szechenyi 2020

Híreink

Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Közlekedésért Érdeméremmel tüntette ki két a Rail Cargo Hungaria Zrt. két munkatársát Csernus Sándorné üzemeltetési szabályozási szakértőt és Gilányi Zsolt műszaki üzemeltetési szakértőt.

Gilányi Zsolt

Csernus Sándorné Évi 37 éves vasúti pályafutást tudhat maga mögött. Értékes tapasztalataival ezalatt a MÁV, a MÁV Cargo, majd a Rail Cargo Hungaria korszerűsítési és átalakítási folyamatait támogatta. Munkáját mindig adott feladatára koncentrálva, társaságunk stratégiai céljainak megvalósulását szolgálva, körültekintéssel és rendkívüli alapossággal végzi. Hatékonyan közreműködik jogszabályok korszerűsítési javaslatainak összeállításában. Szakmai felkészültsége, áldozatos hozzáállása és kitartása példaértékű.

Csernus Sándorné

Forrás: RCH

Tags:

A 18.000 négyzetméter alapterületű bázist az amerikai tulajdonú, elektrotechnikai termékeket gyártó Jabil Circuit Magyarország Kft. bérli majd.

Logisztikai központot épít a tiszaújvárosi ipari parkban az Infogroup Ingatlanfejlesztő Cégcsoport. A létesítmény alapkövét pénteken helyezték el. Az új központ Borsod-Abaúj-Zemplén megye és Tiszaújváros számára is nagy jelentőséggel bír.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kihangsúlyozta: a beruházás is jelzi a Magyarországon működő nagyvállalatok hosszú távú elköteleződését az ország mellett. A kormány arra törekszik, hogy a piacon jól teljesítő, innovatív és fejlődésre kész vállalatok számára kedvező üzleti környezetet teremtsen. A bizalom erősödése megmutatkozik a beszállítói együttműködés alakulásában, a szakképzés fejlődéséért végzett közös munkában és a vállalatok jövőre vonatkozó terveiben is. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara legfrissebb konjunktúra-felmérésének eredményeit illetően a megkérdezett mintegy száz vállalat kétharmada jónak tekinti saját üzleti helyzetét, ami 2005 óta a legjobb érték. A kedvező gazdasági folyamatoknak és a kormány intézkedéseinek köszönhetően jelentősen nőtt az ipar teljesítménye, és a járműipar mellett más iparágak is jól teljesítenek. 741 ezerrel nőtt a foglalkoztatottak száma 2010 óta.

Székely Ádám, az Infogroup ügyvezetője azt hangoztatta, hogy a három és fél milliárd forintos beruházáshoz állami támogatást nem vesznek igénybe, a tervek szerint a jövő év nyarára készül el a létesítmény. A 18.000 négyzetméteres épület alapterülete szükség esetén további két és fél ezer négyzetméterrel növelhető. Ez a cégcsoportnak  spekulatív alapon épített fejlesztései mellett fontos szerepet kapnak a built-to-suit (egyedi megrendelésre készülő) projektek is.

Bráz György, Tiszaújváros MSZP-s polgármestere azt emelte ki, hogy a települést a gazdaság hozta létre, és ma is az ipar dominál.

Győri Péter a Jabil ügyvezetője arról szólt, hogy Jabil és az Infogroup jövőbeli hosszú távú együttműködése a két cég hat éves közös sikerein alapszik. A fejlesztésnek köszönhetően a Jabil raktározási kapacitásai jelentősen megnőnek, és a vállalat új üzleti lehetőségeket kínálhat, bővítheti szolgáltatási körét meglévő partnereinek, az autóipar, a telekommunikáció, az orvosi és ipari elektronika, a számítástechnika és adattárolás területén működő elektronikai vállalatoknak, illetve a potenciális ügyfeleinek is. Az amerikai tulajdonú Jabil tiszaújvárosi leányvállalatának célja, hogy a jövőben disztribúciós központ szerepét is ellássa az elektronikai gyártási tevékenysége mellett.

A Jabil Circuit Magyarország Kft. 2000-ben nyitotta meg gyárát Tiszaújvárosban, az anyavállalat globálisan harmadik legnagyobb, Európában pedig a legnagyobb gyáraként. A cég összesen ötvennégyezer négyzetméteres gyártócsarnokban csaknem három és félezer embert foglalkoztat. Az elmúlt év nettó árbevétele 914 millió dollár volt, ennek kilencven százaléka exportból származik.

Forrás: MTI/iho

A 18.100 négyzetméteres új épület a tervezettnél egy hónappal korábban átadásra került

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy befejezte egy 18.100 négyzetméteres build-to-suit (BTS) épület fejlesztését a Prologis Park Stryków területén az Arvato Polska részére, amely az átfogó outsourcing szolgáltatások terén piacvezető vállalat.

A tervezettnél korábban átadott új épület – a Prologis 2016-os beruházását követően – immár a második projekt az Arvato Polska részére, amellyel együtt a vállalat összesen 40.400 négyzetméternyi területet bérel a Prologis Park Stryków területén.

„Ez már a második épület a Prologis Park Stryków területén, amelynek fejlesztése az Arvato egyéni igényei szerint történt. Ügyfelünk a kiváló együttműködésünknek és a kitűnő közép-lengyelországi elhelyezkedésnek köszönhetően döntött úgy, hogy tovább bővíti tevékenységét a parkunkban. Az új épület az Arvato Polska egyik divatipari ügyfelének kiszolgálására készült. A padlózat megerősítése mellett kiegészítő fényforrásokkal ellátott munkaterületeket és egy félemeletet is kialakítottunk az épületben” – mondta Ewa Zawadzka, a Prologis Lengyelország fejlesztésekért felelős vezetője.

A Prologis fenntartható fejlődési stratégiájának megfelelően az új épületet BREEAM akkreditációra terjesztették fel. A modern logisztikai épületet LED világítással és okos mérőórákkal látták el. A kialakítás során elvégzett hőtérképes vizsgálat és légtömörség mérés eredményei biztosítják a maximális energiahatékonyságot az épületben.

A jelenleg 40.400 négyzetméter alapterületű Prologis Park Stryków a Gdańsk és Bécs közötti A1/E75, illetve a Berlinből Moszkvába vezető A2/E30 autópályák közös szakaszától egy kilométerre található. Ez az úthálózat zökkenőmentes elérést biztosít Łódź városához és annak vonzáskörzetéhez, valamint az ország többi részéhez. A park összterülete 78.800 négyzetméter lesz.

A kelet-közép-európai régióban a Prologis négy országban aktív, teljes portfóliója eléri a 4.7 millió négyzetmétert, amivel a régió vezető ipari ingatlanszolgáltatójának számít (2017. június 30-i adatok alapján).

Prologis, Varsó (2017. október 16.)

Az Ekol üzembe helyezte a Yalova Ro-Ro Terminált, mely innováció inspirálólag hat az ipar számára.

A két évig tartó jogi folyamatok és építkezési munkák befejezését követően a terminál mostantól nagy segítségére lesz a törökországi importtal / exporttal rendelkező cégeknek, illetve fontos csatlakozási pontként szolgál majd olyan távolabbi célállomások felé, mint például a Közel-Kelet.

A kezdeti beruházás értéke 40 millió EUR. A terminál az első, export relációban közlekedő járműveket október 3-án, kedden fogadta, az első Ro-Ro utat pedig október 4-én, szerdán kezdték meg. Az Alternative Transport cég QEZBAN elnevezésű Ro-Ro hajója indult útnak az olaszországi Trieszt városába. A Yalova Ro-Ro Terminál hivatalos megnyitó ünnepsége az elkövetkező napokban kerül megrendezésre.

A Yalova Topçular-ban felépített, 80.000 m2 alapterületű és 500 tréler kapacitású Yalova Ro-Ro Terminál többek között két-rámpás dokkal, szállítmány-ellenőrző röntgennel, saját vámhivatallal, laboratóriummal, ügynökségi irodákkal, sofőrök számára fenntartott szociális létesítményekkel, 16.000 m2 rövid távú tárolásra szolgáló raktárfelülettel és ADR raktárral rendelkezik.

A karcinogén anyagokat a Yalova Ro-Ro Terminál laboratóriumaiban tesztelik majd, utat nyitva ezzel a textíliák, bőrtermékek, cipők, irodaszerek és játékok exportjának. Az importálni és exportálni kívánt élelmiszeráruk elemzését végző részleg várhatóan még az év végéig megkezdi működését. Novembertől az exportra szánt járművek a terminál töltőállomását az ún. „különleges fogyasztási adó” megfizetése nélkül vehetik igénybe.

A Yalova Ro-Ro Terminálnak köszönhetően Isztambul közúti forgalmában ezek után több mint 100.000 trélerrel kevesebb jármű vesz majd részt, mely révén várhatóan visszaesik Haydarpaşa városrész rendkívül magas jármű-sűrűsége, továbbá mérséklődik a közlekedés az anatóliai oldalon Harem-Üsküdar irányába. A Terminál eredményeként megszűnnek az operációt érintő elégtelenségek, melyek a városi forgalomban elpazarolt időből adódtak. Külföldi műveleteit mindeddig az Ekol a Haydarpaşa Kikötőből irányította. Mostantól mindez a Yalova Ro-Ro Terminálból zajlik majd.

Törökország és Európa legmodernebb termináljának, a Yalova Ro-Ro Terminál megnyitása kapcsán Ahmet Musul, az Ekol elnöke elmondta: „A jelenlegi beruházás Törökország logisztikai szempontból legrelevánsabb régiójában került megvalósításra, hozzájárulva exportőreink törekvéseihez, különösen az autóipari szegmensben. Befektetéseink nem csak cégünk, de az ipar teljes egészének fejlődését is támogatják; ennek köszönhetően hamarosan még jobb, minőségi és profitábilis megoldásokat hozhatunk létre. Vezető és iránymutató vállalatként, jóval versenytársaink előtt járva Törökországban és a régióban, teljes sebességgel haladunk tovább előre.”

A Yalova Ro-Ro Terminál révén növekszik a gyártó és szállítmányozó cégek hatékonysága, mivel időt és pénzt takaríthatnak meg. Az új terminál a környezetvédelemhez is jelentős mértékben hozzájárul. A közúti szállítmányozási idő csökkentésével 1,5 millió liter dízel üzemanyag és 4 millió km közúti utazás spórolható meg, miközben a CO2-kibocsátás 3,7 millió kg-mal, a veszélyes hulladék mértéke pedig 12.000 kg-mal csökken.

Forrás: Ekol

A Prologis átadta az „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjakat a 2017-es EXPO REAL szakkiállításon.

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon publikálta legújabb kutatását, amely azt vizsgálja, Európában a logisztikával foglalkozó ügyfelek miért választanak bizonyos helyszíneket más helyszínekkel szemben.

„Az ügyfelek növekedési stratégiái: Európa legvonzóbb logisztikai helyszínei” című jelentésből az is kiderül, mely helyszínek sikeresek a gyorsan változó európai logisztikai piacon.

A Prologis Research és az eyefortransport (eft) felmérést végzett 2017. február és május között az európai logisztikai vállalatok körében, és arra a megállapításra jutott, hogy a helyszínek kiválasztását öt fő tényező befolyásolja Európában: a fő fogyasztói központok közelsége, a szabályozási környezet, a munkaerő elérhetősége, a közlekedési infrastruktúra és a beruházás teljes költsége.

A jelentés főbb megállapításai a következők:

  • A fő fogyasztói központok közvetlen elérhetősége kiemelten fontos.
  • Egyre fontosabbá válnak a legnagyobb fogyasztású fő lakossági központok.
  • Az összköltség viszonylag kevésbé fontos a többi tényezővel szemben.
  • A munkaerő közelsége (pl. Nyugat-Európában, ahol a legfőbb példa Hollandia) és a munkaerő költsége (pl. Lengyelországban) közvetlenül befolyásolják az ügyfelek logisztikai döntéseit.

„Egyértelmű, hogy a helyszín vonzáskörzetében rendelkezésre álló munkaerő és a gazdasági hálózatok közelsége elengedhetetlenül fontos a logisztikával foglalkozó ügyfelek számára” – mondta Dirk Sosef, a Prologis európai kutatási és stratégiai vezetője. „A logisztikai piac növekedése közepette a döntéshozóknak az infrastruktúrára és a szakképzett munkaerőre irányuló beruházásokat szükséges ösztönözniük.”

A jelentés eredményeire alapozva a Prologis október 5-én átadta az „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjakat Európa legjobb teljesítményt nyújtó helyszínei számára Münchenben, az EXPO REAL szakkiállításon. Hollandia magas pontszámot ért el mind az öt tényező tekintetében, amely befolyásolja az új helyszínek kiválasztását. A holland piacok különösen jól szerepeltek a szabályozási környezet és a multimodalitás szempontjából – ezek fontos ösztönzők azon piacok számára, amelyek a páneurópai disztribúciót helyezik előtérbe. A Benelux államok és Nyugat-Németország piacai, melyekre magas fogyasztói sűrűség és fejlett közlekedési hálózatok jellemzőek, jó eredményt értek el a fő fogyasztói központok közelsége és a közlekedési infrastruktúra tekintetében. Lengyelország több kategóriában is jól szerepelt, amely azt mutatja, hogy a lengyel piac gyors ütemben fejlődik.

A Prologis „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjainak nyertesei:

  • Venlo: A kutatásban részt vevő 100 helyszín közül Európa legvonzóbb helyszíne.
  • Düsseldorf és a Rajna-Ruhr-vidék, valamint ezen belül Hamm, Unna és a Ruhr-vidék nagyvárosi régiója: a legnagyobb mértékű javulás a 10 legkeresettebb helyszín közül.
  • Közép-Lengyelország és Łódź: a legjobb teljesítményt nyújtó piac Nyugat-Európán kívül.

A teljes jelentés a következő weboldalon érhető el: https://www.prologis.com/logistics-industry-research/customer-growth-strategies-europes-most-desirable-logistics-locations

Forrás: Prologis

Teljes fordulatszámon üzemelnek a Ferihegyen nyáron átadott új logisztikai bázisok, az utasforgalmat is meghaladó mértékben nő a cargoforgalom, a Budapest Airport pedig máris újabb fejlesztéseket tűzött napirendre.
Idén az év első hét hónapjában 72 ezer tonna áru fordult meg a repülőtéren, ami 20 százalékos növekedés a múlt év hasonló időszakához képest – közölte René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. A szakember elmondta, hogy teljes gőzzel üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. termináljának tőszomszédságában átadott két új logisztikai bázis, a TNT és a DHL Express új raktár- és irodaközpontja. A korszerű logisztikai bázisokat nyáron vehette birtokba a két nemzetközi csomagküldő szolgálat, az építkezés alig egy évet vett igénybe.

A DHL Express új logisztikai bázisának legfontosabb eleme a 6000 négyzetméteres raktár és szortírozó, mellette egy 2400 négyzetméteres irodaház kapott helyet, míg a bázis teljes területe eléri a 60 000 négyzetmétert, beleértve a teherautók számára kialakított parkolót és manőverezőterületet. A DHL Freight és a Global Forwarding üzletág mellett már a DHL Express is a repülőtéren működik. A DHL több mint 25 éve van jelen a magyar piacon, a korszerű, teljesen automatizált szortírozótechnológiának köszönhetően a DHL Express megháromszorozta teljesítményét és képes óránként akár 6000 küldeményt is feldolgozni a repülőtéri bázison.

Fotó: MTI/Kovács Tamás

A TNT, amely egy naponta közlekedő Boeing B757–200F repülőgéppel bonyolítja le a magyarországi áruforgalmat, idén júniusban vette át a bázist. Az új raktár alapterülete eléri az 5000 négyzetmétert, további 3000 négyzetmétert foglalnak el az irodák, a kamionok manőverezési területe pedig 8500 négyzetméter. Csak ez a két beruházás 600 új munkahelyet jelentett a repülőtéren, amely a jelenlegi mintegy 12 000 dolgozójával a legnagyobb munkáltató a dél-pesti régióban.

A Budapest Airport máris újabb beruházás terveit készítette el. A 2. terminál közelében jövőre elkezdődik egy újabb, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ építése. Ezen keresztül akár évi 250 000 tonna légi teheráru indulhat vagy érkezhet Magyarországra, a jelenlegi forgalom több mint kétszerese.

Forrás: Magyar Idők

Tags: ,

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél