit kapcsolva a toronydaru telepítési helyére vihetők az öttonnás ellensúlyok, és akár a tizedik emelet magasságába is feljuttatható a raklapos áru.

A nem mindennapi kihíváshoz a Kuhn Rakodógép Kft. szakemberei a világ legnagyobb teherbírású első híddal rendelkező Scaniájára tervezték és építették rá a daruegységet, amellyel Magyarországon egyedülálló, de Európában is kuriózumnak számító daruskocsit alkottak.

A sok egyedi megoldással megépített gép az elvárásoknak megfelelően platós teherautóként vagy nyerges vontatóként is használható, daruja rádió-távvezérlésű, kétcsészés markolóval, raklapvillával és munkakosárral is felszerelhető, a hattyúgém-toldattal pedig akár 25 méterre is elér.

Ráadásul a hibrid hajtással a daru a jármű dízelmotorja nélkül is teljes körűen képes üzemelni: az olajtartályba bújtatott 400 voltos villanymotornak és a terhelésérzekelős szivattyúnak köszönhetően halkan, károsanyag-kibocsátás nélkül, nem mellesleg 90%-os energiamegtakarítással működtethető.

Minden kétséget kizáróan ez ma Magyarország legjobban felszerelt daruja és legsokoldalúbb darusautója, kihívás és öröm volt részt venni a tervezésében és építésében. Állunk a hasonló megbízások elé!

Forrás: KUHN

A 'kiváló' minősítés megerősíti a Prologis úttörő pozícióját a fenntartható, energiahatékony logisztikai ingatlanpiacon.

A Prologis, Inc., a logisztikai ingatlanpiac globális vezető vállalata bejelentette, hogy 33.700 négyzetméteres, a cseh Sportisimo sportkereskedővel közös épülete a Prologis Park Prága-Rudnában a Cseh Köztársaság első logisztikai létesítménye, amely megkapta a BREEAM legmagasabb akkreditációs minősítését. Ezenkívül egy ilyen épület van még Kelet-Közép-Európában.

A BREEAM, a világ vezető fenntarthatósági értékelési módszere az infrastrukturális és építkezési projectek területén, kiváló minősítést adományoz a 85 százalék feletti fejlesztési teljesítményért számos alapkategóriában, úgy mint kormányzat, földhasználat és ökológia, források és energia, szociális és gazdasági  jólét, szállítmányozás, szállítás és innováció.

Az idei év előző időszakában befejezett 18-as épület 88,1 %-os BREEAM pontot kapott. Egy olyan design-t tükrözve, amely nem csak a környezetbarát anyagok használatát foglalja magában, hanem jelentős operációs megtakarítást is biztosít. A napi ivóvíz-fogyasztás 56 százalékkal, míg az elsődleges energiafogyasztás 18 százalékkal csökkent. Az összes energiaoutput-ot folyamatosan a legmodernebb mérőrendszerek ellenőrzik, míg a vízszolgáltatás lyukérzékelős rendszerekkel van felszerelve.

"Ez az akkreditáció az alapja az innovációnak, minőségnek és minden részletre kiterjedő figyelemnek, amelyet a Prologis alkalmaz minden fejlesztésének design-jában és felépítésében" - mondja David Jakes, senior project menedzser a Prologis csehországi irodájából.  "Minden esetben szorosan együttműködve  a Sportisimo-val, a Prologis kielégítette az ügyfél speciális igényeit és új, csúcstechnológiás épületet hozott létre, amely biztosítja az ott dolgozók jólétét és jelentős költségmegtakarítást nyújt."

A Sportisimo elosztóközpontja két téglalap alakú csarnokot foglal magában, amelyeket minden oldalon egy létező épület határol. Az építési időszakban fenntartható megközelítést alkalmaztak, hogy a szigorú előírások által elkerüljenek bármilyen szennyezést vagy egészségügyi veszélyt, építőanyagokat kiválasztva, életciklus-költség elemzésre alapozva és minimalizálva az újrahasznosítás által generált nagy mennyiségű szemetet.

A létesítmény belső terét minden felhasználója számára speciális kényelemmel tervezték meg, termál ellenőrzéssel, természetes fénnyel és kinyitható ablakok révén megvalósuló zajcsökkentéssel. A környezet a fejlesztés környezetvédelmi aspektusait is tükrözi: a nagy kültéri területek biztosítják a biodiverzitást a zöldövezet és lakói számára.

A D5 autópálya mentén, 20 percre Prága központjától, a Prologis Park Prága-Rudna 18 épületből áll, amelyek összesen 213.000 négyzetméternyi elosztási teret foglalnak magukban.

A Prologis a Cseh Köztársaság vezető logisztikai létesítmény-biztosítója, több mint 1 millió négyzetméteres logisztikai és ipari térrel (2017 március 31-én).  

Forrás: Prologis

Korábbi, sajtóban megjelent információk alapján, nemcsak a Nyugat-Európában bevezetett szigorodó szociális intézkedések nehezítik a hazai fuvarozó cégek életét, hanem az akut sofőrhiány is. Hiába lehet akár már nettó 600 ezer forintot is keresni kamionsofőrként Magyarországon, egyre több a betöltetlen álláshely itthon. Egy innovatív magyar fejlesztő cég szoftveres alkalmazása megoldást jelenthet a sofőrhiány okozta kihívásokra, miután a szoftverük alkalmazásával szinte nullára csökkenthető a rakodások előtti várakozási idő és így akár 30 százalékkal is növekedhet a sofőrök hatékonysága és a gépjárművek futásteljesítménye

Az elmúlt tíz évben két és félszeresére nőtt a nemzetközi fuvarozás teljesítménye Magyarországon. Jelenleg 12 ezer fuvarozó vállalkozás, 63 ezer gépjárművel, a hazai munkavállalók 3,5 százalékát foglalkoztatja a szektor. A logisztikai és fuvarozási ágazat a magyar nemzetgazdaság részére 500 milliárd forint árbevételt generál. Az elmúlt évekre jellemző dinamikus növekedés következtében állandósult a gépjárművezető hiány Magyarországon. A bérek ebben az ágazatban növekedtek a legnagyobb arányban az elmúlt években, ennek hatására ma a versenyszférában a belföldi gépkocsi-, és autóbuszvezetők átlagosan nettó 200-250 ezer forintot keresnek, a nemzetközi fuvarozásban 400-600 ezer forintnyi nettó fizetést is hazavihetnek a sofőrök. 2015 szeptembere óta zajlanak az országban ingyenes sofőrképzések, többszörös túljelentkezés mellett. – Sajnos az ezzel kapcsolatos elsődleges tapasztalatok is beigazolták a korábbi félelmeket, miszerint a végzett sofőrök az első adandó lehetőséggel élve külföldre mennek, magasabb fizetés reményében. Ezért az ágazatban ugyanúgy hiány van sofőrből, mint a képzéseket megelőzően – mondta Perlaky Zoltán, a GLABs menedzsere. A probléma részbeni orvoslására született egy innovatív, magyar informatikai megoldás a GLABs részéről, az online időkapu, az melynek segítségével a szállítók online időpontot foglalhatnak a rakodásra. Az alkalmazás az időpontfoglaláskor figyelembe veszi a szabad rakodási kapacitásokat és rendelkezésre álló erőforrásokat is, így a szállítók olyan időpontokra tudnak érkezni, ahol a rakodás szinte várakozási idő nélkül elkezdődhet, a jelenlegi akár több órás várakozási időktől eltérően. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a rakodás előtti várakozási idők közel nullára csökkentésével, akár 30 százalékkal is nőhet a járművek futásteljesítménye valamint a sofőrök hatékonysága. Ez komoly fegyvertény a fuvarozóknak, hiszen ha a szállítmány tervezhetőbben, pontosabban érkezik, csökken a várakozási idő, akkor ugyanannyi idő alatt több fuvart lehet megvalósítani, ezáltal hatékonyabban lehet az élőmunkaerővel (sofőr) gazdálkodni. – Nagy szó, hogy az elmúlt két és fél év számai azt mutatják, hogy nagy távolságokon belül is képesek a szállítók pontosan érkezni, például Spanyolország – Magyarország fuvarozási viszonylatban, az alkalmazást használók esetében 75 százalékban pontosan érkeznek a kamionok ki- és beszállítási időpontokra – mondta Perlaky Zoltán.

Ez a magyar megoldás elsősorban a gyártó cégek logisztikai szakembereinek, raktár, porta, fuvarszervezés, munkáját könnyíti meg, teszi transzparenssé. Másodsorban a szoftvert használó fuvarozók és szállítmányozók mindennapi munkaszervezéséhez ad nagy segítséget.

Az időablakos érkeztetése a fuvaroknak általános gyakorlat a logisztikában. A többségük papír alapon, excel táblában, kisebb informatikai fejlesztéssel működik, azonban ezek hatékonysága mára már nem elegendő, az Ipar 4.0 elvárásait is figyelembe véve. – Ezzel szemben az erőforrás alapú időkapu a közúton történő árufuvarozás minden szereplője számára sokkal tervezhetőbb, kiszámíthatóbb ki- és beszállítási feltételeket teremt – mondta Perlaky Zoltán. A fejlesztő cég szakembere szerint a GLABs mindezt teszi úgy, hogy közben rugalmasan kezeli, az ad- hoc jelleggel felmerülő szállítási helyzeteket. A rendszer figyelembe veszi a gyár, a logisztikai raktár erőforrásait, a targoncástól a portásig, azok leterheltségét, illetve az adminisztrációs terheket megosztja a fuvarozási folyamat szereplői között. A fuvarozáshoz kapcsolódó összes dokumentum egy helyen elérhető, egy online platformon, ezzel is biztosítva a szállítólevelek, EKÁER számok, szállítási azonosítók, minőségbiztosítói anyagok meglétét. Így nem vesznek el dokumentumok, sem pedig a fuvarozási folyamathoz kapcsolódó, lényeges információk. Időbélyeggel garantálja a folyamat időbeliségének dokumentálását. A szoftver hatékonysága akkor a lesz hatványozottan érezhető, amikor az árufuvarozás minden szereplője bekapcsolódik a felhasználók közé, hiszen így kialakulhat egy tervezhető menetrend a közúti árufuvarozásban is. 

További információ:

Perlaky Zoltán

GLABs menedzser

Tel.: 30/346-6031

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

www.glabs.me/hu/

 

Mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a Waberer's rakományainak szállításába Budapest és a németországi Neuss között. A társaság más útvonalakon is tervezi az intermodális pótkocsis szállítást.
 
A Waberer's International Zrt. - Európa vezető fuvarozója a komplett rakományok piacán - bejelentette, hogy válaszul a változó piaci igényekre, május 16-tól új, intermodális szolgáltatást kínál ügyfelei számára, amelynek részeként mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a rakományok szállításába Budapest és a németországi Neuss között - jelentette be a cég.

A szolgáltatás keretében minden hétköznap egy-egy vasúti szerelvény indul irányonként, amelyek este 10 órakor hagyják el a magyar, illetve a német kiindulási pontokat, és harmadnap reggel 6 órára érkeznek a célállomásra. A nagyjából 1000 kilométeres távolságot non-stop teszik meg a szerelvények, és mindkét célállomáson speciális terminálok fogadják a vonatokat, így biztosítva a rakományok maximális biztonságát.

A vasúti kiindulási pontokra dedikált, 400 darab P400-as pótkocsiból álló vontató-flotta szállítja az intermodális pótkocsikat. A tervek szerint a járműpark további 300 darabbal bővül majd.

"A Waberer's-nél, az innováció mellett elkötelezett és környezettudatos vállalatként, arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé portfóliójában, amelyek hatékony, hozzáadott értéket teremtő megoldásokat kínálnak partnereink számára, és emellett környezeti terhelésük is alacsony. Ennek a törekvégnek részeként vezettük be új intermodális megoldásunkat, és a jövőben mind a kapacitás, mind pedig az új útvonalak tekintetében bővíteni szeretnénk a szolgáltatást" - mondta Lajkó Ferenc, a Waberer's International Zrt. vezérigazgatója.

A Waberer's szakértői csapatával jelenleg azon dolgozik, hogy következő lépésként új intermodális vonalakkal bővüljön a kínálat Olaszország és a Ruhr-vidék irányába. Szintén a tervek között szerepel, hogy a most indított, németországi útvonalon a heti 30 pótkocsis kapacitás 100 darabra növekedjen irányonként, valamint, hogy a dedikált vontatók száma (24 darab) megnégyszereződjön a közeljövőben - közölte a fuvarozócég.

Forrás: napi.hu

A EKOL Logistic Kft. szervezésében április 21-én érkezett meg a Mahart Container Center termináljára az első tesztvonat Kínából, május 12-én pedig az első, Magyarországra rendszeresen közlekedő irányvonat áruit fogadták a csepeli terminálon, amely a távol-keleti országból közvetlenül juttatja el Magyarországra indított szállítmányokat. Az EU-n belüli vasúti fuvarozásra az Ekol Hungary a DB Cargóval, míg a termináli kezelésre a Mahart Container Center (MCC) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást.

A vonat Yiwuból indult, így Magyarország a közvetlen kínai vasúti fuvarozás egyik legjelentősebb vonalát, a Yixin’Ou, azaz a Yiwu–Európa folyosót tekintve az ötödik célországgá vált Németország, Lengyelország, Spanyolország és Anglia után. A vasúti járat üzemeltetője a Yiwu Timex Industrial Investments Co. az Ekol Logistics Kft.-vel kötött szerződést a hetente induló vonat európai kezelésére. Ez azt jelenti, hogy az Ekol Kft. felelős a vonat egy részének árukkal történő megtöltéséért, emellett a Lengyelországba érkezését követően az EKOL szervezi a vasúti fuvarozást Budapestre, itt pedig a termináli kezelést, azt követően pedig a vámkezelést végzi, továbbá Magyarországon belül, valamint Európa több országába a címzettekhez történő kiszállítást is az EKOL bonyolítja.

Kína egyik legjelentősebb kereskedelmi központja Yiwu, ahol az úgynevezett Yiwu Market 420 000 m2-es területén több millió árucikket forgalmaznak. Yiwu a 10 legnagyobb kínai város közül 3, az összesen 45 millió lakost kitevő Shanghai, Shuzhou és Hangzhou 300 km-es körzetében található.

A rendszeresen közlekedő irányvonatok hetente indulnak Yiwuból, egyelőre egy alkalommal, de a gyakoriság a vevői igényektől függően a későbbiekben növelhető. Ennek köszönhetően a magyarországi importőrök a tengeri fuvarozás alternatívájaként a jóval kedvezőbb tranzitidővel elérhető vasúti módozattal is rendszeresen tudnak árut szállíttatni közvetlenül Magyarországra.

Az első direkt vonatok sikeres és hatékony kezelése, valamint a gyors és ügyfélbarát – ugyanakkor kontrollt nem nélkülöző – vámkezelések jó híre gyors ütemben terjed a kínai vasúti operátorok és exportőrök körében. Ennek köszönhetően az EKOL május 16-án ünnepélyes keretek között Kínában, a Belt and Road Forum égisze alatt rendezett eseményen együttműködési megállapodást írt alá az Európába vonatot elsőként indító chongqingi székhelyű Yuxinou Logistics Co. céggel a magyarországi viszonylatban közlekedő vonatok indítására vonatkozóan.

A rendszeres Yiwuból  indított vonat mellett várhatóan június közepén érkezik egy újabb tesztvonat közvetlenül Kínából, Hunan tartományból Budapestre.

– Remélhetőleg ezek a járatok szintén rendszeressé fognak válni, újabb és újabb megoldásokat kínálva a magyarországi gyártó és kereskedő vállalatok számára több kínai régióból is, ezzel növelve Magyarország versenyképességét és az állami bevételeket – mondta Kovács Ákos, az Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

Forrás: EKOL

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél