szechenyi 2020

Híreink

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a Rail Cargo Hungariát (RCH) megbízható adózónak minősítette, miután megállapította, hogy a vállalat megfelel a hatóság előírásainak. Ilyen feltétel többek között, hogy a tárgyévben és az azt megelőző öt évben a társaság nem állt fokozott adóhatósági felügyelet alatt, a hatóság nem indított ellene végrehajtási eljárást, nem állt csőd-, felszámolási, illetve kényszertörlési eljárás alatt. Összesen 11 feltételnek kellett teljesülnie a minősítés megállapításához.

A megbízható adózói státusz pozitív hozadéka az általános státuszhoz képest többek között, hogy az RCH 75 nap helyett már 45 napon belül hozzájut a visszaigényelt általános forgalmi adó összegéhez, növelve ezzel társaságunk likviditását Mulasztás esetén nem bírsággal sújt le a hatóság, hanem felhívja a figyelmet az elmulasztott adókötelezettség teljesítésére. A mulasztási, illetve az adóbírság összege mindössze fele annak, mint amit a hatóság az általános szabályok szerint szabna ki. A státusz további kedvező velejárója, hogy a NAV ellenőrzés nem haladhatja meg a 180 napot. A minősítés mindezek mellett az ügyfelek számára is újabb megerősítés, hogy a társaság megbízható partner.

A hatóság negyedévente vizsgálja felül a megbízható adózó státuszhoz szükséges feltételek teljesülését. Az RCH mindent megtesz, hogy a minősítésnek továbbra is megfeleljen. 

Forrás: RCH

Previous Next

A Magyar Cukor Zrt. éves cukorrépatenderén – speditőri költségviselettel – ismét sikerrel szerepelt a Rail Cargo Hungaria Zrt.

Lippai Viktor az RCH Kereskedelem szervezetén belül működő Business Unit MACE egykori vezetője elmondta, hogy a Rail Cargo Hungariának többfordulós tárgyalásokat követően sikerült megegyeznie a Magyar Cukor Zrt.-vel mind az árakkal, mind az operatív szolgáltatási minőséggel kapcsolatban. Ez tette lehetővé, hogy a már tradicionálisnak mondható cukorrépa kampány fuvarfeladatainak döntő többségét ismét a Rail Cargo Hungaria Zrt. nyerte el. Az idei tender számos, új kihívás elé állította a vállalatot, de végül sikerült minden fél számára elfogadható megegyezést kötnie.

A küszöbönálló kampány kalkulációja rendkívüli előrelátást kívánt meg az RCH Üzemeltetésben és a Kereskedelemben dolgozó, ajánlatot készítő munkatársaitól. Egyrészt, a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. által kilátásba helyezett pályakizárások a kalkuláció során előre nem látható módon változtatják meg az eddig megszokott, jól bejáratott útvonalakat. Másrészt, a következő időszakban a Magyarországon induló infrastrukturális fejlesztések és a szintén erőteljesen növekvő nyersanyag forgalom együttes hatásaként a vagonkapacitás Ea kocsikból szűkössé vált. Harmadrészt, a belföldi, cukorrépa fuvarozási viszonylatok esetén versenyképessé vált a közúti szállítás, egyes – szerencsére még jól körülhatárolható – földrajzi területeken a vasúti és közúti megoldás költségei között nincs lényegi különbség.

Az ügyfél és a Rail Cargo Hungaria között az évekre visszatekintő együttműködésnek és az ebből fakadó tapasztalatoknak köszönhetően több szintű és rendkívül stabil kapcsolat épült ki. A tárgyalások során a felek mindvégig eltökélten keresték annak lehetőségét, hogy – bár a saját érdekeit mindenki igen határozottan képviselte – egy, mindenki számára elfogadható megegyezés szülessen.

Lippai Viktor a társaság jó ügyfélkapcsolataiban látja a Rail Cargo Hungaria Zrt. valódi erejét. Ezek a kapcsolatok teszik lehetővé, hogy a hosszú távú – a cukorrépa kampányhoz hasonló több évre visszatekintő projekteket, amelyeknek a vállalat az eddigi sikereit köszönheti – továbbra is kiemelt figyelemmel és körültekintéssel kezelje, és az évről-évre élesedő fuvarpiaci versenyben ezeket sikerrel megvédje.

Az ilyen jellegű ügyfélkapcsolatok jellemzője, hogy a vállalat minden szintjén, a felméréstől, a projekt tervezésén keresztül, a kalkulációk elkészítésében és a lebonyolításban dolgozó munkatársak mindent megtesznek a sikeres végeredmény érdekében. 

Forrás: RCH

Previous Next

A CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies – Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége) vámügyi munkacsoportjának kezdeményezésére a tagországok vasúti szakértői minden évben közös, több napos találkozó keretében egyeztetnek a vámhatóságok illetékeseivel, illetve az Európai Bizottság delegáltjaival a folyamatban lévő ügyekről. Idén a szakmai egyeztetésnek Budapest adott helyszínt május 10. és 12. között, a házigazda a Rail Cargo Hungaria volt.

A konferencián a Rail Cargo Hungaria Zrt. nevében Garai Gyula vállalatfejlesztési vezető köszöntötte a résztvevőket, a szakmai képviselő vállalatunk részéről Szilágyi Etelka kereskedelmi logisztika szakelőadó volt. Ezt követően a vasutas szakemberek, illetve a vámhatóságok képviselői és az Európai Bizottság részéről az adó és vámcsoport tagjai két külön munkacsoportot alkotva tanácskoztak. Az egyeztetések a találkozó második napján már teljes körben folytatódtak. Kiemelt téma volt az uniós árutovábbítási eljárásban az elektronikus fuvarokmány szerepe.

Az Uniós Vámkódex szerint az elektronikus fuvarokmány vám-árunyilatkozatként használható az áruk uniós árutovábbítási eljárás alá vonásához, amennyiben tartalmazza az ilyen árunyilatkozatban szereplő adatokat, és ezek az adatok az indulási és a rendeltetési helyen a vámhatóságok rendelkezésére állnak, lehetővé téve az áruk vámfelügyeletét és az eljárás lezárását.

Emellett egyéb, a hatályos jogszabályok gyakorlati alkalmazásával összefüggő vámmal kapcsolatos kérdések és problémák közös megvitatása is napirendre került. A résztvevők a szakmai munka fáradalmait végül egy kellemes városnézéssel zárták, még emlékezetesebbé téve budapesti tartózkodásukat. Ugyanebben a körben a felek a korábbiaknak megfelelően egy év múlva találkoznak, hogy folytassák az aktuális ügyek előbbre vitelét. 

Forrás: RCH

Tags:
Previous Next

Daruzás álló motorral: a Palfingerrel ez is lehetséges!

A Palfinger, a Scania és a Kuhn Rakodógép Kft. minden tudására szükség volt hozzá, de megérte.

Egy 60 tonnaméteres daru még akkor is jelentős tömegű, ha a világ legkönnyebb daruit építő Palfinger készíti, ezért egy átlagos teherbírású első híddal rendelkező teherautó fülkéje mögé nem lehet szerelni. A székesfehérvári Equiscorp Kft. szerkezetépítő tevékenységéhez viszont mégis egy ilyen különleges gépre volt szükség, amelynek kisplatóján szállíthatók a kisebb elemek, a platót leszerelve és a nyeregre félpótkocsit kapcsolva a toronydaru telepítési helyére vihetők az öttonnás ellensúlyok, és akár a tizedik emelet magasságába is feljuttatható a raklapos áru.

A nem mindennapi kihíváshoz a Kuhn Rakodógép Kft. szakemberei a világ legnagyobb teherbírású első híddal rendelkező Scaniájára tervezték és építették rá a daruegységet, amellyel Magyarországon egyedülálló, de Európában is kuriózumnak számító daruskocsit alkottak.

A sok egyedi megoldással megépített gép az elvárásoknak megfelelően platós teherautóként vagy nyerges vontatóként is használható, daruja rádió-távvezérlésű, kétcsészés markolóval, raklapvillával és munkakosárral is felszerelhető, a hattyúgém-toldattal pedig akár 25 méterre is elér.

Ráadásul a hibrid hajtással a daru a jármű dízelmotorja nélkül is teljes körűen képes üzemelni: az olajtartályba bújtatott 400 voltos villanymotornak és a terhelésérzekelős szivattyúnak köszönhetően halkan, károsanyag-kibocsátás nélkül, nem mellesleg 90%-os energiamegtakarítással működtethető.

Minden kétséget kizáróan ez ma Magyarország legjobban felszerelt daruja és legsokoldalúbb darusautója, kihívás és öröm volt részt venni a tervezésében és építésében. Állunk a hasonló megbízások elé!

Forrás: KUHN

A 'kiváló' minősítés megerősíti a Prologis úttörő pozícióját a fenntartható, energiahatékony logisztikai ingatlanpiacon.

A Prologis, Inc., a logisztikai ingatlanpiac globális vezető vállalata bejelentette, hogy 33.700 négyzetméteres, a cseh Sportisimo sportkereskedővel közös épülete a Prologis Park Prága-Rudnában a Cseh Köztársaság első logisztikai létesítménye, amely megkapta a BREEAM legmagasabb akkreditációs minősítését. Ezenkívül egy ilyen épület van még Kelet-Közép-Európában.

A BREEAM, a világ vezető fenntarthatósági értékelési módszere az infrastrukturális és építkezési projectek területén, kiváló minősítést adományoz a 85 százalék feletti fejlesztési teljesítményért számos alapkategóriában, úgy mint kormányzat, földhasználat és ökológia, források és energia, szociális és gazdasági  jólét, szállítmányozás, szállítás és innováció.

Az idei év előző időszakában befejezett 18-as épület 88,1 %-os BREEAM pontot kapott. Egy olyan design-t tükrözve, amely nem csak a környezetbarát anyagok használatát foglalja magában, hanem jelentős operációs megtakarítást is biztosít. A napi ivóvíz-fogyasztás 56 százalékkal, míg az elsődleges energiafogyasztás 18 százalékkal csökkent. Az összes energiaoutput-ot folyamatosan a legmodernebb mérőrendszerek ellenőrzik, míg a vízszolgáltatás lyukérzékelős rendszerekkel van felszerelve.

"Ez az akkreditáció az alapja az innovációnak, minőségnek és minden részletre kiterjedő figyelemnek, amelyet a Prologis alkalmaz minden fejlesztésének design-jában és felépítésében" - mondja David Jakes, senior project menedzser a Prologis csehországi irodájából.  "Minden esetben szorosan együttműködve  a Sportisimo-val, a Prologis kielégítette az ügyfél speciális igényeit és új, csúcstechnológiás épületet hozott létre, amely biztosítja az ott dolgozók jólétét és jelentős költségmegtakarítást nyújt."

A Sportisimo elosztóközpontja két téglalap alakú csarnokot foglal magában, amelyeket minden oldalon egy létező épület határol. Az építési időszakban fenntartható megközelítést alkalmaztak, hogy a szigorú előírások által elkerüljenek bármilyen szennyezést vagy egészségügyi veszélyt, építőanyagokat kiválasztva, életciklus-költség elemzésre alapozva és minimalizálva az újrahasznosítás által generált nagy mennyiségű szemetet.

A létesítmény belső terét minden felhasználója számára speciális kényelemmel tervezték meg, termál ellenőrzéssel, természetes fénnyel és kinyitható ablakok révén megvalósuló zajcsökkentéssel. A környezet a fejlesztés környezetvédelmi aspektusait is tükrözi: a nagy kültéri területek biztosítják a biodiverzitást a zöldövezet és lakói számára.

A D5 autópálya mentén, 20 percre Prága központjától, a Prologis Park Prága-Rudna 18 épületből áll, amelyek összesen 213.000 négyzetméternyi elosztási teret foglalnak magukban.

A Prologis a Cseh Köztársaság vezető logisztikai létesítmény-biztosítója, több mint 1 millió négyzetméteres logisztikai és ipari térrel (2017 március 31-én).  

Forrás: Prologis

Korábbi, sajtóban megjelent információk alapján, nemcsak a Nyugat-Európában bevezetett szigorodó szociális intézkedések nehezítik a hazai fuvarozó cégek életét, hanem az akut sofőrhiány is. Hiába lehet akár már nettó 600 ezer forintot is keresni kamionsofőrként Magyarországon, egyre több a betöltetlen álláshely itthon. Egy innovatív magyar fejlesztő cég szoftveres alkalmazása megoldást jelenthet a sofőrhiány okozta kihívásokra, miután a szoftverük alkalmazásával szinte nullára csökkenthető a rakodások előtti várakozási idő és így akár 30 százalékkal is növekedhet a sofőrök hatékonysága és a gépjárművek futásteljesítménye

Az elmúlt tíz évben két és félszeresére nőtt a nemzetközi fuvarozás teljesítménye Magyarországon. Jelenleg 12 ezer fuvarozó vállalkozás, 63 ezer gépjárművel, a hazai munkavállalók 3,5 százalékát foglalkoztatja a szektor. A logisztikai és fuvarozási ágazat a magyar nemzetgazdaság részére 500 milliárd forint árbevételt generál. Az elmúlt évekre jellemző dinamikus növekedés következtében állandósult a gépjárművezető hiány Magyarországon. A bérek ebben az ágazatban növekedtek a legnagyobb arányban az elmúlt években, ennek hatására ma a versenyszférában a belföldi gépkocsi-, és autóbuszvezetők átlagosan nettó 200-250 ezer forintot keresnek, a nemzetközi fuvarozásban 400-600 ezer forintnyi nettó fizetést is hazavihetnek a sofőrök. 2015 szeptembere óta zajlanak az országban ingyenes sofőrképzések, többszörös túljelentkezés mellett. – Sajnos az ezzel kapcsolatos elsődleges tapasztalatok is beigazolták a korábbi félelmeket, miszerint a végzett sofőrök az első adandó lehetőséggel élve külföldre mennek, magasabb fizetés reményében. Ezért az ágazatban ugyanúgy hiány van sofőrből, mint a képzéseket megelőzően – mondta Perlaky Zoltán, a GLABs menedzsere. A probléma részbeni orvoslására született egy innovatív, magyar informatikai megoldás a GLABs részéről, az online időkapu, az melynek segítségével a szállítók online időpontot foglalhatnak a rakodásra. Az alkalmazás az időpontfoglaláskor figyelembe veszi a szabad rakodási kapacitásokat és rendelkezésre álló erőforrásokat is, így a szállítók olyan időpontokra tudnak érkezni, ahol a rakodás szinte várakozási idő nélkül elkezdődhet, a jelenlegi akár több órás várakozási időktől eltérően. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a rakodás előtti várakozási idők közel nullára csökkentésével, akár 30 százalékkal is nőhet a járművek futásteljesítménye valamint a sofőrök hatékonysága. Ez komoly fegyvertény a fuvarozóknak, hiszen ha a szállítmány tervezhetőbben, pontosabban érkezik, csökken a várakozási idő, akkor ugyanannyi idő alatt több fuvart lehet megvalósítani, ezáltal hatékonyabban lehet az élőmunkaerővel (sofőr) gazdálkodni. – Nagy szó, hogy az elmúlt két és fél év számai azt mutatják, hogy nagy távolságokon belül is képesek a szállítók pontosan érkezni, például Spanyolország – Magyarország fuvarozási viszonylatban, az alkalmazást használók esetében 75 százalékban pontosan érkeznek a kamionok ki- és beszállítási időpontokra – mondta Perlaky Zoltán.

Ez a magyar megoldás elsősorban a gyártó cégek logisztikai szakembereinek, raktár, porta, fuvarszervezés, munkáját könnyíti meg, teszi transzparenssé. Másodsorban a szoftvert használó fuvarozók és szállítmányozók mindennapi munkaszervezéséhez ad nagy segítséget.

Az időablakos érkeztetése a fuvaroknak általános gyakorlat a logisztikában. A többségük papír alapon, excel táblában, kisebb informatikai fejlesztéssel működik, azonban ezek hatékonysága mára már nem elegendő, az Ipar 4.0 elvárásait is figyelembe véve. – Ezzel szemben az erőforrás alapú időkapu a közúton történő árufuvarozás minden szereplője számára sokkal tervezhetőbb, kiszámíthatóbb ki- és beszállítási feltételeket teremt – mondta Perlaky Zoltán. A fejlesztő cég szakembere szerint a GLABs mindezt teszi úgy, hogy közben rugalmasan kezeli, az ad- hoc jelleggel felmerülő szállítási helyzeteket. A rendszer figyelembe veszi a gyár, a logisztikai raktár erőforrásait, a targoncástól a portásig, azok leterheltségét, illetve az adminisztrációs terheket megosztja a fuvarozási folyamat szereplői között. A fuvarozáshoz kapcsolódó összes dokumentum egy helyen elérhető, egy online platformon, ezzel is biztosítva a szállítólevelek, EKÁER számok, szállítási azonosítók, minőségbiztosítói anyagok meglétét. Így nem vesznek el dokumentumok, sem pedig a fuvarozási folyamathoz kapcsolódó, lényeges információk. Időbélyeggel garantálja a folyamat időbeliségének dokumentálását. A szoftver hatékonysága akkor a lesz hatványozottan érezhető, amikor az árufuvarozás minden szereplője bekapcsolódik a felhasználók közé, hiszen így kialakulhat egy tervezhető menetrend a közúti árufuvarozásban is. 

További információ:

Perlaky Zoltán

GLABs menedzser

Tel.: 30/346-6031

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

www.glabs.me/hu/

 

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél