szechenyi 2020

Híreink

Budapest, 2019. április 4. Ma hajnalban megérkezett az első Cargolux teherszállító repülőgép a kínai Csengcsou repülőteréről Budapestre. Ezzel a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága megduplázta magyarországi forgalmát: idén áprilisától heti háromról hatra emeli a Kína és Magyarország közötti légijáratai számát. A légi teheráru szállítással foglalkozó légitársaság 2002 óta köti össze Hong Kongot Budapesttel és Luxemburggal, a most elindított járat pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg útvonalon közlekedik a jövőben, Boeing 747-400 típusú gépekkel.

IMG 1092 

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér immár Kelet-Közép Európa egyik elsőszámú légi teheráru elosztóközpontjává lépett elő. A tavalyi évben a cargo mennyisége 14,9%-kal nőtt, a Budapest Airport így 2018-ban összesen több mint 146 ezer tonna légiárut kezelt. Az idei év végére elkészül az új, BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázis a budapesti repülőtéren, amely a különböző piaci szereplők teremt olyan közös létesítményt, ahol hatékonyabban tudnak együttműködni a mindennapi munka során.

Budapest egyre növekvő piaci szerepét felismerve a Cargolux úgy döntött: a korábbi heti három helyett hatszor közlekedik a magyar főváros és Kína között. Ebből négyszer a Hong Kong-Budapest-Luxemburg útvonalat repüli a légitársaság Boeing 747-esekkel, heti két alkalommal pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg vonalon közlekednek a Cargolux „Jumbói”. A luxemburgi székhelyű légitársaság és a Budapest Airport közötti együttműködés hosszú múltra tekint vissza: a Cargolux volt az első cég, amely rendszeres cargo légijáratokat kezdett üzemeltetni Budapesten, és 2002 óta mind a mai napig a legnagyobb szolgáltató, amely ezt a régiót szolgálja ki.

Richard Forson, a Cargolux elnök-vezérigazgatója üdvözölte a Csengcsou-Budapest járat elindítását. Elmondta: a Budapest Airport az évek során nemcsak azt bizonyította, hogy Európa legfontosabb cargo elosztóközpontjai között a helye, hanem azt is, hogy a budapesti az egyik legfontosabb útvonal a Cargolux számára. „A ma elindított új járat, illetve a Hong Kong-Budapest járatok sűrítése lehetővé teszi mind a Budapest Airport, mind a Cargolux számára új piacok felfedezését, és egyúttal biztosítja, hogy a felek továbbra is a légi teheráruszállítás európai élvonalát képviseljék.”

IMG 1230

„Ez az együttműködés olyan kereskedelmi stratégia, amelyből mind a Cargolux, mind a Budapest Airport jelentős mértékben profitál – mondta Domenico Ceci, a Cargolux kereskedelmi ügyvezető alelnöke. Hozzátette: „A különböző szolgáltatók részéről egyre növekvő igény mutatkozik Budapest, mint cargo elosztóközpont elérésére. Nem is csoda, hiszen a magyar főváros repülőtere adottságaiban rengeteg lehetőség rejlik; ezt az előnyt ismerte fel a Cargolux is, és a múltbeli eredményes együttműködésre tekintettel úgy döntöttünk, bővítjük a Budapestre közlekedő járataink számát.”

„A Cargolux a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, emiatt számos repülőtér versenyez a jelenlétéért. Épp ezért a légitársaság budapesti duplázása igazi mérföldkő számunkra, amely hozzájárul ahhoz, hogy Budapest Airport a Selyemút kelet-közép európai légikapujává válhasson.” – hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója kiemelte: „Az új csengcsoui járat elindítása és a hongkongi útvonalon bejelentett járatsűrítés rendkívül jelentős növelése budapesti útvonal hálózatunknak. A Cargolux és a Budapest Airport együttműködésének sikerességéről az idők során már megbizonyosodtunk, és külön öröm számunkra, hogy a BUD Cargo City elkészültével egy megújult, professzionális környezetben folytathatjuk a közös munkát.”

Forrás: BUD

Ismét a Budapest Airportot választották az utasok a Skytrax nemzetközi szavazásán a legjobb kelet-európai repülőtérnek, ezzel egymás után hatodik alkalommal nyerte el a ferihegyi légikikötő a legrangosabb nemzetközi kitüntetést.

A Budapest Airport közleményében azt írta, az elmúlt évben mintegy 13 millió utas megkérdezésével 160 országon átívelő felmérést készített a Skytrax. Ennek eredményeként egymás után hatodszor lett a ferihegyi repülőtér a kelet-európai régió legjobbja.

A társaság közlése szerint az abszolút értékelésben Szingapúr-Changi repülőtere végzett az első helyen, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér a 89. A régióban lévő repülőterek közül Bécs a 19., Varsó a 91., Prága pedig a 97. helyen végzett.

Forrás: MTI

Hallottuk a történeteket, olvastuk az újságokat és láttuk a piackutatások eredményeit – 2018 egy nagyszerű év volt a logisztikai ingatlanipar szereplői számára. A piaci alapok továbbra is erősek, a fogyasztói hangulat pozitív és az üresedési ráták rekord alacsony szinten állnak.

Valóban, a tavalyi volt vállalatunk történetének legerősebb éve, mindezt a szektorban kiemelkedő pénzügyi és működési eredményeink is tükrözik. De nem csupán erről van szó. A Prologis több, mint egy ingatlanvállalat.

Többet tenni

Ahogy elnök-vezérigazgatónk a részvényeseknek írt üzenetében is kiemeli, a jövő számos izgalmas lehetőséget tartogat számunkra. Tovább bővítjük környezetvédelmi, társadalmi felelősségvállalási és vállalatirányítási (ESG) programjainkat, hosszú távú növekedésünk tekintetében pedig az innovációra és technológiai fejlődésre fókuszálunk, hogy ezáltal teremtsünk értéket partnereink számára. A tavalyi évben elért eredményeink újabb lehetőségeket biztosítanak, mint például:

globális logisztikai partnereink folyamatosan változó igényeinek ügyfélközpontú kiszolgálása;

a technológiába és az innovációba való befektetés annak céljából, hogy enyhíthessük ügyfeleink “fájó pontjait”, és elősegítsük hatékonyabb működésüket;

a fogyasztói hangulat, az ellátási lánc modernizációjához kapcsolódó trendek és más, a logisztikai ingatlanpiacot befolyásoló fontos szempontok mérése saját kutatásaink és fejlett adatelemző rendszereink segítségével.

A jövőbe tekintve

Tevékenységünk fókuszában ügyfeleink folyamatosan változó igényeinek kiszolgálására áll. Globális méretünkből fakadóan hasznosítani tudjuk az adatainkban rejlő erőt, ezáltal enyhíthetjük ügyfeleink fájó pontjait. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy szoros partneri kapcsolatainkon keresztül támogassuk növekedésüket és sikerüket. További részletekért arról, hogyan végezzük mindezt, tekintse meg 2018. éves jelentésünket.

Forrás: Prologis

A Rail Cargo Hungaria Zrt. Közgyűlése Körös Norbertet választotta a Rail Cargo Hungaria új Igazgatósági tagjává a leköszönő Erik Regter utódjaként. Körös Norbert egyúttal átveszi a társaságnál a Rail Cargo Austria Igazgatóságába még februárban távozó dr. Kovács Imre CEO pozícióját. Felelőssége kiterjed a vasúti árufuvarozási, szállítmányozási, vontatási, logisztikai szolgáltatásokhoz kapcsolódó kereskedelmi feladatok irányítására.

A németül anyanyelvi szinten beszélő, közgazdászként végzett szakember mintegy két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a vasútlogisztika területén. 1998 óta a GYSEV Cargo, valamint a cégcsoporthoz tartozó Raaberbahn Cargo vállalatok menedzsmentjében látott el vezetői feladatokat. A vállalat képviseletében a MÁV Cargo privatizációjában szakmai koordinátorként működött közre. Árufuvarozási és személyszállítási igazgatóként, majd 2011-től a GYSEV Cargo vezérigazgatójaként és az Igazgatóság tagjaként, valamint a Raaberbahn Cargo ügyvezetőjeként tevékenykedett.

Kapcsolata a Rail Cargo Grouppal 2013-ban kezdődött, a vállalatcsoporton belül a Rail Cargo Operator - Austria kereskedelmi vezetői státuszát töltötte be. A Rail Cargo Hungaria élére a MMV-Rail Austria ügyvezető igazgatói pozíciójából érkezett.

Körös Norbert kiemelt feladatának tekinti az eddigi sikeres üzleti stratégia folytatását a társaság piacvezető pozíciójának megőrzése, valamint a hosszú távú eredményesség és stabil működés biztosítása érdekében.

Forrás: RCH

Visszaállt a menetrendszerű kétirányú vasúti konténerfuvarozás Rijeka és a budapesti BILK konténerterminál között. Néhány hónap kihagyást követően a kikötőből ma ismét útnak indult a konténervonat, amely importárut fuvaroz Magyarországra, ahonnan hazai mezőgazdasági és ipari termékekkel rakott konténereket visz a kiinduló állomáson várakozó hajókra.

Ezentúl hetente közlekedik a szerelvény, amely átlagosan 72 TEU egységkonténert szállít. A vonatokat a Rail Cargo Operator – Hungaria Kft. kezeli a francia CMA-CGM hajóstársaság megbízásából. A fuvarozást a horvát szakaszon a HZ Cargo, a magyar szakaszon a Rail Cargo Hungaria teljesíti.

A horvátországi Rijeka kikötője a szlovéniai Koper és az olaszországi Trieszt dokkjaival áll egyre élesebb versenyben a Közép-Európába tengeren érkező áruk logisztikai kezeléséért. A Rail Cargo Operator felismerte a rijekai alternatíva jelentőségét a nemzetközi vasúti árufuvarozásban. A Rail Cargo Terminal – BILK és a rijekai kikötő között – gyékényesi határátmenettel – a másik két konkurens kikötőhöz viszonyítva már jelenleg is versenyképes menetidővel továbbítja a konténereket.

A Rail Cargo Operator – Hungaria évente mintegy 1600 vonat kezelésében vesz részt a különböző magyar export és import viszonylatokban, összesen mintegy 120 ezer TEU árumennyiség vasúti operátori feladatait ellátva. Ezzel évente 60 ezer kamion közlekedésétől mentesíti a közutakat, ennek köszönhetően sok százezer tonnával csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Forrás: RCH

Previous Next

Egy kézbe került Európa egyik vezető logisztikai társasága, az Ekol Lojistik A. Ş. ellenőrzése azt követően, hogy Ahmet Musul, a cég alapítója és többségi tulajdonosa a részvények 37 százalékának visszavásárlásával 90 százalék fölé növelte tulajdonrészét. A vállalat, amely 15 európai országban, köztük Magyarországon kínál átfogó logisztikai szolgáltatásokat ezzel ismét 100 százalékos török tulajdonba került.

Az Ekol elnöke a részvényeket az Abu Dhabi székhelyű Invest AD valamint a Japánban bejegyzett SBI Holdings Inc leányvállalata, a Rigond Finance SARL társaságtól vásárolta. Az akvizíció a török versenyhatóság jóváhagyását követően lezárult. Ahmet Musul kijelentette, hogy az Ekol az elkövetkezendő időszakban folytatja növekedési céljai megvalósítását. „Továbbra is mindent megteszünk azért, hogy Európa első számú logisztikai társaságává váljunk. A részvények visszavásárlása tovább segíti azon törekvésünket, hogy az Ekol teljes mértékben munkavállalói tulajdonba kerülhessen” – hangsúlyozta.

A magyar leányvállalat további erősödést vár a változástól

Kovács Ákos, a budapesti Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója az akvizícióval kapcsolatban kifejtette, hogy a tulajdonosi szerkezet egyszerűsödése tovább gyorsítja a kft.-t támogató eddig is hatékony konszern szintű döntési folyamatokat. A magyar leányvállat a megalakítása óta eltelt alig több mint 5 év alatt minden évben kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni. A 2018-as várható árbevétel elérheti a 16 milliárd forintot, ami a megelőző évi teljesítményhez képest kiugró, mintegy 30 százalékos forgalombővülést jelent – közölte Kovács Ákos hozzátéve, hogy a társaság 375 logisztikai szakemberével, szállítmányozási szolgáltatásaival az elmúlt évben 406 ezer tonna árut juttatott el a megrendelők által megjelölt célállomásokra. A kft. tevékenységében folyamatosan bővíti a környezettudatos fuvarozási megoldások arányát: 2018-ban a közutak terhelését és az üvegházhatású gázok kibocsátását azzal csökkentette, hogy 5000 pótkocsit vasúton továbbított.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

kozlekedesi konferencia 2019 336x280

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél