szechenyi 2020

Híreink

Késhet az unión kívülről rendelt csomagok kézbesítése, ha nem lesznek komoly rendszerfejlesztések

Több mint százszorosára nőhet az e-kereskedelemhez kapcsolódó vámeljárások száma Magyarországon, miután egy Európai Uniós rendelet értelmében 2021-től az unión kívüli országokból érkező, kis értékű csomagok után is adófizetési kötelezettség keletkezik. A jogszabály hatálybalépését követően csak a NAV Reptéri Igazgatóságán a jelenlegi évi 300 ezres vám-esetszám mellett várhatóan 40 millió darab új vámeljárás is megjelenik majd, aminek gyors és hatékony kezelésére a folyamatban résztvevő logisztikai szereplők és a vámszakma jelenleg nincs felkészülve. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) szerint elengedhetetlen az áruimport folyamat újragondolása, valamint ennek megfelelő szabályozói környezet és komplex informatikai rendszerek mielőbbi megteremtése. Ennek hiányában ugyanis a határidőt követően állandósulhatnak a szállítási csúszások, csomagok tízezrei nem fognak időben megérkezni a megrendelőkhöz.

Ha valaki az Európai Unión kívülről rendel terméket, akkor jelenleg 22 euró érték alatt nem kell vámot és általános forgalmi adót fizetnie. Mindez sok visszaélésre adott lehetőséget, a távol-keleti online áruházak előszeretettel trükköztek azzal, hogy ennél kisebb összeget tüntetnek fel a csomagon, függetlenül attól, hogy mekkora értékű árucikk volt az adott küldeményben – jelentős bevételkiesést okozva ezzel az EU-nak és a tagállamoknak egyaránt. Egy 2021 január elsején hatályba lépő Európai Uniós jogszabály első körben megszünteti ezen kis értékű küldemények adómentességét, ami jelentős kihívás elé állítja az áruimport folyamatában résztvevőket – elsősorban az adóhatóságot és a vámügynöki szolgáltatást végző logisztikai szereplőket.   

Az e-kereskedelemhez kapcsolódóan jelenleg évi mintegy 300 ezer darab vámkezelési eljárás zajlik. A kis értékű postai küldeményeknél ugyanakkor eddig csak szúrópróbaszerű ellenőrzéseket végeztek, nem volt szükség ezek esetében adó- és vám kivetésére. A jogszabályváltozást és a postai csomagok forgalmának évi 20-25 százalékos növekedését is figyelembe véve, 2021 január elsejétől a meglévő vámeljárási esetszám mellett, várhatóan további évi 40 milliónál is nagyobb darabszámú, új vámeljárás várható. A légi úton érkező árumennyiség növekvő volumenét jól érzékelteti, hogy 2015 és 2018 decembere között 91, 5 ezer tonnáról 146 ezer tonnára nőtt a Budapest Airport cargo forgalma.

A vámeljárások esetszámának ilyen mértékű növekedése – a jelenlegi szakemberállományt és informatikai rendszereket figyelembe véve – lényegében megoldhatatlan feladat elé állítja az áruimport folyamat szereplőit” – véli Fülöp Zsolt. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke szerint mielőbbi átfogó informatikai fejlesztésre és a szabályozási környezet átgondolására lenne szükség, minthogy az új rendszereket még az éles üzem előtt – 2020 végig – egy kiemelten forgalmas időszakban le is kellene tesztelni. Ennek hiányában lelassulhat a csomaglogisztika, állandósulhatnak a szállítási csúszások, a küldemények hetekkel, hónapokkal később kerülhetnek majd a megrendelőkhöz. A lassuló folyamatok Magyarország piaci pozícióit is jelentősen veszélyeztethetik, elsősorban az e-kereskedelemben résztvevő logisztikai szereplők eshetnek el megrendelésektől – hangsúlyozza a szövetség elnöke.

Az MVSZ és az MLSZKSZ többféle, a helyzetet rendszerszinten orvosló megoldáson dolgozik. A szövetségek szerint többek között elengedhetetlen az előzetes vámkezelés gyakorlatának általánossá tétele, azaz, hogy az áruk vámügyi kezeléséhez szükséges információk már akkor beérkezzenek a vámügyi szolgáltatást végző logisztikai szereplőkhöz, valamint a magyar adó- és vámhatósághoz, amikor a küldemények külföldről elindulnak Magyarország felé. Ezt a gyakorlatot alkalmazzák már most is azok nagy logisztikai integrátor cégek, amelyek a világ egyik pontjáról a másikra akár 24 órán belül is vállalják a küldemények kiszállítását.

Sipos László Péter, az MVSZ elnöke, valamint Fülöp Zsolt szerint az uniós rendelet hatályba lépése, illetve az e-kereskedelem dinamikus növekedése nemcsak kihívást, hanem lehetőséget és több tízmilliárd forintban mérhető költségvetési és gazdasági bevételt is jelenthet a magyar állam, valamint a logisztikai szereplők számára. Ezért is fontos a mielőbb felkészülés az új helyzetre, akár az uniós jogszabályok módosításával is. A probléma megoldásához a hatóság, az adó- és vámszakmai szereplők és a logisztikai szolgáltatók együttműködése szükséges. Az MLSZKSZ az MVSZ-szel együttműködve már elindított egy munkacsoportot, hogy feltárják a beavatkozási pontokat és körüljárják a megoldási lehetőségeket. A két Szövetség, a jogszabályok esetleges módosítása, illetve a gyakorlati végrehajtás és végrehajthatóság kidolgozása kapcsán felajánlja szakmai együttműködését a Pénzügyminisztérium, illetve a Nemzeti Adó-és Vámhivatal számára. 

Forrás: MLSZKSZ, MVSZ

A logisztikai és egyéb sofőröket foglalkoztató cégeknek egyre kevesebb eszköz van a kezükben, mellyel megtarthatnák, motiválhatnák alkalmazottjaikat. Az iData által fejlesztett NAV norma alapú üzemanyag-elszámolás riport pontosan ebben nyújt segítséget! Használatával könnyedén és adómentesen lehet jutalmazni azokat a sofőröket, akik üzemanyag-takarékosan vezetnek, és így pénzt spórolnak meg a cég számára.

A 2015 óta Magyarországon is komoly problémát jelentő munkaerőhiány a sofőröket foglalkoztató (áruszállítással, logisztikával, szervizeléssel, karbantartással… stb. foglalkozó) cégek számára is nagy kihívást jelent, így minden a témát érintő innováció kulcsfontosságú lehet számukra!

Az iData által fejlesztett NAV norma alapú üzemanyag-elszámolás riport segítségével egyszerűen és adómentesen lehet jutalmazni azokat a sofőröket, akik üzemanyag-takarékosan vezetnek. Ez a jövedelem kiegészítés adómentes a cégnek és a sofőröknek is.

A legtöbb munkaadót az riasztja el ettől a jutalmazási formától, hogy jelentős adminisztrációs terhet jelent számára. Ennek a riportnak köszönhetően ezt a költséget minimalizálni lehet, és használói biztonsággal megfelelnek a törvényi előírásoknak.

A megtakarítást számításánál a jármű futásakor a riport jegyzi, hogy milyen típusú útszakaszokon halad a sorfőr. Minden úttípusnak az adóhatóság (NAV) megállapít egy egyedi szorzószámot. Ezzel a szorzószámmal kell korrigálni a valós megtett kilométer adatokat. Figyelembe kell venni még a NAV által közzétett "üzemanyag fogyasztási norma" számokat is, amelyek akár jármű típusonként is eltérők lehetnek, de használhatják az egyszerűsített kategorizálást is. Ezek tulajdonképpen egy előirányzott, elfogadott üzemanyag fogyasztást jelentenek. (Mértékegysége a liter/100 km.) Ha a jármű fogyasztása ezt a normát meghaladja (tehát a sofőr nem takarékosan vezet), akkor nem kap visszatérítést, ha viszont a norma alatti a fogyasztása (mert takarékosan vezet), akkor hó végén megkapja azt a pénzt, amit a normához képest megspórolt.

„Az Alpha Logistic Kft-nél már évekkel ezelőtt felmerült az igény a sofőrök által megtakarított üzemanyag automatizált elszámolására” – fejti ki Tóth Tünde, logisztikai menedzser, aki az iTrack nyomkövető szoftvert szolgáltató iData Kft-t kereste meg ezzel a fejlesztési igénnyel. „A közös munka eredményeképpen összeállt a riport, amire elsősorban költség megtakarítási szempontok miatt volt szükségünk. Az iTrack programot évek óta használjuk, tapasztalatunk alapján megbízunk az adatok pontosságában és a kollégák segítőkészségében, ezért fordultunk hozzájuk.”

„Az iData által fejlesztett NAV norma alapú üzemanyag-elszámolás riport pedig tökéletesen megoldja az üzemanyag megtakarítást. Alkalmazása erős motiváció a gépkocsivezetőink felé, hiszen ezt olyan plusz juttatásként tudjuk adni, a 100 000 forintos felső korlát erejéig, amit teljes összegben meg tudnak kapni a kollégák. Mivel nincsenek járulékai, ez a munkáltatónak is egy kedvező kifizetési forma, hiszen költséget tud megtakarítani. Kiváló példa arra, hogy hogyan lehet együttműködni a jobb szolgáltatás érdekében!” – mondta Dr. Szetmár István, kereskedelmi igazgató, Alpha Logistic Kft.

„A NAV norma alapú üzemanyag-elszámolás riport használatával mindenki nyer. Az ügyfeleink többsége ezt felismerve rögtön a piaci megjelenésekor elkezdte használni ezt a terméket, és rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk tőlük azóta is. Elsősorban a költségek csökkenését és a munkaerő motiváltságát emelik ki, mint pozitív a hatás.” – fejti ki Kőkerti Roland, az iData termékmenedzsere, aki személyesen vett részt a fejlesztésben.

Forrás: iData

A CPI Property Group vecsési komplexumában április elején átadásra került a legújabb fejlesztésű big-box épület

Az Airport City Logisztikai Park 13.000 m2-es E-F csarnok építési munkálatai 2018 nyár elején kezdődtek. Az új létesítmény a park eddigi raktárépületeihez hasonlóan 11 méteres belmagasságú, ipari kapukkal és magas színvonalú alapkiépítéssel, előnyösen szabott méretekkel tervezett bérleményi területekkel bővült, amivel immár 55.000 m2 raktárcsarnok, illetve irodai bérlemény áll rendelkezésre az ügyfelek számára.

A fejlesztés létjogosultságát azonnal megerősítette a parkon belüli gyors bérlői reakció, összességében közel 6000 m2 raktári és irodai bővülést írtak alá az új épületre az átadásig, és a leasing folyamatok alapján várhatóan nyár elejére 80%-os kiadottságon állhat az új fázis – mondta Bodahelyi András, a CPI leasing managere.

A CPI Hungary fejlesztési célja, hogy az építőipari szűk keresztmetszet ellenére reagáljon a raktárpiac rekord alacsony kínálati szintjére, és az Airport City eddigi töretlen sikerét tovább vigye. Ezen túl a biztos szakmai alapjaira támaszkodva, tovább erősítse prominens bérlői portfólióját az M0 déli körzetének vonzó lokációján.

Az épületfejlesztések mellett 2016-ban a CPI mintegy 100 millió forintból épített új utat az Airport City Logisztikai park mellett. A Lőrinci úton a Széchenyi utat és az Airport City Logisztikai Parkot összekötő szakasz kétszer egy sávos teherforgalom számára is alkalmas aszfaltozott közútként, közvilágítással, csapadék vízelvezetéssel került kialakításra. A fejlesztés célja az volt, hogy a logisztikai park bérlőinek egyre növekvő igényei minél professzionálisabb kiszolgálással valósulhassanak meg, további szempont volt a könnyű megközelíthetőség elősegítése, a kerékpáros és a gyalogos forgalom számára is.

Május 10-én a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége kapcsolódik a Közlekedéstudományi Egyesület által szervezett „A Közlekedési Kultúra Napja” című eseményhez.

Az esemény szakmai tartalmának szervezése abból az elemzésből indult ki, amelyet a Pénzügyminisztérium nemrégen tett közzé, ez alapján a logisztikai ágazat baleseti statisztikáival a kétes 3-10. helyen van attól függően, hogy milyen csoportosítást nézünk. Ezért a mostani eseményünk a fő üzenete: Közlekedésbiztonság, rakományrögzítés, intermodalitás – a kulturált közlekedésért.

A május 10-i nap programját a következők mentén szervezzük:

 

11:30-12:00 érkezés/kezdés (Csepel Szabadkikötő, MAHART Container Center Kft., kombiterminálja, 1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.)

12:00 – 13:00 gyakorlati bemutató: MAHART Container Center kombiterminál

  • rakományrögzítés – helyes és helytelen megoldásai, következményei (Revelator Kft. közreműködésével). Hogyan lehet úgy megrakni a pótkocsit, hogy a német autópályarendőrök ne büntessék meg a fuvarozót – 1.000-1.800 Euro-ra?
  • daruzható pótkocsi vasúti rakodása.

13:00 – 14:00 gyakorlati bemutató: EKOL Logistics Kft. raktárcsarnok

  • targoncavezetés, ügyességi feladatok.
  • raktári közlekedés biztonsági kérdései.
  • kvízjáték – kamionokon/konténereken alkalmazott piktogramok jelentése.

14.00 óra magasságában, a Program végén a résztvevőket meghívjuk egy falatozásra. 

A programon résztvevők között egy, a Hungaroringen igénybe vehető személyautós Vezetéstechnikai Tréning részvételt sorsolunk ki.

 

„A Közlekedési Kultúra Napja – 2019” rendezvényen való részvétel díjmentes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. emailre kérjük szépen megküldeni, megjelölve a cég nevét és résztvevő személyek számát.

 

A visszajelzéseket május 8-ig várjuk.

Megtisztelő részvételükre számítunk!

Üdvözlettel:

MLSZKSZ, MAHART Container Center Kft., Ekol Hungary Kft, Revelator Kft. nevében

A bérelt mozdonyokat váltják ki a Siemens gépei a Metransnál.

Csehország második legnagyobb tehervasúti nemzetközi szállítmányozó cége, a Metrans tíz plusz opcionálisan még húsz Vectron MS villanymozdony beszerzéséről írt alá szerződést a Siemenssel. A negyven Traxx után, amelyeket a Bombardiertől vettek, így most Vectronokkal is bővül a logisztikai vállalat járműflottája. A szerződés szerint az új mozdonyokat az idei év végén és a jövő év tavaszán vehetik majd át. A kontraktus értéke meghaladja a 37 milliárd forintot, egy új mozdony ára körülbelül 1,25 milliárd forint.

A Metrans az új mozdonyokat a nemzetközi teherfuvarozásban hasznosítja majd a közép- és kelet-európai régióban, így a hazai konténerterminálokon és vasútvonalaon is találkozhatunk velünk. Eddig a Metrans leginkább a Bombardiertől beszerzett Traxxokkal közlekedik, amiből összesen negyven van a cég tulajdonában. A negyvenedik Traxx F140 FS mozdonyt tavaly vette át a vállalat. Ezen kívül még további tizenhat mozdonyt bérel, amiből hét 189-es sorozatú Siemens gép, a többi ugyancsak Traxx. A vállalat tervei szerint az új Siemensek éppen a bérelt mozdonyokat válthatnák ki a jövőben.

A Metrans Vectronjai 6 400 kilowatt teljesítményűek, maximális sebességük 160 kilométer per óra, ETCS vonatbefolyásoló berendezés is van rajtuk, futhatnak Csehországban, Németországban, Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban is. De az engedély kiterjeszthető Bulgária, Horvátország, Hollandia, Románia, Szlovénia és Szerbia országaira is. A gépek karbantartásást a Metrans Dyko Rail Repair Shop közép-csehországi bázisán, Kolínban végzik majd.

Korcsmáros Gábor/Prága

A Logistik Heute magazin, valamint a BVL (Bundesvereinigung Logistik e.V., azaz Szövetségi Logisztikai Egyesület), Németország legnagyobb logisztikai egyesülete második hellyel díjazta a Dachsert a „Közúti szállítmányozási szolgáltatások” kategóriában.

A Logistik Heute szaklap olvasói, illetve a Német Logisztikai Egyesület tagjai úgy döntöttek, hogy a Dachsert választják az egyik legjobb logisztikai márkának Németországban a „Közúti szállítási szolgáltatások” kategóriában.

Alexander Tonn, a Dachser EL (European Logistics) üzletágának ügyvezető igazgatója vette át a második helyért járó elismerést a Berlinben tartott fogadáson. Az online voksoláson 27 logisztikai szolgáltató közül lehetett választani az említett kategóriában.

„Az iparági szavazás eredménye azt bizonyítja, hogy a piac elismeri integrált logisztikai szolgáltatásainkat” – mondta el Tonn a díjátadó ünnepségen. „Természetesen örömmel fogadjuk az elismerést, azonban mindez ösztönzésként is hat a további fejlesztésekre a folyamataink, a szolgáltatásaink és az ügyfeleink számára nyújtott minőség tekintetében.”

A 100 legfrissebb Németországra és Európára vonatkozó tanulmány alapján a Dachser piacvezető a szállítmányozási szegmensben és a harmadik legnagyobb logisztikai szolgáltató Németországban.

Forrás: Dachser

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél