szechenyi 2020

Híreink

A 'kiváló' minősítés megerősíti a Prologis úttörő pozícióját a fenntartható, energiahatékony logisztikai ingatlanpiacon.

A Prologis, Inc., a logisztikai ingatlanpiac globális vezető vállalata bejelentette, hogy 33.700 négyzetméteres, a cseh Sportisimo sportkereskedővel közös épülete a Prologis Park Prága-Rudnában a Cseh Köztársaság első logisztikai létesítménye, amely megkapta a BREEAM legmagasabb akkreditációs minősítését. Ezenkívül egy ilyen épület van még Kelet-Közép-Európában.

A BREEAM, a világ vezető fenntarthatósági értékelési módszere az infrastrukturális és építkezési projectek területén, kiváló minősítést adományoz a 85 százalék feletti fejlesztési teljesítményért számos alapkategóriában, úgy mint kormányzat, földhasználat és ökológia, források és energia, szociális és gazdasági  jólét, szállítmányozás, szállítás és innováció.

Az idei év előző időszakában befejezett 18-as épület 88,1 %-os BREEAM pontot kapott. Egy olyan design-t tükrözve, amely nem csak a környezetbarát anyagok használatát foglalja magában, hanem jelentős operációs megtakarítást is biztosít. A napi ivóvíz-fogyasztás 56 százalékkal, míg az elsődleges energiafogyasztás 18 százalékkal csökkent. Az összes energiaoutput-ot folyamatosan a legmodernebb mérőrendszerek ellenőrzik, míg a vízszolgáltatás lyukérzékelős rendszerekkel van felszerelve.

"Ez az akkreditáció az alapja az innovációnak, minőségnek és minden részletre kiterjedő figyelemnek, amelyet a Prologis alkalmaz minden fejlesztésének design-jában és felépítésében" - mondja David Jakes, senior project menedzser a Prologis csehországi irodájából.  "Minden esetben szorosan együttműködve  a Sportisimo-val, a Prologis kielégítette az ügyfél speciális igényeit és új, csúcstechnológiás épületet hozott létre, amely biztosítja az ott dolgozók jólétét és jelentős költségmegtakarítást nyújt."

A Sportisimo elosztóközpontja két téglalap alakú csarnokot foglal magában, amelyeket minden oldalon egy létező épület határol. Az építési időszakban fenntartható megközelítést alkalmaztak, hogy a szigorú előírások által elkerüljenek bármilyen szennyezést vagy egészségügyi veszélyt, építőanyagokat kiválasztva, életciklus-költség elemzésre alapozva és minimalizálva az újrahasznosítás által generált nagy mennyiségű szemetet.

A létesítmény belső terét minden felhasználója számára speciális kényelemmel tervezték meg, termál ellenőrzéssel, természetes fénnyel és kinyitható ablakok révén megvalósuló zajcsökkentéssel. A környezet a fejlesztés környezetvédelmi aspektusait is tükrözi: a nagy kültéri területek biztosítják a biodiverzitást a zöldövezet és lakói számára.

A D5 autópálya mentén, 20 percre Prága központjától, a Prologis Park Prága-Rudna 18 épületből áll, amelyek összesen 213.000 négyzetméternyi elosztási teret foglalnak magukban.

A Prologis a Cseh Köztársaság vezető logisztikai létesítmény-biztosítója, több mint 1 millió négyzetméteres logisztikai és ipari térrel (2017 március 31-én).  

Forrás: Prologis

Korábbi, sajtóban megjelent információk alapján, nemcsak a Nyugat-Európában bevezetett szigorodó szociális intézkedések nehezítik a hazai fuvarozó cégek életét, hanem az akut sofőrhiány is. Hiába lehet akár már nettó 600 ezer forintot is keresni kamionsofőrként Magyarországon, egyre több a betöltetlen álláshely itthon. Egy innovatív magyar fejlesztő cég szoftveres alkalmazása megoldást jelenthet a sofőrhiány okozta kihívásokra, miután a szoftverük alkalmazásával szinte nullára csökkenthető a rakodások előtti várakozási idő és így akár 30 százalékkal is növekedhet a sofőrök hatékonysága és a gépjárművek futásteljesítménye

Az elmúlt tíz évben két és félszeresére nőtt a nemzetközi fuvarozás teljesítménye Magyarországon. Jelenleg 12 ezer fuvarozó vállalkozás, 63 ezer gépjárművel, a hazai munkavállalók 3,5 százalékát foglalkoztatja a szektor. A logisztikai és fuvarozási ágazat a magyar nemzetgazdaság részére 500 milliárd forint árbevételt generál. Az elmúlt évekre jellemző dinamikus növekedés következtében állandósult a gépjárművezető hiány Magyarországon. A bérek ebben az ágazatban növekedtek a legnagyobb arányban az elmúlt években, ennek hatására ma a versenyszférában a belföldi gépkocsi-, és autóbuszvezetők átlagosan nettó 200-250 ezer forintot keresnek, a nemzetközi fuvarozásban 400-600 ezer forintnyi nettó fizetést is hazavihetnek a sofőrök. 2015 szeptembere óta zajlanak az országban ingyenes sofőrképzések, többszörös túljelentkezés mellett. – Sajnos az ezzel kapcsolatos elsődleges tapasztalatok is beigazolták a korábbi félelmeket, miszerint a végzett sofőrök az első adandó lehetőséggel élve külföldre mennek, magasabb fizetés reményében. Ezért az ágazatban ugyanúgy hiány van sofőrből, mint a képzéseket megelőzően – mondta Perlaky Zoltán, a GLABs menedzsere. A probléma részbeni orvoslására született egy innovatív, magyar informatikai megoldás a GLABs részéről, az online időkapu, az melynek segítségével a szállítók online időpontot foglalhatnak a rakodásra. Az alkalmazás az időpontfoglaláskor figyelembe veszi a szabad rakodási kapacitásokat és rendelkezésre álló erőforrásokat is, így a szállítók olyan időpontokra tudnak érkezni, ahol a rakodás szinte várakozási idő nélkül elkezdődhet, a jelenlegi akár több órás várakozási időktől eltérően. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a rakodás előtti várakozási idők közel nullára csökkentésével, akár 30 százalékkal is nőhet a járművek futásteljesítménye valamint a sofőrök hatékonysága. Ez komoly fegyvertény a fuvarozóknak, hiszen ha a szállítmány tervezhetőbben, pontosabban érkezik, csökken a várakozási idő, akkor ugyanannyi idő alatt több fuvart lehet megvalósítani, ezáltal hatékonyabban lehet az élőmunkaerővel (sofőr) gazdálkodni. – Nagy szó, hogy az elmúlt két és fél év számai azt mutatják, hogy nagy távolságokon belül is képesek a szállítók pontosan érkezni, például Spanyolország – Magyarország fuvarozási viszonylatban, az alkalmazást használók esetében 75 százalékban pontosan érkeznek a kamionok ki- és beszállítási időpontokra – mondta Perlaky Zoltán.

Ez a magyar megoldás elsősorban a gyártó cégek logisztikai szakembereinek, raktár, porta, fuvarszervezés, munkáját könnyíti meg, teszi transzparenssé. Másodsorban a szoftvert használó fuvarozók és szállítmányozók mindennapi munkaszervezéséhez ad nagy segítséget.

Az időablakos érkeztetése a fuvaroknak általános gyakorlat a logisztikában. A többségük papír alapon, excel táblában, kisebb informatikai fejlesztéssel működik, azonban ezek hatékonysága mára már nem elegendő, az Ipar 4.0 elvárásait is figyelembe véve. – Ezzel szemben az erőforrás alapú időkapu a közúton történő árufuvarozás minden szereplője számára sokkal tervezhetőbb, kiszámíthatóbb ki- és beszállítási feltételeket teremt – mondta Perlaky Zoltán. A fejlesztő cég szakembere szerint a GLABs mindezt teszi úgy, hogy közben rugalmasan kezeli, az ad- hoc jelleggel felmerülő szállítási helyzeteket. A rendszer figyelembe veszi a gyár, a logisztikai raktár erőforrásait, a targoncástól a portásig, azok leterheltségét, illetve az adminisztrációs terheket megosztja a fuvarozási folyamat szereplői között. A fuvarozáshoz kapcsolódó összes dokumentum egy helyen elérhető, egy online platformon, ezzel is biztosítva a szállítólevelek, EKÁER számok, szállítási azonosítók, minőségbiztosítói anyagok meglétét. Így nem vesznek el dokumentumok, sem pedig a fuvarozási folyamathoz kapcsolódó, lényeges információk. Időbélyeggel garantálja a folyamat időbeliségének dokumentálását. A szoftver hatékonysága akkor a lesz hatványozottan érezhető, amikor az árufuvarozás minden szereplője bekapcsolódik a felhasználók közé, hiszen így kialakulhat egy tervezhető menetrend a közúti árufuvarozásban is. 

További információ:

Perlaky Zoltán

GLABs menedzser

Tel.: 30/346-6031

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

www.glabs.me/hu/

 

Mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a Waberer's rakományainak szállításába Budapest és a németországi Neuss között. A társaság más útvonalakon is tervezi az intermodális pótkocsis szállítást.
 
A Waberer's International Zrt. - Európa vezető fuvarozója a komplett rakományok piacán - bejelentette, hogy válaszul a változó piaci igényekre, május 16-tól új, intermodális szolgáltatást kínál ügyfelei számára, amelynek részeként mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a rakományok szállításába Budapest és a németországi Neuss között - jelentette be a cég.

A szolgáltatás keretében minden hétköznap egy-egy vasúti szerelvény indul irányonként, amelyek este 10 órakor hagyják el a magyar, illetve a német kiindulási pontokat, és harmadnap reggel 6 órára érkeznek a célállomásra. A nagyjából 1000 kilométeres távolságot non-stop teszik meg a szerelvények, és mindkét célállomáson speciális terminálok fogadják a vonatokat, így biztosítva a rakományok maximális biztonságát.

A vasúti kiindulási pontokra dedikált, 400 darab P400-as pótkocsiból álló vontató-flotta szállítja az intermodális pótkocsikat. A tervek szerint a járműpark további 300 darabbal bővül majd.

"A Waberer's-nél, az innováció mellett elkötelezett és környezettudatos vállalatként, arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé portfóliójában, amelyek hatékony, hozzáadott értéket teremtő megoldásokat kínálnak partnereink számára, és emellett környezeti terhelésük is alacsony. Ennek a törekvégnek részeként vezettük be új intermodális megoldásunkat, és a jövőben mind a kapacitás, mind pedig az új útvonalak tekintetében bővíteni szeretnénk a szolgáltatást" - mondta Lajkó Ferenc, a Waberer's International Zrt. vezérigazgatója.

A Waberer's szakértői csapatával jelenleg azon dolgozik, hogy következő lépésként új intermodális vonalakkal bővüljön a kínálat Olaszország és a Ruhr-vidék irányába. Szintén a tervek között szerepel, hogy a most indított, németországi útvonalon a heti 30 pótkocsis kapacitás 100 darabra növekedjen irányonként, valamint, hogy a dedikált vontatók száma (24 darab) megnégyszereződjön a közeljövőben - közölte a fuvarozócég.

Forrás: napi.hu

A EKOL Logistic Kft. szervezésében április 21-én érkezett meg a Mahart Container Center termináljára az első tesztvonat Kínából, május 12-én pedig az első, Magyarországra rendszeresen közlekedő irányvonat áruit fogadták a csepeli terminálon, amely a távol-keleti országból közvetlenül juttatja el Magyarországra indított szállítmányokat. Az EU-n belüli vasúti fuvarozásra az Ekol Hungary a DB Cargóval, míg a termináli kezelésre a Mahart Container Center (MCC) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást.

A vonat Yiwuból indult, így Magyarország a közvetlen kínai vasúti fuvarozás egyik legjelentősebb vonalát, a Yixin’Ou, azaz a Yiwu–Európa folyosót tekintve az ötödik célországgá vált Németország, Lengyelország, Spanyolország és Anglia után. A vasúti járat üzemeltetője a Yiwu Timex Industrial Investments Co. az Ekol Logistics Kft.-vel kötött szerződést a hetente induló vonat európai kezelésére. Ez azt jelenti, hogy az Ekol Kft. felelős a vonat egy részének árukkal történő megtöltéséért, emellett a Lengyelországba érkezését követően az EKOL szervezi a vasúti fuvarozást Budapestre, itt pedig a termináli kezelést, azt követően pedig a vámkezelést végzi, továbbá Magyarországon belül, valamint Európa több országába a címzettekhez történő kiszállítást is az EKOL bonyolítja.

Kína egyik legjelentősebb kereskedelmi központja Yiwu, ahol az úgynevezett Yiwu Market 420 000 m2-es területén több millió árucikket forgalmaznak. Yiwu a 10 legnagyobb kínai város közül 3, az összesen 45 millió lakost kitevő Shanghai, Shuzhou és Hangzhou 300 km-es körzetében található.

A rendszeresen közlekedő irányvonatok hetente indulnak Yiwuból, egyelőre egy alkalommal, de a gyakoriság a vevői igényektől függően a későbbiekben növelhető. Ennek köszönhetően a magyarországi importőrök a tengeri fuvarozás alternatívájaként a jóval kedvezőbb tranzitidővel elérhető vasúti módozattal is rendszeresen tudnak árut szállíttatni közvetlenül Magyarországra.

Az első direkt vonatok sikeres és hatékony kezelése, valamint a gyors és ügyfélbarát – ugyanakkor kontrollt nem nélkülöző – vámkezelések jó híre gyors ütemben terjed a kínai vasúti operátorok és exportőrök körében. Ennek köszönhetően az EKOL május 16-án ünnepélyes keretek között Kínában, a Belt and Road Forum égisze alatt rendezett eseményen együttműködési megállapodást írt alá az Európába vonatot elsőként indító chongqingi székhelyű Yuxinou Logistics Co. céggel a magyarországi viszonylatban közlekedő vonatok indítására vonatkozóan.

A rendszeres Yiwuból  indított vonat mellett várhatóan június közepén érkezik egy újabb tesztvonat közvetlenül Kínából, Hunan tartományból Budapestre.

– Remélhetőleg ezek a járatok szintén rendszeressé fognak válni, újabb és újabb megoldásokat kínálva a magyarországi gyártó és kereskedő vállalatok számára több kínai régióból is, ezzel növelve Magyarország versenyképességét és az állami bevételeket – mondta Kovács Ákos, az Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

Forrás: EKOL

Previous Next

Az Egyesült Királyság a legvonzóbb kiskereskedelmi célpont Európában, Magyarország az ötödik.

Az Egyesült Királyság áll a nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési terveinek élén 2017-ben: 65 százalékuk a szigetországot jelölte meg legfontosabb piacaként. Magyarországot a láncok 19 százaléka választja, ezzel a spanyol és holland piaccal a magyar az ötödik a terjeszkedni kívánó kiskereskedők listáján a CBRE legfrissebb kutatása szerint.

Nyugat-Európa legnagyobb piacai továbbra is a nemzetközi kiskereskedők terjeszkedési célpontjai 2017-ben is, a kontinens gazdasági és politikai bizonytalansága ellenére. A régióban az Egyesült Királyság (65%) vezet, majd Franciaország (43%) és Németország (38%) következik. Az Egyesült Arab Emírségek (24%) után az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé, amely országokat a nemzetközi kiskereskedők 19 százaléka jelölt meg terjeszkedési célpontként. 

A világ legnagyobb ingatlan-tanácsadója, a CBRE idén is összeállította a kiskereskedőkről szóló nemzetközi kutatását, amely a szektor EMEA-régióbeli (Európa, Közel-Kelet és Afrika) terjeszkedési és technológiai terveit mérte fel. A felmérés szerint a kiskereskedelmi láncok többsége (70%) legfeljebb tíz új üzlet nyitását tervezi 2017-ben, ami egy korábbinál sokkal óvatosabb növekedési stratégiát jelez. A bevásárló utcák és bevásárlóközpontok maradtak a legnépszerűbb célpontok – a megkérdezett láncok 80 százaléka ezeken a helyszíneken bővítené hálózatát.

A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt szorosan követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya (51%). 

Az öt legnépszerűbb terjeszkedési piac

Sorrend

Terjeszkedést tervező kiskereskedők aránya

Ország

1.

65%

Egyesült Királyság

2.

43%

Franciaország

3.

38%

Németország

4.

24%

Egyesült Arab Emírségek

5.

19%

Spanyolország

5.

19%

Hollandia

5.

19%

Magyarország

             forrás: CBRE Research

„Kutatásunk szerint a kiskereskedők elkötelezettek abban, hogy új üzleteket nyissanak, és az Egyesült Királyság továbbra is a legnépszerűbb célpiac. Mindazonáltal minőségi kiskereskedelmi ingatlant találni a megfelelő lokációban továbbra is nagy kihívást jelent a régióban, ami jelentős bérleti díjnövekedéshez vezetett a kontinens legjobb kiskereskedelmi központjában 2016 során. A kiskereskedők szerint vajmi kevés rá az esély, hogy a minőségi ingatlanok hiánya csökkenjen 2017-ben.” – mondta Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásokért felelős vezetője. 

A kutatás arra is rávilágított, hogy a kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevés kiskereskedő vélekedik ma úgy, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető. A kutatás rávilágít arra, hogy az üzlethelyiségek szerepe valóban megváltozóban van, és a brandek egyre több üzletet használnak lehetőségként a tapasztalatokon alapuló kiskereskedelem bemutatására.

A digitális technológiákba való befektetések esetében a kereskedők 87 százaléka már bevezette (vagy tervezi bevezetni) integrált bolti és közösségi média platformját. A kereskedők 58 százaléka (nagyon) egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak: harmaduk már bevezette (vagy tervezi bevezetni) az interaktív képernyőket és próbafülkéket – és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz.  

Forrás: CBRE Research

Previous Next

Az Ekol Logistics néhány hete egy új stratégiát vezetett be a Logisztika 4.0-hoz kapcsolódóan. Az Ekol a müncheni Transport Logistic vásár ideje alatt egy sajtótájékoztatót is szervezett, ahol további részleteket árult el a jövőbeli fejlesztésekről, illetve hogy milyen módon kívánja támogatni a Selyemutat.  

 

Budapest – Kína vonat

Az Ekol Logistics stratégiája, hogy még több intermodális megoldást fejlesszen. Ezzel a célkitűzéssel összhangban az Ekol megnyitotta az új vasúti szolgáltatását Kína és Magyarország között.

Az első „kísérleti” vonat április elején indult, és mintegy 9 300 kilométert tett meg Kazahsztánon, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Szlovákián keresztül, majd megérkezett Budapestre. A teljes út 17 napig tart, ami közel 30 nappal kevesebb, mintha ugyanezt az utat tengeren és vonaton tenné meg, ami jelentős különbség.

A heti vonatok április végén indultak Yiwuból Budapestre. Az Ekol új, közvetlenebb vonalakat is tervez, melyek Budapestet más kínai városokkal kötik össze, ezeket azonban májusban jelenti be. Az Ekol Kína és Európa között 8 vasúti kapcsolatot tervez, így a tervek között nemcsak Budapest, hanem további európai városok bekapcsolása is szerepel.

Az Ekol 8 kínai vasúti terminálból szervez szolgáltatást a 4 saját európai központon keresztül.

A cég az Unió területén a szállítást a Deutsche Bahn (DB), a terminálszolgáltatást a Mahart Container Center (MCC) közreműködésével, míg a budapesti vámügyintézést és az európai állomásokra történő disztribúcióját az Ekol saját erőforrásaival szervezi.

„Büszkék vagyunk, hogy Magyarországon úttörőként vezethetjük be a Kína és Magyarország közti közvetlen árufuvarozás szállítási megoldását, ami nemcsak környezetbarát, de ügyfeleinknek is nagyszerű, hiszen versenyelőnyt biztosít számukra. Kiváló alternatíva a hosszabb tranzitidőt igénylő tengeri, illetve a jóval költségesebb légi szállítással szemben. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és több magyar vámügynökség hónapokig dolgozott azon, hogy a kínai áruk európai vám- és árucikk-központjává válhasson. A történelem bizonyítja, hogy a „Selyemút” mindig a sikeres üzletek létrejöttét és működtetését fémjelezte. Hiszünk benne, hogy ez ma sincs másként. Az együttműködéshez biztosítjuk a megfelelő kapcsot, és ez ügyfeleink számára hozzáadott értéket közvetít.” – emelte ki Ahmet Musul, az Ekol Logistics elnöke.

A vasútvonal révén az Ekol további európai országokat tud összekötni Kínával. Az Ekol emellett saját iroda nyitását tervezi Kínában, illetve még idén beindítja a Kína-Törökország közvetlen vasúti szolgáltatást.

Ekol Irán

 

Az Ekol Logistics Pars bejegyzésével az Ekol leányvállalatot alapított az Iráni Iszlám Köztársaságban. A cégalapítással egyidejűleg egy csúcstechnológiás logisztikai létesítménnyel, a „Saffron Logistics Center”-rel beruházást kezdeményezett Iránban.

Ezzel a beruházással az Ekol 27 évnyi tapasztalatát tervezi megszilárdítani az iráni piacon, illetve ügyfelei számára versenyelőnyt biztosít az ellátási láncban.

„Ekolként hisszük, hogy Irán sok különböző iparági befektető számára jelentős lehetőség lesz az elkövetkező években. Ebben a környezetben az Ekol az iráni ellátási lánchoz kapcsolódó szolgáltatások megfelelő infrastruktúráját tervezi kialakítani, amelyek megfelelnek a gyorsan fejlődő iráni gazdaság kül- és belföldi befektetőinek egyre növekvő igényeinek.” – mondta Ahmet Musul.

A kezdeti 20 millió eurós beruházással az Ekol 2017 negyedik negyedévében az iráni logisztikai létesítmény első szakaszát tervezi kihasználni 45 000 raklapnyi kapacitással. 2019-re megnyílik a 100 000 raklapnyi kapacitású automatizált raktár egy 65 000 négyzetméter alapterületű telken. A SAFFRON Logisztikai Létesítmény Qazvin nevű Kaszpi-tengeri ipari városban található. Ez a létesítmény munkahelyeket teremt a régióban, kezdetben 300, majd néhány éven belül az Ekol folyamatos iráni beruházása révén több ezer ember számára.

Az Ekol Iránban saját vámszabad és belföldi raktára, hozzáadott értéke, vámügyintézése, valamint a saját termináljain és hálózatán keresztül történő belföldi disztribúciója révén különféle szolgáltatásokat fog nyújtani.

Az Ekol Irán legnépesebb területein cross-dock központokat nyit, ahol egyedi belföldi disztribúciós szolgáltatásokat nyújt a rendeléstől a polcláthatóságig, valamint nagy járműhatékonyságot. A cég emellett nemzetközi szállítmányozást is biztosít, intermodális megoldásokkal összekötve Iránt Európával. Az Európából (akár Közép-, Kelet- vagy Nyugat-Európából) érkező nemzetközi szállítmányok intermodális megoldásokkal 10-11 nap alatt érnek el Iránba. 

Az Ekol tervei közt szerepel, hogy 2020-ra a Törökország-Azerbajdzsán kereskedelmi útvonalon fekvő Qazvin a legfejlettebb és legnagyobb kapacitással rendelkező közel-keleti „logisztikai központ” legyen.

        

Saját kikötők

 

2016 decemberében az Ekol megszerezte az olaszországi trieszti kikötő VI. mólójának üzemeltetőjének, az Europa Multipurpose Terminals 65%-át, amelyet az Alternative Transport a Ro-Ro hajókhoz, az Ekol pedig az irányvonatokhoz használ. Trieszt az Ekol intermodális kapcsolatainak kulcsfontosságú helyszíne.

„Az Ekol már heti 5 Ro-Ro körutat tesz meg Trieszt és Törökország között, emellett a következő hónapokban további heti 2 körutat tervez a romániai Contanta és Yalova között. Természetesen Yalovából szintén Ro-Ro kapcsolattal eljuthatunk Triesztbe vagy a görögországi Lavrióba is. Hangsúlyozni kell, hogy a Constantából és Constantába történő szállítás egy új vonal, amely hozzájárul ahhoz, hogy az Ekol még hatékonyabban kösse össze Romániát és más kelet-közép európai országokat Európa többi részével.” – mondta Ahmet Musul, az Ekol elnöke.

Az Ekol emellett a Yalova RoRo Terminals AS cégként egy új kikötő beruházással összeköti Triesztet Törökországgal. A terminál teljes egészében a cég tulajdona, a szolgáltatás tervezett kezdése 2017 második fele. A teljes beruházás összege eléri a 40 millió eurót, és ez lesz Törökország első számú Ro-Ro terminálja. A kikötő teljes alapterülete 100 000 m2, Yalova helyi- és határvámkezelése is a helyszínen van. Ezeken felül a vámszabad és belföldi raktár is rugalmasságot biztosít az ügyfelek számára.

„A kikötő egyik nagy előnye a saját laboratórium, hiszen az Ekol 1000 m2 ipari laboratóriumot tervez. Ez mind az importőröknek, mind exportőröknek fontos szempont, mivel ezáltal felgyorsul a vámügyintézés és az EU-ba illetve Törökországba rövidebb idő alatt tudnak belépni az Ekol ügyfelek árui.” – tette hozzá Ahmet Musul.

Egy 500 kamionnyi férőhelyes parkoló épül. A yalovai Ro-Ro terminál 2017-es megnyitására az isztanbuli járműforgalom évi 100 000 járművel csökken. A gyártóknak és szállítóknak még inkább idő- és költséghatékony megoldás, hogy a közúti szállítási idő lecsökkenésével egyidejűleg a szén-dioxid kibocsátás évente 3,7 millió kilogrammal, a gázolajfogyasztás 1,5 millió literrel, míg a veszélyes hulladék 12 000 kilogrammal lesz kevesebb. A régióban élő emberek számára jelentős munkahelyteremtésre is lehetőség nyílik, hiszen olyan gyártó központok közelében fekszik, mint Gebze, Bursa, Izmit és Eskişehir. A beruházás mozgásba hozza a régió gyártókapacitását, ezáltal pozitív hatással lesz a török exportiparágra.

Új intermodális európai kapcsolat

 

Az elmúlt hónapok során az Ekol új útvonalakat dolgozott ki: Sete – Párizs és Trieszt – Kiel. A cég továbbra is azon fáradozik, hogy még több intermodális kapcsolatot alakítson ki Európában. Az Ekol emiatt folytatja a dinamikus és gyors terjeszkedést, a közeljövőben megnöveli az európai intermodális hálózatát.

Az Ekol szeptemberben új irányvonatot indít Trieszt és a belga Zeebrugge között.

„Az új Trieszt-Zeebrugge vonatnak köszönhetően az Ekol elsőként nyújt közvetlen összeköttetést a Földközi- és az Északi-tenger között. Ez lesz a létező leggyorsabb megoldás, ami 100%-ban intermodális szállítóeszközöket érint. A vonat összeköti a Benelux államokat, Észak-Franciaországot és az Egyesült Királyságot Dél-Európával, Törökországgal, Iránnal és a Közel-Kelettel.” – mondta Ahmet Musul.

Az Ekol ezen az útvonalon nemcsak megatrélerekkel, hanem konténerekkel is tud majd szállítani.

Szintén szeptemberben várható egy másik irányvonat Budapest és a németországi Duisburg között. Ennek révén az Ekol összekapcsolja Közép-Kelet Európát Nyugat-Németországgal, a Benelux államokkal és az Egyesült Királysággal. Ezen a vonalon az Ekol pótkocsikkal és konténer eszközökkel intézi a szállításokat.

Az új irányvonatok mellett az Ekol a jelenleg meglévő megoldásait is tovább bővíti.  

A cég a Trieszt és Kiel közötti vasúti szállítást heti 2-re növeli. Az Ekol vonat járatsűrítésén túl köztes állomásként bekerül a németországi Kalefeld régió is, ami nagyszerű hír a térség importőreinek és exportőreinek. 

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél