szechenyi 2020

Híreink

Budapest, 2017. január 18., szerda (MTI) - Zöld lámpát kapott a vasúti Borostyánút kialakítása, ezzel Magyarország erősíti pozícióját az észak-déli közlekedési tengelyen - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán az MTI-vel.

A szaktárca közleménye felidézi, hogy az Európai Bizottság egységes európai vasúti térség albizottsága 2016. december 15-i ülésén fogadta el a négy tagállam - Magyarország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia - kezdeményezését.
A Magyarország vezetésével megalakuló, új vasúti árufuvarozási folyosó fontos hazai ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a balkáni államokkal. 
Északon Varsóból és a lengyel-belorusz határtól indul, délen a szlovén Koperi kikötőig, illetve a magyar-szerb határig tart. Magyarországi szakaszai a Rajka-Csorna/Sopron-Zalaszentiván útvonalon vezetnek az adriai kikötőváros felé, Komáromon és Budapesten át pedig Kelebiánál a szerb határig.
Az új folyosó kialakítása hozzájárul a vasúti áruforgalom fellendítéséhez, a vasúti áruszállítási piac vonzóbbá tételéhez, a nagy távolságú közúti forgalom vasútra tereléséhez.
A korridor lehetőséget biztosít az intermodalitás elősegítésére a vasút és más közlekedési módok között, a nemzetközi vasúti áruszállítás kapacitásának növelésére a piaci igényekhez igazítva, amellyel a tehervonatok megbízhatósága és pontossága javítható.

Az Amber (Borostyán) vasúti folyosó útvonala kiemelt szerephez juthat a Kínából egyre nagyobb mennyiségben vasúton Lengyelországba, hajón a koperi és athéni kikötőbe érkező, Európába tartó áruforgalom jelentős részének célba juttatásában - közölte az NFM.
A nemzetközi, piacorientált vasúti árufuvarozási folyosók fő célja, hogy növeljék a környezetkímélő vasúti teherszállítás versenyképességét, nem kizárólag infrastruktúrafejlesztés útján, hanem inkább informatikai, menetrend-technikai és adminisztratív eszközök nemzetközi szintű, költséghatékony és egységes alkalmazása révén - tájékoztatott az NFM.
Az Európai Bizottság a következő hetekben jogszabály megalkotását kezdeményezi, amely várhatóan február elején jelenik majd meg az Európai Unió hivatalos lapjában.
Az érintett tagállamoknak ennek megfelelően két éven belül, 2018 végére kell létrehozniuk a korridort - írja közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Forrás: MTI

31.443 négyzetméter ipari területtel egészül ki a Prologis budapesti portfóliója

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata bejelentette, hogy a Prologis European Properties Fund II (PEPFII) megvásárolta a magyarországi M0 Central Business Parkot. Az eladó az IDI Gazeley volt.

A két új, összesen 31.443 négyzetméternyi, 100 százalékos kihasználtsággal működő épület a Prologis Park Budapest-Sziget részévé válik, amely jelenleg hét épülettel, 98 százalékos kihasználtsággal működik, összesen 150.000 négyzetméteren.

A park Szigetszentmiklós kiemelt ipari területén helyezkedik el, Budapest elővárosában, az M0-ás budapesti körgyűrűn keresztül közvetlen hozzáféréssel a hazai és nemzetközi közúti hálózathoz.

A Prologis tulajdonába került két épület bérlői között olyan cégek találhatók, mint az Easi Uplifts, FM Logistics, Quality Logistics Management, United Performance Metals CEE és az UTi Hungary.

 „Szigetszentmiklós a budapesti piac egyik kulcsfontosságú pontja, ahol az elmúlt másfél-két évben intenzív bérlői aktivitást tapasztaltunk,” – mondta Kemenes László, a Prologis magyarországi ügyvezetője. „Az akvizícióval a park teljes körű irányítása hozzánk kerül, amellyel további értéknövelő fejlesztésekre nyílik lehetőségünk a jövőben.”

A tranzakciót a JLL segítette.

A Prologis vezető ipari létesítményszolgáltató Magyarországon, kilenc ipari parkban több mint 640.000 négyzetméternyi területtel rendelkezik (2016. szeptember 30-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Az Ekol Logistics megszerezte Europa Multipurpose Terminals 65%-át, mely a trieszti kikötő működtetője,  amit a Ro-Ro hajók és vasúti szolgáltatások számára is használnak. Ez az akvizíció kapcsolódik a vállalat kikötő bővítési stratégiájának legutóbbi lépéshez, melynek eredménye egy Yalova-ban (Törökország) épített Ro-Ro kikötő, amely a régióban a legmodernebb.

Az Ekol 2016-ban számtalan intermodális beruházást hajtott végre, melyek jól mutatják azon törekvését, hogy környezetbarát eljárásokon és projekteken keresztül érhesse el a folyamatos fejlődést. 2016 december 6-án az Ekol az Europa Multiporpose Terminals többségi tulajdonosa lett, mely a 6. trieszti kikötő üzemeltetője. Ezen felül az Ekol 2017 elején tervezi felavatni a Yalova-ban jelenleg is épülő Ro-Ro terminálját.

A trieszti kikötőjében tervezett beruházás megvalósulásával egyszerre 2 különböző Ro-Ro működés is kezelhető, tovább növelve ezzel a vasúti rakodások kapacitását 10 vonatpár/ nap indításra.  A kikötő jelenleg Törökország és Görögország Ro-Ro forgalmát szolgálja ki, ám az elkövetkezendő években több országot, például Izraelt és Egyimptomot is a portfoliójába veszi. A Ro-Ro hajók éves kapacitása 110 000 egység, míg a vasúti szállítás kapacitása 70 000 egység volt 2016-ban. A tervek szerint ezeket a mennyiségeket 2017-ben 140 000-re és 100 000-re kívánják bővíteni.

Az Ekol Logistics és a Yalova Ro-Ro Terminál elnöke, Ahmet Musul nyilatkozott a befektetésről: “Trieszt kikötője stratégiai fontosságú helyen található intermodális szállítási megoldásaink szempontjából: ügyfeleink számára úttörő szolgáltatásunk, kiváló, fenntartható, alacsony költségű és hatékony megoldást jelent.  Az Europe Multipurpose Terminals többségi tulajdonának megszerzésével megerősítettük pozíciónkat ezen a területen. Biztosak vagyunk abban, hogy ugrásszerűen tudunk majd fejlődni a kikötőben egy ilyen tapasztalt csapattal. Abban is magabiztos vagyok, hogy az itt megszerzett tapasztalat hasznos lesz az új Ro-Ro terminálunk, Yalova kikötő nyitásakor 2017 év elején.

 “Üdvözöljük az új részvényest és várjuk a cég egészséges növekedését. A trieszti Kikötői Hatóság üdvözli az EMT régi és új részvényeseinek ezen új fejlesztését, amely megerősíti vezető pozícióját az intermodális vasút – víz szolgáltatásokban, a trieszti kikötő és a Földközi-tenger északi partját tengeri autópályával összekötve a kelet-mediterrán régióval.-  mondta Francesco Parisi, az Europa Multipurpose Terminals korábbi többségi tulajdonosa.

Forrás: Ekol Logistics

Társasági formát vált a nemrég román többségi tulajdonba került Plimsoll Kft. belvízi hajózási társaság.

Zártkörű részvénytársasággá alakul a Plimsoll Kft. – döntöttek a hajózási és logisztikai cég tulajdonosai. A váltást a tavaly nyáron a társaságban 51 százalékos tulajdonrészt szerző, bukaresti székhelyű TTS (Transport Trade Services) S. A. szorgalmazta. A társaság távolabbi tervei között szerepel a tőzsdére lépés, és elsőként a bukaresti börzét célozná meg. (A kisebbségi részen Szalma Botond és testvére, Szalma Béla, valamint Kiss József és Kiss András osztozik.) A TTS hivatalos közlés szerint kétmillió euróért jutott hozzá a többségi üzletrészhez, ebből a Plimsoll-leány Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft.-ben 400 ezer eurót fordítottak tőkeemelésre. 

Tags:

Magyarország számára a záhonyi térség fejlesztése a kulcs

 

Nem érte el célját az orosz embargó, nem sikerült Oroszországot a Krím-félszigeten gazdasági kényszer alkalmazásával meghátrálásra kényszeríteni. Sőt, a szankcióháború által elindított gazdasági folyamatok elsősorban az uniós tagállamok Oroszországgal gazdasági kapcsolatban álló cégeit érintik súlyosan negatívan, miközben Oroszország nemcsak az önellátásra rendezkedett be, de több mezőgazdasági termék – gabona, cukor – tekintetében importőrből exportőrré vált. A piacok átrendeződtek, új ellátási láncok jöttek létre és nagymértékben felerősödött néhány embargós termék csempészése az Oroszországgal szomszédos országokon keresztül. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint Magyarország az új helyzetben akkor járhat jól, ha minél jobban alkalmazkodik a megváltozott folyamatokhoz, aktívan megjelenik az orosz, a kínai és a török piacokon, és olyan gazdasági környezetet teremt a záhonyi térségben, amely vonzza a termelő beruházásokat.

Az MLSZKSZ részletes fejlesztési koncepció kialakítását és megvalósítását sürgeti

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a Duna magyarországi szakaszának kiszámíthatatlan vízállása nemcsak a vízi árufuvarozás széleskörű hazai elterjedését akadályozza. Ez negatív hatással van az édesvíz készletek megőrzésére, a mezőgazdaság esetében az öntözésre, az árvizek/belvizek kezelésére, a folyamatosan megújuló energiatermelés kihasználására, a halászatra, a turizmusra és a sportolásra is. Az MLSZKSZ úgy látja, hogy egy jól átgondolt és megvalósított dunai fejlesztési koncepció, amely egyben biztosítaná a Duna kiszámítható vízállását is, hosszú távú megoldást adna ezekre a nemzetgazdasági problémákra, és a vízi fuvarozásban érdekelt szállítmányozók, a logisztikai szolgáltatások is pozitívan tudnának részesülni ennek előnyeiből. Noha a vízi utak kiépítésére rendelkezésre állnak Uniós források, mégis hazánk pályázott eddig ezen forrásokra a legkevesebb saját projekttel a Duna menti régióban.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél