szechenyi 2020

Híreink

Komplex munkabiztonság és munkaegészségügy fejlesztés indult a Magyar Iparszövetség (OKISZ), a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) és a Független Szakszervezetek Demokratikus (LIGA) által irányított által irányított GINOP-5.3.4-16-2018 Európai Uniós program keretén belül. Európai Uniós program keretén belül. A pályázat célja fizikai és mentális szempontból egyaránt biztonságosabb munkahelyek teremtése csökkentve ezzel munkahelyi balesetek és betegségek számát. Az egy éves időtartamú projekt célja, hogy kedvezőbb munkahelyi körülményeket teremtsen, mely hosszú távon hatékonyabb termelést és kevesebb egészségügyi kockázatot jelent, munkaadók és munkavállalók részére egyaránt. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretén belül megvalósuló fejlesztés, munkavédelmi programokkal, rendezvényekkel és a legújabb kockázatokat felmérő kutatási eredmények felhasználásával készülő szakmai kiadványokkal segíti a projekt által érintett posta, raktározás, logisztika és futárpostai ágazatokban dolgozókat. A számos alágazatot érintő témában készülő kiadványok, felmérik az egyes szakterületek problémáit, hogy támogassák a prevenciót.

A fejlesztés az alábbi alágazatokat érinti:

  • Közúti, vasúti, vízi, légi áruszállítást kiegészítő tevékenységek
  • Raktározás, rakománykezelés
  • Postai, futárpostai kézbesítés
  • Egyéb postai, futárpostai tevékenység.

 

A pályázati konzorcium vezetője a Magyar Iparszövetség (OKISZ) elnöke Dr. Vadász György a szeptemberi hónapban tartott sajtótájékoztatón ismertette, a projekt előkészületeit, melynek keretében több száz vállalkozóval történt véleménycsere, konzultáció, melynek eredményeként komoly javaslatok és megoldási feltételek születtek. Az egyeztetések rávilágítottak arra, hogy szükség van a teljesítmény és a munkakörülmények feltételeinek javítására, melyek a munka minőségi javulása mellett a teljesítmény elismerését nem csak gazdasági szempontból értékelik. Cél a vezetők és a dolgozók közötti emberi kapcsolatok szorosabbra fűzése és a megjelenő segítő szándék. Az ágazati fejlesztésekkel remélhetőleg javulni fog a versenyképesség, a foglalkoztatás és az emberi munkavégzés megítélése, amely lehetőséget teremt Magyarország számára, hogy lépést tudjon tartani a globalizációs világ fejlődésével. Az ágazati szereplőket támogató kiadványok hat különböző témát érintenek majd, melyek magas színvonalú tartalmát az ágazatban elismert szakértők garantálnak. A szakmai kiadványok, online munkavédelmi és munkaegészségügyi eszközök várhatóan novembertől, ingyenesen elérhetők lesznek a pályázat weboldalán, melyről a későbbiekben nyújtunk tájékoztatást.

 

A sajtótájékoztatóról készült videós összefoglaló az alábbi linken érhető el: https://youtu.be/6YGWRc8kln4

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy megkezdte egy új, 10 000 négyzetméteres spekulatív épület fejlesztését a Prologis Park Budapest-Harbor területén, Magyarországon. Az építkezés csupán hat hónappal a fejlesztés megkezdése után, várhatóan 2019 első negyedévében zárul.

Az új, csúcsminőségű épület a Prologis első olyan logisztikai ingatlanja Kelet-Közép-Európában, amelyet BIM (Building Information Modeling) módszerrel terveztek. A BIM egy intelligens, 3D modellezésen alapuló tervezési rendszer, amely különböző eszközökkel és adatokkal segíti az építészek, mérnökök és a kivitelezést végző szakemberek munkájának hatékonyságát az épület és infrastruktúrájának tervezési, kivitelezési és üzemeltetési szakaszaiban.

Az épületben kiépítésre kerülő magas hőszigetelésű falpanelek és tetőrétegrend, valamint energiahatékony sötétsugárzók együttesen 30 százalékkal csökkentik a fűtési költségeket. A további fenntartható megoldások, mint az energiatakarékos LED világítás és nagy felületű tetőbevilágítók, a legújabb világítási sztenderdekhez képest 45 százalékkal csökkentik az épület villamosenergia-felhasználását. A víz, gáz és áramfogyasztás nyomon követését és optimalizálását okos mérőórák segítik. Mint minden Prologis fejlesztést, így az új épületet is BREEAM “Nagyon jó” akkreditációra terjesztik fel.

„A helyszínen tapasztalható fokozott bérlői kereslet nyomán döntöttünk a 10 000 négyzetméteres bővítés mellett. A fejlesztéssel tovább növeljük szolgáltatási palettánkat új ügyfeleink felé” – mondta Kemenes László, a Prologis magyarországi ügyvezetője. „A Prologis számára a BIM az okos épületek és az adatkezelés meghatározó platformja. Alkalmazása növeli a felhasználói élményt és ösztönzi a szén-dioxid-semleges energiafelhasználást, amely minden fejlesztésünk esetén kiemelt szempont.”

Prologis Park Budapest-Harbor Budapest XXII. kerületének déli határánál, a Duna nyugati oldalán helyezkedik el. A parkban 10, összesen 130 000 négyzetméter alapterületű épület található, további 27 000 négyzetméter fejlesztési potenciállal. A helyszín kiváló hozzáférést biztosít a nemzetközi kereskedelmi útvonalakhoz a 6-os főúton, valamint az M0 és M6 autópályákon keresztül.

A Prologis a vezető ipari ingatlanszolgáltató Magyarországon, hét ipari parkban összesen 660 000 négyzetméternyi logisztikai területtel rendelkezik (2018. június 30-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

A debreceni székhelyű, országos szállítmányozási irodahálózattal, több mint 230 közúti gépjárművel és 180.000 m2-es raktárkapacitással rendelkező Trans-Sped Csoport rekordévet zárt – tudtuk meg a vállalatcsoport legfrissebb üzleti jelentéséből.

Az elmúlt évben a Trans-Sped Csoport nettó árbevétele 11,5%-kal, üzemi eredménye pedig 5,5 %-kal növekedett. A tisztán hazai tulajdonú, komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között piacvezető pozíciót betöltő cégcsoport fejlődése továbbra is töretlen. A 2017-es évben a Trans-Sped Csoport konszolidált árbevétele 19 milliárd forint volt, üzemi eredménye pedig meghaladta az 1 milliárd forintot.

A Trans-Sped Csoporthoz tartozó 8 szállítmányozási iroda csaknem 100.000 fuvarfeladatot teljesített a tavalyi évben. Országszerte 12 településén elérhető raktáraiban, összesen 180.000 m2 fedett raktárkapacitással szolgálja ki ügyfeleit a cégcsoport.

A vállalatcsoport fuvarozási üzletága a tavalyi évben közel 50 új, Euro 6-os vontatóval bővítette járműparkját, és további 35 új félpótkocsit is vásárolt. A beszerzéseknek köszönhetően több mint 230 fiatal és modern fuvareszközzel rendelkezik a cégcsoport, melyben a járművek átlagéletkora nem haladja meg a másfél évet.

A tulajdonosok a rekordév eredményét a cég további fejlesztésére és beruházásokra fordítják, osztalékot nem vesznek fel.

„Logisztikai szolgáltatásaink fejlesztése és az ezekhez kapcsolódó beruházások nem csak meglévő ügyfeleink elégedettségét növelhetik, hanem további piacbővítésre is lehetőséget nyújtanak. A 2017-es év eredményeinek köszönhetően a legfejlettebb iparági technológiákkal támogathatjuk az egyes üzletágakat. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően pedig munkatársaink részére is stabil és hosszú távú jövőképet tudunk biztosítani. ” - mondta el Fülöp Zsolt, a vállalatcsoport ügyvezetője.

Forrás: Trans-Sped

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Az LCL szolgáltatások komoly lehetőséget hordoznak magukban az utóbbi időben: az árucikkek csoportosításával és a kikötők között zajló célzott és fix konténerjáratokkal az ügyfelek profitálnak a tervezhetőség javulása, valamint küldeményeik gyorsasága és átláthatósága révén. Így például a Bangalore és Hamburg közötti szállítmányok futamideje 22 nap.

Az utóbbi időben a DACHSER az alábbi kötött útvonalakkal bővítette LCL gyűjtőszállítmányozási járatait: heti LCL szolgáltatásokat indít Berlinből új amerikai célállomásokra (Los Angeles, New York, Chicago, Boston, Houston, Atlanta és Charlotte); Hamburgból Indiába (Nhava Sheva és Chennai); június 1-jétől pedig Hamburgból Újdelhibe. Az ellenkező irányban gyűjtőjáratokat indít Chennai és Nhava Sheva felől Hamburgba, melyekhez újonnan csatlakoztak az Újdelhi és Bangalore felől Hamburgba tartó vonalak. Szintén új kapcsolat a kínai Sanghajból a brazíliai Santosba tartó heti járat. A DACHSER ezen kívül Antwerpenből indít járatokat Hong Kongba, Veracruzba, Szingapúrba, Busanba és Nhava Shevába. E szolgáltatások természetesen a DACHSER minden jelenlegi és jövőbeni magyarországi ügyfele számára, minden telephelyen igénybe vehetők.

„Ügyfeleink, akik LCL szolgáltatásainkat választják, vonzó futamidőkkel, a célországban gyorsabb áru-elérhetőséggel, nagyobb rugalmassággal, valamint a konténereknek és a direkt hajós összeköttetésnek köszönhetően az ellátási lánc pontos tervezésével találkoznak” – mondja Günther Laumann, a DACHSER Global Ocean Freight igazgatója.

A DACHSER komoly potenciált lát a tengeri szállítmányozás megerősítésében az úgy nevezett Dachser Interlocking segítségével: a Dachser Air & Sea Logistics és a Dachser European Logistics szoros együttműködése nyomán a vállalat teljes mértékben integrált logisztikai megoldásokat kínál ügyfelei számára, mely magában foglalja a szállítást, raktározást és az értéknövelt szolgáltatásokat. A DACHSER az előfutást az átfogó európai hálózatán keresztül szervezi, és a szinergiát kihasználva a gyűjtőszállítás előnyeit továbbadja ügyfelei részére. A szállítmányok nyomon követhetők az európai szállítótól a címzettig, a világ bármely részére.

Forrás: Dachser

Previous Next

  • 97,2 százalékos kihasználtság a negyedév végén
  • 974 000 négyzetméter bérbeadott terület
  • 8 új, összesen 271 163 négyzetméternyi fejlesztés megkezdése, amelynek már 65,3 százaléka bérbeadásra került

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon ismertette Európában elért 2018-as második negyedéves működési és fejlesztési eredményeit.

Működési eredmények

A Prologis Europe rekordmagas, 97,2 százalékos kihasználtsági szinten zárta a második negyedévet, amelyhez nagyban hozzájárult a dél-európai piacokon tapasztalt javuló kereslet. A vállalat a negyedév során 343 000 négyzetméternyi területre kötött új bérleti szerződést és 631 000 négyzetméternyi bérleti szerződést újított meg.

A negyedév végén a Prologis konszolidált alapon vagy konszolidálatlan vegyesvállalatokon keresztül összesen körülbelül 16,7 millió négyzetméter létesítményt és fejlesztési projektet birtokolt Európában.

„2018 második negyedévében is folytatódott az egyenletes növekedés Európában. A kereslet stabil, ám a minőségi termékek szűkössége folytán korlátozott” – mondta Ben Bannatyne, a Prologis Europe elnöke. „A fogyasztókhoz közel eső lokációk kiemelten keresettek ügyfeleink körében, így tevékenységünket még inkább a városi, sűrűn lakott területekre fókuszáltuk, ahol Last Touch™ helyszíneket tudunk biztosítani számukra. Különösen az e-kereskedelem fokozza a keresletet, build-to-suit fejlesztéseink 30 százaléka ezen ágazatot szolgálja ki.”

A működési és fejlesztési tevékenység szempontjából kiemelkedő piacok a második negyedévben:

  • Egyesült Királyság
  • Németország, Hollandia és Svédország Észak-Európában
  • Spanyolország és Olaszország Dél-Európában
  • Csehország, Magyarország és Szlovákia Kelet-Közép-Európában

Kiemelkedő új bérleti szerződések a második negyedévben:

  • 40 894 négyzetméter a CDiscount számára a Prologis Park Moissy területén (Franciaország)
  • 36 319 négyzetméter egy divatipari kereskedő számára a Prologis Park Venlo területén (Hollandia)
  • 26 756 négyzetméter a Vente Privee Logistique számára a Prologis Park Penedes területén (Spanyolország)
  • 23 903 négyzetméter a Rohlig Suus Logistics számára a Prologis Park Piotrków DC2 épületben (Lengyelország)
  • 10 776 négyzetméter a Kinaxia számára a Prologis Park RFI DIRFT területén (Egyesült Királyság)

Megkezdett fejlesztések

Kiemelkedő volt a fejlesztési aktivitás Franciaországban és Spanyolországban. A vállalat ebben a negyedévben nyolc, összesen 271 163 négyzetméternyi fejlesztést indított el Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban, Szlovákiában, Svédországban és az Egyesült Királyságban, melyek 35,6 százaléka build-to-suit, 64,4 százaléka pedig spekulatív jellegű volt. A fejlesztések 65,3 százalékára előzetes bérleti szerződést kötöttek.

A megkezdett fejlesztések között a következőket említhetjük:

  • 70 000 négyzetméter build-to-suit fejlesztés egy elektronikai óriásvállalat számára (Venlo, Hollandia)
  • 38 494 négyzetméter build-to-suit fejlesztés (Hams Hall, Egyesült Királyság)
  • 31 837 négyzetméter build-to-suit fejlesztés a Geodis számára (Douvrin, Franciaország)
  • 14 000 négyzetméter kivállalatokat kiszolgáló épület a Poznan III területén (Lengyelország), amelynek 13,4 százalékára előzetes bérleti szerződést közöttek

Felvásárlások és értékesítések

A Prologis a második negyedévben a csehországi Pilsen II területén egy 43 761 négyzetméter alapterületű épületet, továbbá hét, összesen 583 178 négyzetméter alapterületű telket vásárolt Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban és az Egyesült Királyságban.

A Prologis a negyedév folyamán hét, összesen 169 389 négyzetméternyi működő épületet értékesített a németországi Bad Hersfeld, Borken, Bremerhaven, Hassfurt és Neunkirchen, valamint az egyesült királyságbeli Basildon területén. Ezen felül a vállalat Olaszországban, Lengyelországban és Szlovákiában további 32 104 négyzetméternyi telket adott el.

Forrás: Prologis

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél