szechenyi 2020

Híreink

A logisztika egyik legnagyobb kihívása a munkaerőhiány: az iparágban az összes üres munkahely száma 4-szereződött 5 év alatt, 3636 üres álláshely volt. A technológiai fejlődés ugyanakkor nem áll le, és olyan szinten pörög, hogy aki nem lép időben, könnyen csődbe mehet. Ezért is értékelődött fel a különböző automatikus technológiák szerepe, illetve a raktáron belüli folyamatok újratervezése a raktárlogisztikában.

A munkaerővel csak három baj van: kevés, képzetlen illetve a munkáltatóknak morális problémákkal néznek szembe. Utóbbi azt jelenti, hogy a munkavállalók sokszor nem tartják be a munkavégzés alapvető szabályait. Például előfordult, hogy egy másik országba küldte volna a fuvarost a diszpécser, mint amit előző napon megbeszéltek, ezért felmondással fenyegette meg a munkáltatóját. A technikai újdonságokkal nehéz lépést tartani, a blockchain technológiától kezdve automata targoncákon és drónos leltározáson keresztül az önvezető logisztikai járművekig egy sor olyan technológiával találkoznak, amelyek alapjaiban változtathatják meg a logisztikát a következő években. A légi fuvart az e-kereskedelem húzza, így nőtt kb. ötödével egy év alatt a terület. Az e-kereskedelem brutálisan bővül, az Alibaba tavaly a black Friday-en 23 milliárd dollár értékű árut adott el és volt olyan 8 perces időszak, amikor 250 ezer megrendelés érkezett be hozzájuk. A közúti, vasúti, vízi logisztikai ágazati együttműködések különösen fontosak lesznek, ahogyan Bíró Koppány Ajtony fogalmazott, vagy együttműködnek, vagy meghalnak, mivel az ellátási láncokat optimalizálják, és ezzel rengeteg költséget lehet spórolni.

"A logisztika egy olyan fejlődési boom előtt áll, mint amikor a lovas kocsiról átültünk a robbanómotoros autókra. Aki nem fogja az újításokat, új technológiákat alkalmazni, az le fog maradni, a technológiai fejlődés elképesztő, aki az újdonságokat nem vezeti be, az azt veheti észre, hogy nem fog tudni versenyképes ajánlatot adni, mert annyival olcsóbbak a versenytársak, nem beszélve a szolgáltatás színvonaláról"

- vélekedett Bíró Koppány Ajtony. Kerekes István, az épületfejlesztői oldalt képviselő Goodman Hungary Country Managere elmondta, hogy ma már teljes mértékben személyre kell szabni az épületeket, ugyanakkor ügyelni kell arra is, hogy egy épülő épületet akkor is újra lehessen hasznosítani, ha azt a bérlő elhagyja. A magyar logisztikai piacon az igény kézzelfogható, de a telkek megtalálása és az időre, szerződésben rögzített áron kivitelező partnerek megtalálása már hatalmas gondot jelent. A logisztikai szakma olyan mértékben változik, hogy nem lehet előre látni, hogy 5 vagy 10 éves időtávon is megfelelő lesz-e az a raktárépület, amit fejlesztenek, ez egy nagy kihívás a szakmának. A fejlesztőknek fontos, hogy abszolút testreszabott épületet tudnak készíteni, de a megrendelői oldalról is fontos, hogy előrelátóan tervezze a raktárt, gyárat. Az épületen belüli logisztikáról Somogyi Attila, a Logi-Store Kft. kereskedelmi igazgató beszélt előadásában. Az elmúlt egy évben közel harmadával nőtt az a bértömeg, amit a minimálbérért dolgozóknak ki kel fizetni, de sokkal aggasztóbb, hogy összességében 73 ezer üres álláshely volt Magyarországon.
A logisztikai iparágban az összes üres munkahely száma 4-szereződött 5 év alatt, 3636 üres álláshely volt.

Ezért is értékelődött fel a különböző automatikus technológiák szerepe, illetve a folyamatok újratervezése a raktárlogisztikában. Hatalmas hatékonyságbeli különbségek vannak a hagyományos és az újszerű technológiák között, az ezek közötti választást alapos üzleti elemzés alapozza meg. Nagy beruházást igényelnek az automatizációs fejlesztések, ugyanakkor általában 4-5 éven belül megtérülnek. 2020-ig ezekre uniós források is elérhetők, de hogy ezután ki és hogyan juthat hozzá uniós forráshoz, az még nem dőlt el. 

Forrás: Portfolio

Hogyan lehet a gyógyszereket biztonságosan szállítani és tárolni? Mi kell ahhoz, hogy egy teljes gyárat percre pontosan ellásson alapanyaggal egy logisztikai cég? Egyáltalán mi mindent befolyásol a logisztika? Ahhoz, hogy legyen a boltban kenyér, ablaküveg az autónkban, legyen a munkahelyünkül szolgáló gyárban alapanyag, ahhoz professzionális és jól szervezett logisztikai folyamatokra van szükség. A Trans-Sped Csoport három telephelyén tartott rendezvényeken ezen folyamatok kulisszatitkaiba nyerhetnek betekintést a látogatók.

A debreceni, tatai, tiszaújvárosi logisztika szakos diákoknak most arra nyílt lehetősége, hogy a Logisztika Napja alkalmából egy olyan cégnél pillanthatott be a színfalak mögé, ahol csaknem 800 fő összehangolt gépezetként szolgálja ki partnerek százait.

A Trans-Sped csaknem három évtizede van jelen a szakmában, a globális rendezvénysorozathoz pedig azért csatlakoztak, hogy a szakma teljes spektrumát be tudják mutatni az érdeklődő, pályaválasztás előtt álló fiataloknak. A három telephelyen összesen mintegy 400 tanulót érdekelt a Trans-Sped Diáknapja. A látogatók testközelből ismerhették meg a Trans-Sped Csoport logisztikai szolgáltatásait, sőt, a szakértők segítségével megtekinthették a legmodernebb kamionokat is, a vállalat HR részlegének előadása keretében pedig a karrierlehetőségeikről is széles körű tájékoztatást kaptak.

Az életszerű példák leglátványosabbika a kamionok holtterét szemlélteti. Vannak olyan tehergépkocsi-vezetőfülkék, melyek holttere csaknem két méter – ebben a hatalmas területben akár személyautóval is észrevétlenek maradhatunk. A közlekedésbiztonsági előadás során a tanulók a kamionba ülve is kipróbálhatták, mit látnak a sofőrök – és mit nem.

„A szakmai utánpótlás biztosítása kulcsfontosságú az iparágban, éppen ezért tartjuk kiemelten fontosnak, hogy olyan eseményeket szervezzünk, mely valóban felkelti a fiatalok érdeklődését a logisztikai szakmák iránt. Ezt szolgálja a logisztika napja is, ahol interaktív formában, játékosan, életszerű példákon keresztül tudjuk megmutatni a vállalati folyamatokat.  Célunk, hogy a diákoknak karrierlehetőséget mutassunk, hiszen mi jó szakembereket, ők pedig biztos hivatást és munkahelyet találhatnak. Ez tehát olyan lehetőség, ahol mind a két oldal nyerhet.” – nyilatkozta Debrecenben Elek Gergő, logisztikai igazgató.

Forrás: Trans-Sped

Meghívó a 2018. évi Tavaszi Konferenciánkra (Fotó: Eger Televízió)

 

Magyar Vámügyi Szövetség 2018. április 20-21. között Egerben a Hotel Eger Park Szállóban rendezi meg hagyományos tavaszi vámkonferenciáját. Konferencián a vám, adó és környezetgazdálkodási szakmai munkát érintő legaktuálisabb témákról adunk aktuális tájékoztatást.

Kiemelt témák:

  • A NAV vám- és nemzetközi kihívásai és stratégiája 2018-tól
  • Átalakul az áruforgalom – átalakul az ellenőrzés is?
    • Milyen módon valósul meg az átalakítás az új szervezettel a szakterületeken?
  • Számlák Kötelező Elektronikus Adatszolgáltatása
    • a számla adatok kötelező elektronikus megküldésének kérdései
    • különösen a konszignációs raktárak és az áfaregisztrált külföldi vállalkozások esetén
  • 10 éves az AEO intézménye
    • hogy látja az Unió az eddigi működés tapasztalatait (TAXUD uniós vendég érkezik)
    • az AEO nemzeti alkalmazása és a biztosított előnyök értékelése
    • panelbeszélgetés a gazdálkodók tapasztalatairól
    • panelbeszélgetés a lehetséges továbbfejlesztésekről
  • A liberális gazdaságpolitika vagy a protekcionizmus lehet a jövő útja?
    • Kereskedelempolitika a globalizáció kihívásai tükrében
  • Uniós kitekintés az aktuális uniós témákról
    • A tanácsi és bizottsági munkacsoportokban tárgyalt legfontosabb javaslatok, bolgár és osztrák elnökségek prioritásai
  • Informatikai aktualitások (CDMS, MASP stb)
  • Az új jövedéki szabályozás gyakorlatai tapasztalatai
    • Interaktív párbeszéd lehetősége a Jövedéki Műhely keretében a NAV képviselői, valamint a gazdálkodók részvételével a legfontosabb gyakorlati nehézségekről és új szabályozási kérdésekről (várjuk az előzetes írásbeli kérdéseket)
  • A termékdíj szabályozás aktuális kérdései – a Körforgásos gazdaság
    • A jelenlegi kihívásai, lehetséges szabályozási válaszok

 

A változtatás jogát fenntartják!

A rendezvény előadói az NGM, a KKM, az FM és a NAV vezető munkatársai.

A konferencia programja kétnapos intervallumban kerül megrendezésre, kiemelt hangsúlyt fektet a vám-, jövedéki és termékdíj szakterületekre vonatkozó információk teljes körű átadására. Az első napi program a múlt őszi programhoz hasonlóan már délelőtt kezdődik!

Az egymást követő Jövedéki-, Termékdíj és Vámműhelyek során ezen szakterületek vonatkozásában aktuális információk megosztásra kerülnek, illetve a korábbi gyakorlatnak megfelelően  előzetesen koordinált gazdálkodói kérdések megvitatására interaktív módon konzultációs lehetőséget biztosítanak.

Kérik, hogy a vám, jövedék és termékdíj témakörökkel kapcsolatos szakmai kérdéseik előzetes megküldésével segítsék előadóik felkészülését. Az írásbeli kérdéseket a jelentkezési lappal együtt április 13-ig várják az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

A rendezvény helyszíne: Park Hotel Eger 3300 Eger, Szálloda u. 1-3

Bővebben: https://mvsz.eu/index.php/item/1235-meghivo-a-2018-evi-tavaszi-konferenciankra 

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából kiemelkedő szakmai tevékenységéért miniszteri elismerésben részesítette Gál Antalt az RCH üzemviteli logisztikai szakértőjét. A vállalat munkatársa március 20-án ünnepélyes keretek között vehette át a kitüntetést a Magyar Nemzeti Bank épületében. Munkáját, szakmai életútját a következőképen méltatták:

„Gál Antal aktívan közreműködött a hazai, modern árufuvarozási üzemirányítás kialakításában. Negyven éves vasúti pályafutása során végigjárta a klasszikus vasúti ranglétrát. Szaktudásával hozzájárult a vágányzári tevékenységek hatékony tervezéséhez, továbbá a magyarországi pályahálózat üzemeltetőkkel közösen támogatta az építési munkálatok sikeres lebonyolítását. Felelősségteljes munkavégzésével elősegíti a magyar gazdaság szereplői részére a rendelkezésre álló árufuvarozási kapacitás leghatékonyabb kihasználását, hozzájárulva ezzel Magyarország gazdasági fejlődéséhez.”

Gál Antal a kitüntetéssel kapcsolatban örvendezett, hogy ezáltal az üzemviteli logisztikai, illetve az üzemirányítási tevékenység is elismerésben részesült, hiszen ez egy olyan terület, melyet csak csapatmunkában lehet eredményesen, az ügyfelek elvárásainak megfelelően végezni.

A Rail Cargo Hungaria büszke arra, hogy a csapatát erősítő kollégák szakmai felkészültségét időről időre állami szinten is elismerik.

Forrás RCH

Magyarországon 2017-ben 231 millió eurót fektettek be a befektetők ipari ingatlanokba

Az európai befektetők számára az ipari, és különösen a logisztikai ingatlanok váltak a legkedveltebbé, első alkalommal megelőzve az irodákat – derült ki a CBRE legfrissebb európai befektetési felméréséből. 2017-ben Párizs, Madrid, Amszterdam, Frankfurt és London volt az öt legkeresettebb európai város, a befektetők pedig egyre inkább az alternatív befektetések irányába fordulnak az elérhető ingatlanok szűk kínálata és az agresszív árazás miatt.

 

A világ legnagyobb ingatlan-tanácsadója, a CBRE minden évben felmérést készít az ingatlanpiaci befektetők szándékairól és preferenciáiról az EMEA-térségen (Európa, Közel-Kelet és Afrika). A kutatás szerint idén először az ipari ingatlanok bizonyultak a legvonzóbbnak, az irodaingatlanok pedig a második helyen (26%) állnak. Az európai befektetők olyan piacokat keresnek, amelyek erős gazdasági fundamentumokkal rendelkeznek, folyamatos a bérleti díj emelkedése és jelentős a likviditás. 2017-hez képest a lakóingatlanok népszerűsége meredeken emelkedett és már minden ötödik befektető (21%) a lakáspiacot nevezte meg kedvenc ingatlanszektorának.

Tavaly az európai ingatlanpiac meghatározó jellemzője a nagy portfóliók, különösen a "platform" ügyletek értékesítésének növekedése volt. Olyan jelentős tranzakciók születtek, mint a Logicor-portfólió eladása a China Investment Corporation-nek 12,2 milliárd euróért a Blackstone részéről, vagy Brookfield 2,8 milliárd dolláros IDI Gazeley-értékesítése a Global Logistics Properties-nek.  A vevők - jellemzően a nagy ázsiai befektetők – nemcsak, hogy beléptek a kontinens ingatlanpiacára, de az ingatlanok (és kezelésük) megvásárlásával a befektetők infrastrukturális és irányítási szakértelmet szereztek az ingatlanok kezelésére és a portfolió továbbfejlesztésére.

"2017 volt az az év, amikor az ipari és a logisztikai szektort vitathatatlanul újraértékelték, ezt bizonyítja az üzletek száma és nagyságrendje is. A logisztikai ingatlanok által biztosított hozamok továbbra is prémiummal rendelkeznek más szektorokhoz képest. A szektor jövedelmezőségének fenntarthatósága erős bérlői piacra épül, amely globális befektetőket vonz."- hangsúlyozta Jack Cox, az CBRE európai ipari és logisztikai tőkepiaci vezetője.

Az agresszív árazás és prémium ingatlanok szűk kínálata miatt a befektetők egyre gyakrabban keresnek alternatív befektetési lehetőségeket: a válaszadók 72%-a már fektetett be alternatív ingatlanpiaci eszközökbe, 70%-uk pedig most is aktívan keres új lehetőségeket. Az alternatív eszközök az utóbbi tíz évben évi 45%-os növekedést mutattak a befektetési forgalomban, ez 2016-ban 23,6 milliárd eurót jelentett. A befektetők leggyakrabban a diákkollégiumokat (53%), nyugdíjasotthonokat (38%) és ingatlanadósságot (37%) keresnek.

Szektoriális preferenciák mellett a felmérés a földrajzi megfontolásokat is elemzés alá vette. Az öt legkeresettebb európai város Párizs, Madrid, Amszterdam, Frankfurt és London a befektetők számára. Párizs az ötödik helyről az első helyre ugrott, szemben a 2017-es évhez képest -  annak az elvárásnak megfelelve, hogy a 2017-es évek politikai és gazdasági lendülete pozitív hatással lesz az ingatlanpiacon. London továbbra is a legfontosabb cél az Európán kívüli befektetők számára, és kétségtelenül továbbra minden más európai városhoz képest vonzóbb befektetői célpont marad.

"Bár az érzelmi hozzáállás nem mindig jelent azonnali befektetői aktivitást, a preferenciák jelzik, hogy melyek lesznek azok a piacok, ahol nő a forgalom a következő 12 hónapban. Néhány hónap alatt Franciaországban már észlelhető egyfajta elmozdulást Macron elnök megválasztása és az ezt követő gazdasági lendület miatt. A fundamentumok javulásának köszönhetően Madrid is jelentős befektetői érdeklődésre tarthat számot. A német gazdaság jelenlegi erőssége és a kínálat hiánya továbbra is befolyásolja a befektetői keresletet valamennyi kulcsfontosságú piacon. "- tette hozzá Jonathan Hull, a CBRE európai befektetési igazgatója.

Magyarországon tavaly összesen 231 millió eurót fektettek be az ipari ingatlanpiacon, amelynek többsége az első félévben érkezett, főleg az európai szintű Logicor-portfólió megvásárlása kapcsán. Az első osztályú ipari ingatlanok hozama 50 bázisponttal 7,75 százalékra változott az év során és 2018-ban is erős nyomás alatt áll majd. A jelentős befektetői érdeklődés mellett az ipari ingatlanok rendkívül korlátozott kínálata alakítja a piacot – az ingatlanállomány szűkössége pedig a konzervatív fejlesztési aktivitás és a jelentős tulajdonosok hosszú távú ingatlan-birtoklásának eredménye.

„A helyzet valószínűleg továbbra is fennmarad és ez jelenti a legnagyobb kihívást a magyarországi ipari ingatlanszektort figyelő befektetők számára. Mindazonáltal, a folyamatosan javuló fejlesztői hangulat és a valószínű tranzakciók segíthetik a szektor növekvő befektetési forgalmát.” – mondta Tim O’Sullivan MRICS, a CBRE magyarországi tőkepiaci főigazgatója.

Annak ellenére, hogy a 2017-es év a 291 milliárd eurós forgalmával rekordév volt az európai ingatlanbefektetések piacán, a befektetők 2018-ban várhatóan még több tőkét helyeznek el 2018-ban. Az EMEA-régióban befektetők harmada (33%) arra számít, hogy idén többet költ, mint 2017-ben, szemben a tavalyi 26%-kal. 2017 után 2018-ban is az ingatlanok rendelkezésre állása (34%) az aggodalom elsődleges forrása a befektetők számára, ez pedig globális szinten is a legnagyobb kihívás.

Az EMEA-régióban megfigyelhető befektetői szándékokról szóló 2018-as tanulmányunk weboldalunkról letölthető: https://www.cbre.com/research-and-reports/EMEA-Investor-Intentions-Survey-2018

Forrás: CBRE

Mindössze néhány hét telt el azóta, hogy az Ekol Logistics bejelentette, egy 16. országban – Svédországban – is megnyitja irodáját, a társaság tovább fejleszti intermodális csatlakozásait is. Jelenleg az Ekol nem csupán két kikötő (az egyik az olaszországi Triesztben, az újabb pedig az Isztambulhoz közeli Yalovában található), 6 Ro-Ro hajó és több mint 5.500 szállítóeszköz tulajdonosa, de ezen kívül hetente 48 dedikált irányvonattal is rendelkezik. Az Ekol stratégiája az intermodális szállítások fejlesztése és környezetbarát megoldások biztosítása.

ÚJ CSATLAKOZÁSOK VASÚTON

Stratégiánk, hogy egyre több irányvonattal rendelkezzünk Európában. Szeretnénk egyúttal Ro-Ro kapacitásunkat is növelni hálózatunkban és ezt is tesszük. Örömmel jelentjük be, hogy a Franciaország és Törökország közötti hajócsatlakozásaink száma heti kettőre emelkedett, csakúgy, mint a Sete és Párizs közötti heti vasúti csatlakozások száma. Mindezeken felül egy teljesen új vasúti csatlakozást is kialakítottunk, amely Sete városát köti össze a belgiumi Zeebrugge városával. Ilyen módon lehetőségünk nyílik összekötni Franciaországot, a Benelux államokat, Svédországot és az Egyesült Királyságot Dél-Európával, Törökországgal, a Közel-Kelettel és a Magreb régióval. Ugyanakkor e lépésnek köszönhetően Sete a fő elosztó központunkká válik a dél-európai régióban. Ezt az új útvonalat a Dél-Európa és Svédország, illetve a skandináv országok közötti jövőbeli szállítások esetén lehet kiaknázni. Mindez elősegíti továbbá a növekedést az Ekol „legfiatalabb” országában is, ahol a társaság jelen van – Svédországban.” – nyilatkozta Alaa Jennane, az Ekol Engineering Business Development igazgatója.

A távolság több mint 1.200 km ezen városok között, az Ekol új vonata pedig közel 22 óra alatt teszi meg a Sete-Zeebrugge vonalat. Hetente két alkalommal közlekedik, és vonatonként 44 vagon kapacitással bír. Sete városából szerdánként és vasárnaponként 18:30-kor indul, majd csütörtöki és hétfői napokon 16 órakor érkezik Zeebrugge-ba. A vonat Zeebrugge-t kedden és pénteken 11:30-kor hagyja el és szerdán, valamint szombaton 7:50-kor érkezik.

Ez a vonat egy Trieszt és Zeebrugge közötti másik vonatot fog helyettesíteni, csak nagyobb kapacitással rendelkezik.

Sete és Párizs között az Ekol már a második, hetente közlekedő vonatát indítja el (az első néhány hónapban csupán hetente egy járat volt). Közel 14 órát vesz igénybe a Sete és Párizs útvonal megtétele, vonatonként maximum 50 vagon kapacitással, mellyel ez lesz a leghosszabb vonat az Ekol hálózatában.

Fontos hangsúlyozni, hogy mindkét vasúti csatlakozás (Sete - Párizs és Sete - Zeebrugge) kialakítása a vonatokat üzemeltető VIIA társasággal együttműködésben történik.

Az új vasúti csatlakozás létrehozásával, valamint a meglévők gyakoriságának növelésével az Ekol havonta 914.000 kg CO2-kibocsátást „takarít meg” és több mint 41.000 fát ment meg, mely megfelel egy 97 db futballpálya méretű erdőnek.

ÚJ HAJÓ ÉS ÚJ CSATLAKOZÁS 

Az Ekol Logistics használatba vette új, FADIQ névre keresztelt, és 280 trailer kapacitással rendelkező hajóját. A kapacitás 340 trailerre is növelhető, mivel lehetőség van a konténerek duplán (egymásra) történő rakodására is. 201 méteres hosszúságával, valamint bruttó 32.770 tonna szállítási kapacitásával a FADIQ 21,3 csomó csúcssebességre képes.

                       

                     

A Setéből induló és oda érkező, Spanyolországot Törökországgal és a Közel-Kelettel összekötő, hetente két alkalommal közlekedő második hajónk elindítása teljesen átformálja majd az ezen országok közötti piacot.” - mondta Jordi Perez, az Ekol Spanyolország üzletfejlesztési menedzsere.

Az első lépést négy évvel ezelőtt egy csatlakozás létrehozása jelentette, az egyik Ekol hajó, az AYSHE bevonásával. Ez a leggyorsabb Ro-Ro hajó a világon, mely lehetővé tette az Ekol számára, hogy a Sete-Izmir útvonalat mindössze 56 óra alatt tegye meg. A hajó csütörtök esténként indul Setéből és vasárnap reggelente érkezik Izmirbe, a Setébe tartó útvonalat pedig kedd esténként fejezi be. Ez lehetővé tette számos török, marokkói és tunéziai ügyfél számára, hogy növelje értékesítési számait és folytassa beszerzési stratégiájának megváltoztatását: nagyobb tételben vásárlás rövidebb ciklusokban.

A márciusban elinduló második hajó vasárnap esténként indul majd Setéből és szerda esténként érkezik Izmirbe. Izmirből kedd reggelente indul, vasárnap reggeli érkezésekkel Setébe. Fontos hangsúlyozni, hogy az Ekol hálózatában az izmiri területet és az isztambuli régiót gyakori komp-szolgáltatás kapcsolja össze a két kikötő között.

Az ügyfelek egy ügyféltől-ügyfélig szolgáltatást fognak kézhez kapni – a vámszolgáltatásokat is beleértve – mely szolgáltatás mindegyikét az Ekol biztosítja. A tranzitidő még a légi szállítmányozásénál is gyorsabb. Valamennyi szektor képes lesz kihasználni ezt az előnyt, mely révén még versenyképesebbek és sikeresebbek lesznek. Fontos megemlíteni, hogy az Ekol Spanyolország több mint 100 fontos területet kapcsol össze Európában és a terveink között szerepel egy szolgáltatás bevezetése Sete és a görögországi Lavrio között, hetente két alkalommal.”– tette hozzá Perez.

Dimitris Batakis, az Ekol Görögország ügyvezetője nagyon lelkes az új szolgáltatással kapcsolatban:

Ennek az új hajónak köszönhetően összekapcsolhatjuk Törökországot Setével hetente két alkalommal és az útvonal részét képezi majd egy megálló az Athénhoz közeli Lavrioban is. Ez azt jelenti, hogy nem csak a hajózás gyakoriságát növelhetjük, de még jobb összeköttetést biztosíthatunk Görögország és Spanyolország, Franciaország, Törökország és a Közel-Kelet között. Például a szerdai napon Párizsból, Lyonból, Barcelonából, Madridból vagy Valenciából felvett árukat már hétfőn az athéni boltokba szállíthatjuk.” – nyilatkozta Dimitris Batakis, az Ekol Görögország ügyvezetője.

Forrás: Ekol

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél