szechenyi 2020

Híreink

A Westbay csoport jelentős mértékű közvetett részesedést szerzett a Masped Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt.-ben július végén - tájékoztatta a Masped az MTI-t szerdán. Részleteket a cég nem kívánt közölni.

Az 1948-ban alapított Masped és leányvállalatai jelenleg szállítmányozással, kereskedelmi ingatlanok bérbeadásával foglalkoznak, valamint Aquaparkot üzemeltetnek Balatonfüreden. A 350 munkavállalót foglalkoztató cégcsoport 2016-ban konszolidált szinten 12,3 milliárd forint nettó árbevételt realizált, valamint 1,3 milliárd forint adózott eredményt ért el.

A társaság szerdán tisztújítás miatt rendkívüli közgyűlést tartott, amely 5 fős igazgatóságot választott, Cseh Ottó vezérigazgatót megerősítve tisztségében. A társaság elnöke Szabó Zsolt.

Az újonnan megválasztott igazgatóság stratégiája a Masped csoport szállítmányozási, logisztikai tevékenységének innovatív fejlesztése, piaci részarányának dinamikus növelése - írják.

Forrás: www.napi.hu

Hazánk lehet a kínai konténeres áruforgalom elosztóbázisa

Sokéves várakozást követően az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – eddig közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A forgalmi előrejelzések alapján, a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét, regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségébe – véli Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége. Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti. 

Sokéves várakozást követően most megérett a helyzet arra, hogy Magyarország, a geopolitikai helyzetéből adódóan, a Kelet-Közép-Európai térség logisztikai központjává váljon. Az EU piacán belül és kívül az elmúlt két-három évben történt változások – orosz embargó, migránsválság, gazdasági termelési súlypontok átrendeződése, pireuszi kikötő hosszú távú kínai bérlete stb. -, hatására a Magyar Kormány és a magyarországi logisztikai szolgáltatók, egymást erősítve érdemben is léptek annak érdekében, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom egyrésze Magyarországra érkezzen és innen kerüljön szétosztásra a Kelet-Európai térségbe.  

Az elmúlt hónapokban az MLSZKSZ tagvállalatainak szervezésében elindult a Kínából vasúton érkező konténerek magyarországi átrakása és továbbítása az európai piacok felé. A vonatok három útvonalon – Fehéroroszország/Lengyelország, Ukrajna, Pireusz – heti rendszerességgel érkeznek Magyarországra az Ekol Logistic Kft., GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. közreműködésével. A cél az, hogy az északi irányból érkező konténer irányvonatok útvonalát úgy szervezzék, hogy azok a záhonyi határbelépőt használják és vegyék igénybe a Záhony Port Zrt. konténerátrakási képességeit. A kínai konténervonatok többsége a BILK Kombiterminált használják, egy kisebb részük pedig a Mahart Container Center csepeli kombitermináljára érkezik.  

A kínai vasúti konténeres forgalom magyarországi vonzásának egyik kulcspontja, hogy a magyar vámhatóság példaértékű rugalmassággal áll hozzá a távol-keleti konténeres forgalom kezeléséhez. A NAV által, a jogszabályok betartásával kialakított új technológia érdemben segíti a konténerek gyors szabadforgalomba helyezését és átengedését az unió országaiba azzal, hogy a konténerek okmányainak ellenőrzését már akkor megkezdik, amikor azok elindulnak feladóállomásokról. Így a kínai áru, vámkezelést követően gyorsan tovább haladhat a célországok felé, amely növeli hazánk logisztikai versenyképességét.

A forgalmi előrejelzésekből jól látszik, hogy az előbb említett irányokból – a jelenleg még eltérő gyakorisággal – érkező kínai vasúti konténerforgalmak jelentős növekedésére számíthatunk – mondta Fülöp Zsolt. Az MLSZKSZ elnöke szerint amennyiben a forgalom állandósul és nő, akkor a budapesti terminálok mellett - forgalomtól függően - a szabad kapacitással rendelkező vidéki terminálokat is be lehet kapcsolni a bonyolításába, hogy a kínai ügyfelek gördülékeny, gyors és zavartalan kiszolgálása biztosított legyen. Emellett a fogadó terminálokon javasolt bevezetni a röntgenkapus ellenőrzést, amely gyorsítja a hatósági ellenőrzés folyamatát, illetve növelni kell a kelebiai vasúti határátlépő technológiai kapacitását. Meg kell vizsgálni annak lehetőségét is, hogy a Budapesten alkalmazott kínai konténeres vámkezelési gyakorlat milyen feltételek mellett működhet a vidéki terminálokon – hangsúlyozta Fülöp Zsolt.

Forrás: MLSZKSZ

A debreceni székhelyű, erős tatabányai és tiszaújvárosi jelenléttel bíró, Trans-Sped Csoport 2016-ot igazán sikeres évként könyvelheti el. Tavalyi árbevételük ugyanis már elérte a 16,8 milliárd forintot, az alkalmazottak létszáma pedig 750 főre bővült.

A tisztán hazai tulajdonú, komplex logisztikai szolgáltatást nyújtó vállalatok között piacvezető pozíciót betöltő cégcsoport a tavalyi évhez képest több mint kétmilliárd forinttal, a 2015-ös adatokhoz viszonyítva pedig csaknem hatmilliárd forinttal növelte meg konszolidált árbevételét, ezzel együtt eredményét is növelte. Mindez megerősítette a szállítmányozási, raktározási és termelési logisztika szektorban betöltött vezető pozícióját.

,,Az összes európai országban, valamint Ázsia felé is jelentős számú szállítmányozási, fuvarozási feladatokat teljesítő, emellett összesen 180.000 négyzetméternyi területen raktározást végző cégcsoport 2016-ban 16,8 milliárd forint árbevételt realizál” – mondta el Fülöp Zsolt, a vállalatcsoport ügyvezetője.

A vállalatcsoport ügyvezetője és egyben többségi tulajdonosa hangsúlyozta: az elmúlt időszakban jelentős létszám- és szervezetfejlesztést is végrehajtottak. Jelenleg több mint 750 munkavállalót foglalkoztatnak, mely csaknem 50 százalékkal haladja meg a két évvel korábbi adatot. Ennek egyik oka, hogy a társaság új irányokat és stratégiai célkitűzéseket fogalmazott meg piacbővítés terén az elmúlt időszakban. Az új cégek, illetve tulajdonrészek megvásárlásával, az erős nyugat-magyarországi nyitással, illetve a termelési logisztikában megerősített piaci pozíciójával érte el a vállalatcsoport ezt ajelentős fejlődést.

Forrás: Trans-Sped

A tiltakozáshoz több ezer magyar és szlovén magánvállalkozó csatlakozott, céljuk a kelet-európai tagállamok uniós fuvarpiaci versenyhelyzetének megőrzése.

Az Európai Bizottság közlekedési biztosa előtt tiltakozott hétfőn a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) bizonyos európai uniós tagállamok hazai fuvarozókat hátrányosan érintő rendelkezései ellen. 

Hétfőn Ljubljanában átadták az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosának azt a mintegy 2114 aláírást tartalmazó tiltakozó ívet, amellyel a NiT Hungary és a szlovén fuvarozási kamara tagjai közösen tiltakoznak a kelet-európai fuvarozókat hátrányosan érintő tagállami jogszabályok ellen.

A többek között Németországban, Franciaországban és Ausztriában alkalmazott szigorú előírások megnövekedett adminisztrációs munkát, a sofőrök számára országonként változó órabért írnak elő, a mulasztások pedig akár több tízezer eurós büntetéssel is járhatnak.

A NiT Hungary már idén márciusban felhívta a figyelmet a magyar fuvarozókat ellehetetlenítő tagállami szabályozásokra; a tiltakozó ívek gyűjtéséhez mostanra a szlovén és horvát érdekképviselet is csatlakozott. Egységes álláspontjuk, hogy a szabályozások a nyugat-európai országoknak kedveznek, amelyeknek célja, hogy visszanyerjék a fuvarpiacot a kelet-európai fuvarozóktól.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára a Violeta Bulc, közlekedésért felelős biztoshoz intézett beszédében elmondta: a magyar fuvarozók január eleje óta teljes bizonytalanságban érzik a jövőjüket, hiszen olyan, gyakran teljesíthetetlen szabályozásoknak kell megfelelniük, amelyeket ad hoc módon léptetnek életbe, elsősorban a nyugat-európai országok érdekeit veszik figyelembe, és ellentétesek az unió egyik alapelvével, a szolgáltatások szabad áramlásával.

Forrás: NIT Hungary

Teljesen megtelt a Prologis Park Prague-Jirny.

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy egy 30.250 négyzetméteres, modern built-to-suit épületet adott át a Prologis Park Prague-Jirny területén a HP TRONIC számára, amely a fogyasztói elektronika területén piacvezető kiskereskedelmi vállalat Csehországban és Szlovákiában.

Az épület átadásával a park teljesen megtelt.

„A HP TRONIC üzleti tevékenysége a fejlesztés során egyedi megoldásokat követelt. Köszönhetően a Prologis professzionális tanácsadó tevékenységének, a felmerülő igényeket maradéktalanul teljesíteni tudtuk. A HP TRONIC számára kialakított BTS épület kiváló kapcsolódási pontot biztosít a régió növekvő piacaihoz, egyben tükrözi az egyedi kialakítású logisztikai helyszínek iránti fokozott igényt Közép Európában.” - mondta Marek Müller, a Prologis csehországi fejlesztésért és bérbeadásért felelős vezetője.

Az épület megfelel a szigorú előírásoknak, amelyeket a HP TRONIC a háztartási gépek, fogyasztói elektronikai eszközök, számítógépek és mobiltelefon készülékek tárolása során alkalmaz. A vállalat az EURONICS kereskedelmi lánc üzemeltetője, és a jövőben egy részvényesi döntés eredményeként összeolvad a DATART elektronikai nagykereskedelmi vállalattal.

A Building 6-ban számos, az ügyfél napi működését segítő megoldást alkalmaztak: a félemeletet beépítették, 12 méter tiszta belmagasságot alakítottak ki, a speciális állványrendszerek befogadása érdekében pedig megnövelték a padló terhelhetőségét. Ezen felül légkeringető rendszer, továbbfejlesztett fény- és fűtőberendezések valamint megerősített tűzvédelmi rendszer is kiépítésre került az épületben. Az iroda- és szociális helyiségeket a HP TRONIC egyedi igényei szerint alakították ki.

A Prologis Park Prague-Jirny jelenleg 7 épületet foglal magába, összesen több mint 330.000 négyzetméteren. A park nyolc kilométerre helyezkedik el Prága keleti határától, közvetlen kapcsolattal a D11-es autópályához, ami hatékony elérést biztosít a helyi piacokhoz és a környező országokhoz.

A Prologis a maga több mint egymillió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető ipari ingatlan szolgáltatója (2017. március 31-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Partneri együttműködés született az ellátási lánc technológia következő generációjának kifejlesztésére

San Francisco (2017. július 3.)

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy partneri megállapodást kötött a Plug and Play-jel, amely az ellátási lánc és a logisztika területén a fejlődés korai szakaszában lévő startupok fejlesztésére szakosodott nemzetközi startup ökoszisztéma és kockázatitőke-alap.

A Prologis mentori támogatást és helyet biztosít logisztikai ingatlanjai területén a kiválasztott startupok számára, amelyek a Plug and Play programja keretében új technológiákat fejleszthetnek. Ezzel a Prologis olyan cégekhez csatlakozik, mint a DHL, Maersk, Panasonic, Hitachi, Mann+Hummel, CMA CGA, Daimler, Deutsche Bahn, Swiss Post, BASF, Union Pacific Railroad és Ericsson, akik már korábban partneri megállapodást kötöttek a Plug and Play-jel.

„A Prologis az ellátási lánc technológia következő generációjának kifejlesztése érdekében startupokkal és az iparág vezető szereplőivel, köztük számos Prologis ügyféllel fog együttműködni” - mondta William O’Donnell, a Prologis alelnöke. „Miközben folyamatos erőfeszítéseket teszünk az ügyfeleink jobb kiszolgálását biztosító racionalizált műveletek kidolgozásáért, egyben a jövő logisztikai központjainak megszületéséhez is hozzájárulunk. Ez látható épületeink előremutató megoldásain, így például a napenergiát hasznosító- és világítási berendezéseken, valamint az új, többszintes épületstruktúrákon. Továbbra is új lehetőségek feltárásán és integrálásán dolgozunk, úgy mint fejlett analitikai eljárások, IoT és egyéb ellátási lánccal kapcsolatos innovációk.”

„A Plug and Play azért indította el a kezdeményezést, hogy új ellátási lánc technológiákat tárjon fel. Ez az egyik legnagyszerűbb lehetőség a vállalatok számára, hogy megújítsák és maguk alakítsák az iparág jövőjét” – mondta Saeed Amidi, a Plug and Play alapítója és vezérigazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Prologis is csatlakozott a programhoz, és támogathatjuk az innovációs stratégiájukat.”

Forrás: Prologis

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél