szechenyi 2020

Híreink

A Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága (BM OKF) nehézgépjármű mentési gyakorlatot tartott Budapesten 2015. március 10-én, amelyen a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közreműködésével civil logisztikai szolgáltatók is részt vettek. A gyakorlat során arra készültek fel a résztvevők, hogy a katasztrófa helyszínéről minél gyorsabban, hatékonyabban és további járulékos károkozás nélkül el tudják vontatni a mozgásképtelen, sérült járműszerelvényeket olyan helyre, ahol azok már nem jelentenek további akadályt a mentést és kárelhárítást végzők számára. A Közép-Európában példa nélküli együttműködés a civil logisztikai szolgáltatók és a katasztrófavédők között 2012 októberében kezdődött az MLSZKSZ kezdeményezésére. 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) üdvözli a kormányzat azon törekvését, hogy az EKÁER kéthónapos tesztidőszak tapasztalataira építve, a szakmával együtt átalakítja a működési feltételeket. A Szövetség jó iránynak tartja az EKÁER törvény módosítását, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által 2015. február 19-én megjelentetett EKÁER-t szabályzó rendelet tervezetét is, mivel ezáltal javulhatnak a jogszabályi megfogalmazások, átláthatóbbá válhat a rendszer működése és csökkenhetnek az adminisztrációs terhek. Az érintettek nem ismerik a rendelet végleges formáját, így nem tudnak időben felkészülni - például az informatikai rendszereiket átalakítani – az alig egy hét múlva induló éles üzemre. Ezért az MLSZKSZ a tesztidőszak meghosszítását, a társadalmi egyeztetések folytatatását és a rendszer finomhangolását kéri továbbra is a kormányzattól.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSZSZ) összegezte az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (EKAER) 2015. január 1-jei bevezetését követő időszak gyakorlati tapasztalatait, és a problémák megoldására ismételten javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumnak (NGM) a rendszer módosítására. A logisztikai szakma véleménye szerint az EKAER jelenlegi állapotában még nem alkalmas az éles üzemre, mivel nem egyértelműek a jogszabályi megfogalmazások, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a működési bizonytalanság. Megfelelő tesztidőszak nélkül nem látható, hogy az EKAER hogyan fogja teljesíteni a kitűzött kormányzati célokat. Ezért a logisztikai szakma indokoltnak tartja a türelmi időszak meghosszabbítását további két hónappal, és arra kérik a kormányzatot, hogy a tesztidőszak tapasztalataira építve a szakmával együttműködésben egy olyan komplex rendszert hozzon létre, amely nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.

A Nemzetgazdasági Minisztériumban a logisztikai szakma kezdeményezése.

Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kezdeményezésére, a teljes magyar logisztikai szakmát tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztérium felé az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (EKAER) módosítására. A Szövetség és a LEF szerint az EKAER rendszer az eddig ismert formájában nem teljeskörűen alkalmas a kormány által kitűzött célok elérésére és aránytalanul nagy ráfordítást igényel az érintett cégek részéről. Ráadásul az EKAER bevezetéséig alig két hét van hátra, így a társaságok nem tudnak a változásokra ilyen rövid idő alatt felkészülni. A logisztikai szakma ezért azt szeretné elérni, hogy az EKAER bevezetését a kormányzat két hónappal halassza el, biztosítva a megfelelő tesztidőszakot, illetve a logisztikai szakemberekkel együttműködve olyan komplex rendszert hozzon létre, amely ténylegesen alkalmas a kereskedelemben ipari szintű áfa- és adócsalások visszaszorítására, nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.

Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei - a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek - mellett mostanra már a belföldre termelő cégek is érzik a válság begyűrűző hatását. Egyrészt orosz piacról harmadik hónapja kiszoruló cégek az árufeleslegüknek különböző trükökkel próbálnak új piacokat találni, másrészt pedig az ellátási láncok újraszervezésében keletkezett zavart számos cég „ügyeskedésre“ használja fel.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél