szechenyi 2020

Híreink

Az Ekol Logistics növekedési stratégiájának eredményeként bővíti az intermodális csatlakozások számát Európában. Ennek megfelelően, a cég egy új irányvonatot indít az olaszországi Trieszt és a németországi Kiel között. Az Ekol nemcsak vasúti, hanem egy tengeri vonalat is kialakít Kiel és Göteborg (Svédország) között, melyet a Stena Line-nal közösen valósít meg. A 2017 január 25-én induló szolgáltatás lesz az első vasúti kapcsolat a triszti kikötő és a balti-adriai csatorna között.

“Az Ekol növekedési stratégiáját alátámasztva -mely a folytonos terjeszkedést vette célül, nagyon örülünk, hogy egy új intermodális megoldást kínálhatunk, mely hidat képez Skandinávia, Észak-Németország és Oroszország balti-tengeri régiója és Dél-Európa valamint a Közel-Kelet (pl Törökország, Irán) között. Biztosak vagyunk abban, hogy ezt az új, innovatív megoldást sokan fogják értékelni, lévén, hogy ez lesz a legjobb közvetlen szolgáltatás, mely új gazdasági és üzleti lehetőségeket fog nyitni ezen régiók számára.” – mondta Alaa Jennane, az Ekol műszaki üzletfejlesztési igazgatója.

Ez az új szolgáltatás biztosítja, hogy az Ekol kezdeményezésével Trieszt kikötője – ahol az Ekol a közelmúltban szerzett többségi részesedést az EMT Terminálból -, tovább tudja bővíteni saját belföldi piacát.

A vonat minden szerdán 11 órakor indul majd Triesztből, és a következő nap délután 4 órakor érkezik Kielbe. A visszaút vasárnap 13 órakor indul, és hétfőn délután 5 órakor ér vissza Triesztbe.

“Ez a Kielbe érkező vasúti összeköttetés lehetővé teszi majd, hogy különböző régiókba, például Götebogba is továbbítsunk szállítmányokat, melyek már péntek reggeltől kiszállíthatóak lesznek. Emellett természetesen Észak-Németországban és Dániában közúton, szintén péntek reggeltől más célállomásra is szállíthatók lesznek a rakományok. Az Ekolnál arra törekszünk, hogy mindig a legjobb szolgáltatást nyújthassuk. Éppen ezért, amikor erről az új, Trieszt-Kiel közötti intermodális szállításról beszélünk, akkor már tervezzük a heti kétszeri indulás minél hamarabbi bevezetését . Ügyfeleink számára ez egy nagyon jó hír, ugyanis ezzel a jelenleginél is  még jobban tudjuk optimalizálni a tranzit időt.”mondta Wilfried Klein, az Ekol project fejlesztési menedzsere.

Ez az új megoldás lehetőséget fog nyújtani arra, hogy különböző típusú eszközöket is szállíthassunk, például mega trailereket, konténereket, csereszekrényeket is.

“Ez a projekt bizonyítja Trieszt nagyszerű elhelyezkedését vasúti szempontból is.” – nyilatkozta Zeno d’Agostino a Trieste Port Authority elnöke. – “nemcsak úgy tekintünk erre a kikötőre, mint Közép- és Kelet-Európa preferált ’bejárati kapujára’, hanem úgy, mint ami képes kiterjeszteni a piacunkat a kontinens északi részére, elérve ezzel Észak-Németországot, Dániát, Finnországot és Svédországot Kielen keresztül.”

Ez az intermodális megoldás különböző vállalatok együttműködésével jön létre: a TX Logistik AG és a Mercitalia a vasúti összeköttetésért felel, az Alpe Adria SpA és a TX Logistik AG valamint az MTO felelős a multimodális szállítmányozás működtetéséért, továbbá Kiel kikötője és a STENA Line biztosítja a tengeri szállítmányozást Kiel és Göteborg között.

A vasúti távolság Tieszt és Kiel között 1360 km, melyhez hozzáadódik a 234 mérföldes tengeri út Göteborgig. A vonat 16 darab dupla zsebes vasúti vagonból áll majd, mely így képes lesz 32 intermodális egység (45’ vagy 13,6 m) szállítására.

Fontos kiemelni, hogy az Ekol 2016 év végén indította el egyik új szolgáltatását, amely heti shuttle járatokat jelent Sète kikötője és a párizsi Noisy-le-Sec területe között. Ez a jelenlegi beruházás tehát egy újabbb példa arra, hogy az Ekol milyen fontosnak tartja az intermodális megoldások fejlesztését Európában.

A közlekedési és logisztikai ágazat nemzetközi és hazai irányítóinak, valamint szakmai vezetőinek részvételével 2017. január 26-27-én Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferenciát rendez Velencén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Az eseményen többek közt áttekintik az iparág helyzetét, a közlekedési és logisztikai ágazat előtt álló kihívásokat, valamint a hazai közlekedéspolitika szabályozási és irányítási környezetének legfontosabb aktuális változásait. A konferencián az iparág jövőjét meghatározó új digitális technológiákat és megoldásokat mutatnak be, továbbá az ágazat versenyképességének növelése érdekében sor kerül egy nemzetközi együttműködés elindítására is a világ meghatározó logisztikai szervezetei között.

 

A 2002 óta évről évre megrendezett Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencia a közlekedési és logisztikai ágazat egyik legfontosabb éves rendezvénye, amelynek célja felhívni a figyelmet a tisztességes piaci magatartásra, a törvényi keretek betartására, valamint az ágazati összefogás, az értékteremtés és a folyamatos fejlődés szükségességére. Az idei konferencián – amely nemzetközi és hazai logisztikai vezetők igazi csúcstalálkozója lesz – az ágazatpolitikai kérdések és kihívások mellett kiemelt hangsúlyt kapnak a gyakorlati megoldások és a jövő technológiai trendjei.

 

A konferencia fővédnökeként Dr. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes-államtitkára mond beszédet a közlekedés aktuális kérdéseiről. A tengeri világkereskedelem változásairól, jövőbeli kihívásairól John A. Foord, a  Hajóbrókerek és Hajózási Ügynökök Világszövetségének  (FONASBA - The Federation of National Associations of Ship Brokers and Agents) elnöke tart előadást, míg a kontinens logisztikai szolgáltató központjainak jelenéről, kilátásairól, illetve várható kihívásairól Pablo Hoya, az Európai Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (EUROPLATFORMS - The European Logistics Platforms Association) elnöke beszél majd.

 

A rendezvényen emellett Czinege Attila, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzési szakfőigazgatója ismerteti az eSzámlával, eCMR-rel, EVÁER-rel, illetve az EKÁER-rel kapcsolatos terveket, Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke pedig az NKH átalakulásáról, új feladatairól fog beszélni. Szatmári Péter, az Európai Bizottság Közlekedési Főigazgatóságának közúti közlekedéspolitikai munkatársa a tervezett közúti szabályozás felülvizsgálatának főbb irányvonalairól – különös tekintettel az útdíj szabályozására – tart előadást.

 

A globális kihívások és az ágazatpolitikai kérdések mellett a konferencia nagy hangsúlyt fektet a szakma gyakorlatias megoldásainak bemutatására: a résztvevők megismerkedhetnek a legújabb iparági trendekkel, az összefogás és a hatékonyságnövelés lehetőségeivel, valamint a logisztika jövőjét meghatározó legújabb technológiai megoldásokkal. Szó esik többek közt a drónos csomagküldésről, a vállalatok digitális transzformációjáról (automatizáció, termékportfolió digitalizálása, ügyfél utak digitalizálása, munkavállalók), valamint a logisztikai szolgáltatók mindennapjait megkönnyítő új megoldásokról.

 

A konferencián emellett olyan további aktuális témakörök kerülnek napirendre, mint a migránsválság, az orosz embargó, az amerikai elnökválasztás, vagy a török belpolitikai válság, amelyekről Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő tart majd előadást. Görög Ibolya protokoll szakértő érdekességeket ismertet az üzleti protokoll világából; Szűts Ildikó HR szakértő pedig az x, y és z generációk aktuális problémáiról, illetve azok megoldásairól fog beszélni.

 

Az MLSZKSZ a velencei konferenciával kezdődően egy olyan nemzetközi együttműködést indít el a világ meghatározó logisztikai szakmai szervezeteivel, amelynek eredményeként a tagságát képviselő logisztikai szolgáltatók rendszeres információkat kaphatnak a világkereskedelem történéseiről, az azokat befolyásoló folyamatokról, ezáltal hamarabb értesülhetnek az újdonságokról, felkészülhetnek a változásokra és erősödhet logisztikai versenypozíciójuk. 

Tags:

2017. január 19. Tatabánya - Hatezer négyzetméteres raktárcsarnokot avatott a Trans-Sped Kft., amely közel egymilliárd forintos zöld mezős beruházás keretében, kevesebb, mint 1 év alatt épült fel a Tatabánya-Környe Ipari Parkban.

A debreceni székhelyű, magyar tulajdonú logisztikai szolgáltató cég országosan több mint 700, a térségben közel 200 főt alkalmaz. A most felavatott raktárcsarnokkal összefüggésben a vállalatnál helyben dolgozók létszáma várhatóan 30 %-kal növekszik. Az elkészült raktárcsarnokot a Trans-Sped Kft. az AGC Glass Hungary Kft.-vel kötött hosszú távú raktározási és szolgáltatási szerződésben felmerült ügyféligényre reagálva építtette meg. A két vállalat együttműködése 9 évvel ezelőtt indult, amely mára stratégiai együttműködéssé nőtte ki magát. A felépült raktárcsarnoknak köszönhetően az AGC képessé lesz helyi gyárát néhány százméteres távolságból ellátni, így lehetővé válik a rugalmas (just-in-time) alapanyag ellátás. - A Trans-Sped Csoport számára kiemelkedő eredmény, hogy magyar logisztikai szolgáltatóként egy multinacionális autóipari cég stratégiai partnere lehet. A vállalat a csarnoképítésre, mint a jövőbeni lokális beruházások első lépésére tekint, hiszen a vásárolt terület lehetővé teszi a további fejlesztések megvalósítását is - nyilatkozta Bátki Sándor, a Trans-Sped Kft. ügyvezető igazgató helyettese a megnyitó ünnepségen. A két cég együttműködése a fuvarozás területén is folytatódik: az AGC síküvegének tárolásán felül annak szállítását is magyar vállalkozások fogják bonyolítani az idei év júniusától, ami havonta több mint 400 kamiont jelent, és ennek több mint felét a Trans-Sped Kft. fogja biztosítani.

Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped Kft. ügyvezetője kiemelte azt a többoldalú bizalmat, mely a beruházás megvalósítását lehetővé tette: ahhoz, hogy az új raktárcsarnok elkészülhessen hatékony összefogásra volt szükség. Az eredményhez kellett a helyi vezetés értékítélete, a banki háttér, a kivitelezők profizmusa és gyorsasága, a Trans-Sped kollégáinak folyamatos támogatása, valamint a város és a hatóságok részéről kapott bizalom. Ezek mind hozzájárultak a sikerhez és ahhoz, hogy a jövőben további fejlesztéseket valósítson meg a vállalat a térségben.

A debreceni székhelyű Trans-Sped Cégcsoport 1990 óta van jelen a logisztikai piacon. Országos szállítmányozási irodahálózattal, csaknem kétszáz közúti gépjárművel, valamint a most megépült raktárcsarnokkal együtt 180 ezer négyzetmétert meghaladó raktárkapacitással, és több mint hétszáz logisztikai szakemberrel áll a megbízók rendelkezésére.

Az AGC Glass Hungary Kft. autóipari beszállítóként személygépkocsikhoz gyárt oldal és hátsó üveget, valamint napfénytetőt a világ legnagyobb autógyárai számára. Termékeik 93 százalékát exportálják, a többi a győri Audihoz, a kecskeméti Mercedeshez és az esztergomi Suzukihoz kerül.

Tags:

Budapest, 2017. január 18., szerda (MTI) - Zöld lámpát kapott a vasúti Borostyánút kialakítása, ezzel Magyarország erősíti pozícióját az észak-déli közlekedési tengelyen - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán az MTI-vel.

A szaktárca közleménye felidézi, hogy az Európai Bizottság egységes európai vasúti térség albizottsága 2016. december 15-i ülésén fogadta el a négy tagállam - Magyarország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia - kezdeményezését.
A Magyarország vezetésével megalakuló, új vasúti árufuvarozási folyosó fontos hazai ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a balkáni államokkal. 
Északon Varsóból és a lengyel-belorusz határtól indul, délen a szlovén Koperi kikötőig, illetve a magyar-szerb határig tart. Magyarországi szakaszai a Rajka-Csorna/Sopron-Zalaszentiván útvonalon vezetnek az adriai kikötőváros felé, Komáromon és Budapesten át pedig Kelebiánál a szerb határig.
Az új folyosó kialakítása hozzájárul a vasúti áruforgalom fellendítéséhez, a vasúti áruszállítási piac vonzóbbá tételéhez, a nagy távolságú közúti forgalom vasútra tereléséhez.
A korridor lehetőséget biztosít az intermodalitás elősegítésére a vasút és más közlekedési módok között, a nemzetközi vasúti áruszállítás kapacitásának növelésére a piaci igényekhez igazítva, amellyel a tehervonatok megbízhatósága és pontossága javítható.

Az Amber (Borostyán) vasúti folyosó útvonala kiemelt szerephez juthat a Kínából egyre nagyobb mennyiségben vasúton Lengyelországba, hajón a koperi és athéni kikötőbe érkező, Európába tartó áruforgalom jelentős részének célba juttatásában - közölte az NFM.
A nemzetközi, piacorientált vasúti árufuvarozási folyosók fő célja, hogy növeljék a környezetkímélő vasúti teherszállítás versenyképességét, nem kizárólag infrastruktúrafejlesztés útján, hanem inkább informatikai, menetrend-technikai és adminisztratív eszközök nemzetközi szintű, költséghatékony és egységes alkalmazása révén - tájékoztatott az NFM.
Az Európai Bizottság a következő hetekben jogszabály megalkotását kezdeményezi, amely várhatóan február elején jelenik majd meg az Európai Unió hivatalos lapjában.
Az érintett tagállamoknak ennek megfelelően két éven belül, 2018 végére kell létrehozniuk a korridort - írja közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Forrás: MTI

31.443 négyzetméter ipari területtel egészül ki a Prologis budapesti portfóliója

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata bejelentette, hogy a Prologis European Properties Fund II (PEPFII) megvásárolta a magyarországi M0 Central Business Parkot. Az eladó az IDI Gazeley volt.

A két új, összesen 31.443 négyzetméternyi, 100 százalékos kihasználtsággal működő épület a Prologis Park Budapest-Sziget részévé válik, amely jelenleg hét épülettel, 98 százalékos kihasználtsággal működik, összesen 150.000 négyzetméteren.

A park Szigetszentmiklós kiemelt ipari területén helyezkedik el, Budapest elővárosában, az M0-ás budapesti körgyűrűn keresztül közvetlen hozzáféréssel a hazai és nemzetközi közúti hálózathoz.

A Prologis tulajdonába került két épület bérlői között olyan cégek találhatók, mint az Easi Uplifts, FM Logistics, Quality Logistics Management, United Performance Metals CEE és az UTi Hungary.

 „Szigetszentmiklós a budapesti piac egyik kulcsfontosságú pontja, ahol az elmúlt másfél-két évben intenzív bérlői aktivitást tapasztaltunk,” – mondta Kemenes László, a Prologis magyarországi ügyvezetője. „Az akvizícióval a park teljes körű irányítása hozzánk kerül, amellyel további értéknövelő fejlesztésekre nyílik lehetőségünk a jövőben.”

A tranzakciót a JLL segítette.

A Prologis vezető ipari létesítményszolgáltató Magyarországon, kilenc ipari parkban több mint 640.000 négyzetméternyi területtel rendelkezik (2016. szeptember 30-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Az Ekol Logistics megszerezte Europa Multipurpose Terminals 65%-át, mely a trieszti kikötő működtetője,  amit a Ro-Ro hajók és vasúti szolgáltatások számára is használnak. Ez az akvizíció kapcsolódik a vállalat kikötő bővítési stratégiájának legutóbbi lépéshez, melynek eredménye egy Yalova-ban (Törökország) épített Ro-Ro kikötő, amely a régióban a legmodernebb.

Az Ekol 2016-ban számtalan intermodális beruházást hajtott végre, melyek jól mutatják azon törekvését, hogy környezetbarát eljárásokon és projekteken keresztül érhesse el a folyamatos fejlődést. 2016 december 6-án az Ekol az Europa Multiporpose Terminals többségi tulajdonosa lett, mely a 6. trieszti kikötő üzemeltetője. Ezen felül az Ekol 2017 elején tervezi felavatni a Yalova-ban jelenleg is épülő Ro-Ro terminálját.

A trieszti kikötőjében tervezett beruházás megvalósulásával egyszerre 2 különböző Ro-Ro működés is kezelhető, tovább növelve ezzel a vasúti rakodások kapacitását 10 vonatpár/ nap indításra.  A kikötő jelenleg Törökország és Görögország Ro-Ro forgalmát szolgálja ki, ám az elkövetkezendő években több országot, például Izraelt és Egyimptomot is a portfoliójába veszi. A Ro-Ro hajók éves kapacitása 110 000 egység, míg a vasúti szállítás kapacitása 70 000 egység volt 2016-ban. A tervek szerint ezeket a mennyiségeket 2017-ben 140 000-re és 100 000-re kívánják bővíteni.

Az Ekol Logistics és a Yalova Ro-Ro Terminál elnöke, Ahmet Musul nyilatkozott a befektetésről: “Trieszt kikötője stratégiai fontosságú helyen található intermodális szállítási megoldásaink szempontjából: ügyfeleink számára úttörő szolgáltatásunk, kiváló, fenntartható, alacsony költségű és hatékony megoldást jelent.  Az Europe Multipurpose Terminals többségi tulajdonának megszerzésével megerősítettük pozíciónkat ezen a területen. Biztosak vagyunk abban, hogy ugrásszerűen tudunk majd fejlődni a kikötőben egy ilyen tapasztalt csapattal. Abban is magabiztos vagyok, hogy az itt megszerzett tapasztalat hasznos lesz az új Ro-Ro terminálunk, Yalova kikötő nyitásakor 2017 év elején.

 “Üdvözöljük az új részvényest és várjuk a cég egészséges növekedését. A trieszti Kikötői Hatóság üdvözli az EMT régi és új részvényeseinek ezen új fejlesztését, amely megerősíti vezető pozícióját az intermodális vasút – víz szolgáltatásokban, a trieszti kikötő és a Földközi-tenger északi partját tengeri autópályával összekötve a kelet-mediterrán régióval.-  mondta Francesco Parisi, az Europa Multipurpose Terminals korábbi többségi tulajdonosa.

Forrás: Ekol Logistics

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél