szechenyi 2020

Híreink

Szlovákia legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi vállalata is a területek iránti fokozódó keresletet erősíti a Prologis kelet-közép-európai portfoliójának legnagyobb parkjában

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy a NAY, Szlovákia legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi vállalata 7800 négyzetméternyi területre írt alá új bérleti szerződést a Prologis Park Bratislava területén. Annak érdekében, hogy a NAY tevékenységét egyetlen épületben folytassa tovább, a jelenleg használt 6. épületből a 4. épületbe költözik, így az általa bérelt logisztikai és irodaterület összesen 27.600 négyzetméterre nő.

„A Prologis mindig rugalmasan és készséggel reagál ügyfelei jelenlegi és jövőbeni igényeire. Ez a tranzakció is mutatja, hogy a Prologis képes olyan stratégiai és testre szabott megoldásokat biztosítani, amelyek tökéletesen kielégítik valamennyi ügyfelünk igényét” – mondta Martin Stratov, a Prologis szlovákiai bérbeadásért és fejlesztésért felelős menedzsere.

A Prologis Park Bratislava Szenc városától kettő, a nemzetközi reptértől 16, Pozsony központjától pedig 24 kilométerre keletre fekszik. A logisztikai ingatlanok iránti erős kereslet kielégítésének érdekében a Prologis spekulatív és built-to-suit épületekkel egyaránt bővíti a parkot, amely ideális helyszín a kelet-közép-európai régióban és Ausztriában működő vállalatok számára.

A park jelenleg 14, összesen több mint 345.000 négyzetméteres, gyártást és logisztikai tevékenységet kiszolgáló épületből áll és további 83.000 négyzetméter fejlesztési potenciállal rendelkezik.

A Prologis a maga több mint 586.000 négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Szlovákia vezető ipari ingatlan szolgáltatója (2017. június 30-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Magyarország ipari ingatlanpiaca 2017 első félévében 5,5%-os üresedési rátát ért el, ami rekord alacsony értéknek számít a Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF, BRF) által bevezetett mérések óta. Az összesen 1,95 millió m2 modern logisztikai ingatlan állományból jelenleg kevesebb, mint 73.000 négyzetméternyi terület áll üresen Budapesten és az agglomerációban, és mindössze négy "A" kategóriás épületben található 5.000 négyzetméternél nagyobb, egybefüggő raktárterület. A limitált kínálat az elmúlt évek terület felszívásának, valamint a korlátozott számú folyamatban lévő vagy építési engedéllyel rendelkező spekulatív fejlesztés eredménye, mondta Beck Tamás, a Colliers International ipari ingatlan üzletágának igazgatója.

Az építőipari munkaerőhiány hatására növekedtek a munkaerő költségek, ennek köszönhetően pedig a teljes építési költség is, egy-egy jelentősebb projekt esetében pedig az építési idő meghaladhatja a 8 hónapot. Továbbá hiány van úgynevezett „plug and play”, azaz jól előkészített fejlesztési területekből, amelyeken rövid időn belül megindítható lenne egy új fejlesztés.  Jelenleg a nettó bérleti irányárak a big-box logisztika esetében EUR 3,6 - 3,9 /m²/hó, míg a városi logisztika esetében EUR 4,5 - 5,5 /m²/hó közötti sávban mozognak.

A fejlesztési aktivitás fellendülését jól tükrözi, hogy 2016 második és 2017 első felében már öt új projekt átadásra került összesen 50.000 m² bérbeadó területtel, ez év végéig pedig további bő 50.000 m² átadása várható (Inpark Páty, East Gate Business Park és Budapest Dock Szabadkikötő). Ám ezek a spekulatívnak tűnő épületek végül jellemzően előbérleti ügylet keretében realizálódnak, így azok átadásakor nem jelennek meg elérhető üres területként a kínálatban.

A piac általános erősödését jelzi, hogy már 2017 első félévében a bérleti tranzakciók meghatározó elemei voltak az új bérbeadások, bővülések és elő-bérleti szerződések, ugyanakkor az újonnan megvalósult új fejlesztések alacsony száma miatt továbbra is a meglévő bérleti szerződések megújítása dominált a piacon (65%).

„Az bérleti piachoz hasonló trendet követi az értékesítési piac is, ahol a reális árazású és jó minőségű ingatlanok akár néhány hónap alatt gazdát cserélhetnek. A Colliers legjelentősebb értékesítési tranzakciói 2017 első félévében a Jacobs Douwe Egberts 35.000 m²-es XV. kerületi ingatlan-együttesének, valamint a Scanfil biatorbágyi 15.450 m²-es telephelyének eladásai voltak.”- tette hozzá Beck Tamás.

BUDAPEST, 2017. augusztus 28. – Magyarország ipari ingatlanpiaca 2017 első félévében 5,5%-os üresedési rátát ért el, ami rekord alacsony értéknek számít a Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF, BRF) által bevezetett mérések óta. Az összesen 1,95 millió m2 modern logisztikai ingatlan állományból jelenleg kevesebb, mint 73.000 négyzetméternyi terület áll üresen Budapesten és az agglomerációban, és mindössze négy "A" kategóriás épületben található 5.000 négyzetméternél nagyobb, egybefüggő raktárterület. A limitált kínálat az elmúlt évek terület felszívásának, valamint a korlátozott számú folyamatban lévő vagy építési engedéllyel rendelkező spekulatív fejlesztés eredménye, mondta Beck Tamás, a Colliers International ipari ingatlan üzletágának igazgatója.

Az építőipari munkaerőhiány hatására növekedtek a munkaerő költségek, ennek köszönhetően pedig a teljes építési költség is, egy-egy jelentősebb projekt esetében pedig az építési idő meghaladhatja a 8 hónapot. Továbbá hiány van úgynevezett „plug and play”, azaz jól előkészített fejlesztési területekből, amelyeken rövid időn belül megindítható lenne egy új fejlesztés.  Jelenleg a nettó bérleti irányárak a big-box logisztika esetében EUR 3,6 - 3,9 /m²/hó, míg a városi logisztika esetében EUR 4,5 - 5,5 /m²/hó közötti sávban mozognak.

A fejlesztési aktivitás fellendülését jól tükrözi, hogy 2016 második és 2017 első felében már öt új projekt átadásra került összesen 50.000 m² bérbeadó területtel, ez év végéig pedig további bő 50.000 m² átadása várható (Inpark Páty, East Gate Business Park és Budapest Dock Szabadkikötő). Ám ezek a spekulatívnak tűnő épületek végül jellemzően előbérleti ügylet keretében realizálódnak, így azok átadásakor nem jelennek meg elérhető üres területként a kínálatban.

A piac általános erősödését jelzi, hogy már 2017 első félévében a bérleti tranzakciók meghatározó elemei voltak az új bérbeadások, bővülések és elő-bérleti szerződések, ugyanakkor az újonnan megvalósult új fejlesztések alacsony száma miatt továbbra is a meglévő bérleti szerződések megújítása dominált a piacon (65%).

„Az bérleti piachoz hasonló trendet követi az értékesítési piac is, ahol a reális árazású és jó minőségű ingatlanok akár néhány hónap alatt gazdát cserélhetnek. A Colliers legjelentősebb értékesítési tranzakciói 2017 első félévében a Jacobs Douwe Egberts 35.000 m²-es XV. kerületi ingatlan-együttesének, valamint a Scanfil biatorbágyi 15.450 m²-es telephelyének eladásai voltak.”- tette hozzá Beck Tamás.

Forrás: Colliers

Az Ekol Logistics Kft. 2017-ben második olyan projektjét indítja el, amellyel úttörőnek számít a magyar logisztikai és szállítmányozási piacon. Áprilisban az első közvetlen teherszállító vonat érkezett Kínából Magyarországra a cég szervezésében, szeptember 2-án pedig az első intermodális irányvonat Budapestről a németországi Kölnbe. Ezzel az Ekol Logistics Kft. az első magyar logisztikai szolgáltató, amely saját szervezésben üzemeltet közvetlen irányvonatot.

– Az intermodális szállítási mód környezetbarát és költséghatékony megoldás a közúti fuvarozással szemben, valamint az áruk biztonságos célba juttatása is garantált – mondta Szűcs Imre, a cég projektmenedzsere.

A vonatok a csepeli Mahart Container Center (MCC) termináljáról indulnak, és több mint 1100 km megtétele után érkeznek meg Köln Nord terminálra, ahonnan a Ruhr-vidék, Hollandia, Belgium, Franciaország és Nagy Britannia irányába közúton kerülnek továbbításra a pótkocsik. Egy szerelvény 38 darab Mega trailer típusú félpótkocsi, valamint tengeri és vegyi konténerek szállítására alkalmas. A vonatok hétfőn, szerdán és pénteken 22 órakor indulnak mindkét terminálról, és 31 órával később érkeznek meg Kölnbe, illetve onnan Budapestre.

A vasúti szolgáltatásra kiírt tender során a GYSEV Cargo Zrt. bizonyult a legfelkészültebbnek. A cég a vontatást a legújabb, Vectron típusú mozdonyaival végzi, melyek több áramnemű felépítésüknek köszönhetően mozdonycsere nélkül juttatják el a szerelvényeket a végállomásra. A szerelvény speciális vagonjait az Ekol csoport biztosítja a szállításhoz.

– Az Ekol csoport elkötelezett a környezetbarát szállítási megoldások fejlesztésében, hiszen a most induló irányvonat mellett 48 hasonló intermodális összeköttetést biztosít Európa-szerte. Ezzel az új járattal havonta 912 kamionnyi szállítmányt terelünk át közútról vasútra, ami jelentősen hozzájárul a fenntartható fejlődéshez – mondta Brandhuber Ákos, az Ekol Logistics Kft. termékfejlesztési igazgatója.

Forrés: Ekol

Previous Next

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy bérleti szerződést írt alá összesen 146.500 négyzetméternyi területre a Tesco Stores Slovakiával a Prologis Park Galanta-Gáň területén.

A tranzakció a következőket tartalmazza:

  • 55.000 négyzetméter új bérleti szerződés megkötése a nemrégiben befejezett build-to-suit épületben
  • 91.500 négyzetméternyi bérleti szerződés megújítása

A Tesco a területet a szlovák, cseh, magyar és lengyel üzletekbe irányuló szárazáruk, barkács, műszaki és könnyűipari termékek elosztó központjaként fogja használni. A park elhelyezkedése és jól kiépített közúti infrastruktúrája ideális elérhetőséget biztosít ezen országokba.

„Az új elosztó központ és a Tesco azon döntése, hogy meghosszabbítja bérleti szerződését a parkban, újabb bizonyítékai annak, hogy az elhelyezkedés és a kedvező piaci feltételek miatt a nemzetközi kiskereskedők egyre inkább központi szereplőként tekintenek Szlovákiára regionális logisztikai tevékenységük szempontjából,” – mondta Martin Polák, a Prologis kelet-közép-európai regionális vezetője.

A Pozsonytól keletre, az R1-es autópálya közelében található Prologis Park Galanta-Gáň egy modern disztribúciós központ, amely négy épületet foglal magába, összesen 240.000 négyzetméteren.

A Prologis a maga több mint 586.000 négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Szlovákia vezető ipari ingatlan szolgáltatója (2017. június 30-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

A Westbay csoport jelentős mértékű közvetett részesedést szerzett a Masped Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt.-ben július végén - tájékoztatta a Masped az MTI-t szerdán. Részleteket a cég nem kívánt közölni.

Az 1948-ban alapított Masped és leányvállalatai jelenleg szállítmányozással, kereskedelmi ingatlanok bérbeadásával foglalkoznak, valamint Aquaparkot üzemeltetnek Balatonfüreden. A 350 munkavállalót foglalkoztató cégcsoport 2016-ban konszolidált szinten 12,3 milliárd forint nettó árbevételt realizált, valamint 1,3 milliárd forint adózott eredményt ért el.

A társaság szerdán tisztújítás miatt rendkívüli közgyűlést tartott, amely 5 fős igazgatóságot választott, Cseh Ottó vezérigazgatót megerősítve tisztségében. A társaság elnöke Szabó Zsolt.

Az újonnan megválasztott igazgatóság stratégiája a Masped csoport szállítmányozási, logisztikai tevékenységének innovatív fejlesztése, piaci részarányának dinamikus növelése - írják.

Forrás: www.napi.hu

Hazánk lehet a kínai konténeres áruforgalom elosztóbázisa

Sokéves várakozást követően az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – eddig közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A forgalmi előrejelzések alapján, a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét, regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségébe – véli Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége. Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti. 

Sokéves várakozást követően most megérett a helyzet arra, hogy Magyarország, a geopolitikai helyzetéből adódóan, a Kelet-Közép-Európai térség logisztikai központjává váljon. Az EU piacán belül és kívül az elmúlt két-három évben történt változások – orosz embargó, migránsválság, gazdasági termelési súlypontok átrendeződése, pireuszi kikötő hosszú távú kínai bérlete stb. -, hatására a Magyar Kormány és a magyarországi logisztikai szolgáltatók, egymást erősítve érdemben is léptek annak érdekében, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom egyrésze Magyarországra érkezzen és innen kerüljön szétosztásra a Kelet-Európai térségbe.  

Az elmúlt hónapokban az MLSZKSZ tagvállalatainak szervezésében elindult a Kínából vasúton érkező konténerek magyarországi átrakása és továbbítása az európai piacok felé. A vonatok három útvonalon – Fehéroroszország/Lengyelország, Ukrajna, Pireusz – heti rendszerességgel érkeznek Magyarországra az Ekol Logistic Kft., GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. közreműködésével. A cél az, hogy az északi irányból érkező konténer irányvonatok útvonalát úgy szervezzék, hogy azok a záhonyi határbelépőt használják és vegyék igénybe a Záhony Port Zrt. konténerátrakási képességeit. A kínai konténervonatok többsége a BILK Kombiterminált használják, egy kisebb részük pedig a Mahart Container Center csepeli kombitermináljára érkezik.  

A kínai vasúti konténeres forgalom magyarországi vonzásának egyik kulcspontja, hogy a magyar vámhatóság példaértékű rugalmassággal áll hozzá a távol-keleti konténeres forgalom kezeléséhez. A NAV által, a jogszabályok betartásával kialakított új technológia érdemben segíti a konténerek gyors szabadforgalomba helyezését és átengedését az unió országaiba azzal, hogy a konténerek okmányainak ellenőrzését már akkor megkezdik, amikor azok elindulnak feladóállomásokról. Így a kínai áru, vámkezelést követően gyorsan tovább haladhat a célországok felé, amely növeli hazánk logisztikai versenyképességét.

A forgalmi előrejelzésekből jól látszik, hogy az előbb említett irányokból – a jelenleg még eltérő gyakorisággal – érkező kínai vasúti konténerforgalmak jelentős növekedésére számíthatunk – mondta Fülöp Zsolt. Az MLSZKSZ elnöke szerint amennyiben a forgalom állandósul és nő, akkor a budapesti terminálok mellett - forgalomtól függően - a szabad kapacitással rendelkező vidéki terminálokat is be lehet kapcsolni a bonyolításába, hogy a kínai ügyfelek gördülékeny, gyors és zavartalan kiszolgálása biztosított legyen. Emellett a fogadó terminálokon javasolt bevezetni a röntgenkapus ellenőrzést, amely gyorsítja a hatósági ellenőrzés folyamatát, illetve növelni kell a kelebiai vasúti határátlépő technológiai kapacitását. Meg kell vizsgálni annak lehetőségét is, hogy a Budapesten alkalmazott kínai konténeres vámkezelési gyakorlat milyen feltételek mellett működhet a vidéki terminálokon – hangsúlyozta Fülöp Zsolt.

Forrás: MLSZKSZ

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél