szechenyi 2020

Híreink

Previous Next

Megérkezett az első közvetlen teherszállító vasúti járat Kínából a Budapesti Szabadkikötőbe pénteken, az Ekol Logistics Kft. szervezésében.

A 650 méter hosszú tehervonat 41 konténert szállított több mint 1 millió dollár értékű - főként ruházatból, acélból, elektronikából és játékokból álló - rakománnyal, a menetidő 17 nap volt, a legtávolabbról, a Jivu nevű településről érkező áru több mint 10 ezer kilométert tett meg Kazahsztánon, Oroszországon, Belorusszián, Lengyelországon és Szlovákián át a budapesti végállomásig.

A szerelvényt ünnepélyes keretek között fogadta a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete, Tuan Csie-lung, Molnár Tamás, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vámszakmai és nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkára, valamint a Mahart Container Center Kft. (MCC) és az Ekol Hungary vezetése.

Tuan Csie-lung a vonat fogadásakor hangsúlyozta: a hosszú múltra visszatekintő magyar-kínai kapcsolatok történelmileg a legjobb időszakban vannak, a kereskedelmi és emberi együttműködés is folyamatosan javul a két ország között. A kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly elérte a 8,9 milliárd dollárt, és több mint 170 ezer kínai turista látogatott Magyarországra.

A közvetlen vasúti járat új mérföldkő és jelkép a két ország együttműködésében, amely fontos szerepet játszik majd a kétoldalú áruforgalomban. A szállítási idő csökkentésével több kínai üzletembert és beruházót hoz majd Magyarországra, és arra is szolgál, hogy egyre több jó minőségű magyar mezőgazdasági termék érkezzen Kínába - mondta a nagykövet.

Molnár Tamás elmondta, hosszú előkészítő munka eredménye, hogy a vonat megérkezhetett Budapestre, ami gazdaságilag a régi selyemút visszaállítását jelenti. Kiemelte: az, hogy Magyarországot választották a vámkezelés helyéül, a magyar vámhatóság munkájának elismerése, amely ismét bizonyította, hogy a hivatal Európában az élmezőnybe tartozik.

Kovács Ákos, az Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója kifejtette: a vasúti járattal olyan fuvarozási megoldást kínálnak kínai kiindulóponttal az áruk továbbítására, amely a hosszabb szállítási időt igénylő tengeri, valamint a drágább légi szállítmányozás versenyképes alternatívája. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), illetve magyar vámügynökök egy része hónapok óta dolgozik azon, hogy Magyarország Európában a kínai áruk egyik vámkezelési és áruelosztó központjává váljon. A Hszian városából pénteken Budapestre érkezett vonat ennek a törekvésnek egyik jelentős lépése - fűzte hozzá.

A Kínából Magyarországra érkező áruszállító vonat fő szállítmányozója az Ekol, amely az áruk vámkezelését és disztribúcióját végzi, a vasúti operátor a Trans Eurasia Logistics (TEL), az európai vasúti vontatási feladatokat a DB végzi, a fogadó állomás pedig a Mahart Container Center Kft. (MCC) csepeli terminálja.

Forrás: MTI

Tudja Ön, mekkora egy átlagos kamion holttere? „Láss a sofőr szemével!” címen motoros vezetéstechnikai felkészítő napot rendezett a Közlekedés Biztonságáért Alapítvány, a Hajdú-Bihar megyei és a Debreceni Baleset-megelőzési Bizottság a debreceni FŐNIX Csarnok parkolójában, április 14-én. A rendezvényen a Trans-Sped Csoport biztosította a lehetőséget arra, hogy a motorosok egy tehergépjármű sofőrjének szemével láthassák a forgalmat, ezzel demonstrálva a holttér kezelésének fontosságát.

A téli pihenő után tavasszal kirajzó motorosok felkészítő napon vehettek részt, melynek során zárt pályán gyakorolhatták a forgalomban előforduló szituációkat, a veszélyes helyzetek kivédését, a manőverezési feladatok végrehajtását. A Trans-Sped Csoport támogatásával a motorosok kipróbálhatták magukat „kamionsofőr szerepben” is. A vállalatcsoport ugyanis bemutatót tartott a tehergépjárművek holtterének szemléltetésére. A motorosok beülhettek a vezetéstechnikai pályán álló kamion sofőrfülkéjébe, s a pályán gyakorlatozó társaik segítségével felmérhették, hogyan látják őket a sofőrök menet közben. A szervezők egy látványos, 10 m2-es molinón jelenítették meg a tehergépkocsik környékén kialakuló holttereket.

A Trans-Sped Csoportnál egy átlagos kamion 40 tonna össztömegű és 17 méter hosszú, így a holttér területe is jelentős. Éppen ezért tartja fontosnak a társaság, hogy a közlekedés többi szereplőjének minél több lehetőséget teremtsen arra, hogy egy tehergépjármű sofőrjének a szemével is megtekinthessék a forgalmat. A közlekedésbiztonsági szakértők kiemelték, mennyire veszélyes lehet a holttérben való hosszabb idejű tartózkodás, így akár életmentő lehet, ha a motorral, vagy egyéb módon közlekedők felismerik ezt.

A Trans-Sped Csoport kiemelten fontos területként kezeli a vezetésbiztonságot: egyrészt kollégáinak rendszeres képzéseket biztosít, másrészt a közlekedés többi szereplője számára is felhívja a figyelmét a tehergépjárművekkel kapcsolatos ismeretekre. A Trans-Sped Csoport a térség és hazai logisztikai piac meghatározó szereplője, és több mint 200 tehergépjárműve van jelen az utakon. Ezért a társaság kiemelt figyelemmel követi a társadalmi elvárásokat, aktívan hozzájárul a lokális és globális problémák megoldásához, valamint folyamatos párbeszédet folytat a környezetében élőkkel és a helyi önkormányzatokkal.

Az alapítvány pályamotorozással folytatja a tavaszt: május 20-án az ország különböző részeiből „csillagszerűen” induló motoros csoportok – előreláthatóan 500 motorral – vesznek részt a Hungaroringen megrendezendő eseményen.

A közeljövőben Észak-Magyarországon indít innovatív, BTS jellegű ipari- és logisztikai ingatlanfejlesztéseket az InfoGroup. A cégcsoport Miskolcon 21.500 m2-es csarnokot épít 50.000 m2-es bővülési lehetőséggel, Tiszaújvárosban pedig egy 18.000 m2-es csarnokot 18.000 m2-es bővülési lehetőséggel, mindenben a leendő bérlők egyedi igényeire szabottan, rugalmas, hatékony térkialakítással.

Az InfoGroup új miskolci beruházásának leendő bérlője egy német autóipari vállalat lesz, a 15 hektáros területen épülő új raktárcsarnokuk a tervek szerint 2017. december végére készül el; Tiszaújvárosban pedig 2018. második negyedévében adja át az InfoGroup a 9 hektáros területen létesülő új raktárcsarnokot, amelyet egy nemzetközi elektronikai nagyvállalat vehet majd birtokba.

A BTS együttműködés a partnerek számára lehetővé teszi az optimális helyszín kiválasztását, majd az új létesítmények pontosan a felhasználók igényeinek megfelelően épülnek fel, így növelhető a kész épületek funkcionalitása és hatékonyabbá válnak a bennük zajló munkafolyamatok.  „Miskolcon és Tiszaújvárosban egyaránt világcégek bérlői szükségleteit elégítjük ki. A fejlesztések révén ráadásul új munkahelyeket teremtünk egy kitűnő úthálózattal rendelkező, de logisztikai ingatlanok szempontjából alulfejlesztett régióban” – mondta Székely Ádám, az InfoGroup ügyvezetője.

Lokáció szempontjából mindkét fejlesztés kimagasló adottságokkal rendelkezik, hiszen számos nemzetközi szállítmányozási útvonal található a közelben, például a Velencét Ljubljanán és Budapesten keresztül Kijevvel összekötő 5. számú Pán-Európai folyosó, továbbá a transzeurópai közlekedési hálózat (TENT-T, TINA) út- és vasútvonalai.

Az InfoGroup új fejlesztései a megbízók számára magas szintű logisztikai szolgáltatást nyújtanak majd.

A leendő miskolci és tiszaújvárosi bérlők szempontjából fontos megemlíteni a térség demográfiai adottságait is: a környező megyékben harminc perces autóúttal közel egymilliós lakosság érhető el. A beruházások által az InfoGroup és a jövőben betelepülő vállalatok jelentősen javíthatják a foglalkoztatottságot az országos átlagnál magasabb munkanélküliségi rátával jellemezhető észak-magyarországi térségben.

A közelben, az InfoGroup tulajdonában álló Polgár Ipari Parkban található mintegy 27.500 m2 logisztikai csarnok 100%-os bérbe adottsággal üzemel.  A 2011-ben az Év Ipari Parkjának választott Park olyan hazai és multinacionális cégeket tudhat a bérlői között, mint a Sona, a Jabil, a Toyota Tsusho, a Parkon belül saját tulajdonú telephelyeket épített ki a Volvo, a Gyermelyi, és további területek ugyancsak várják a betelepülni vágyókat.

A miskolci és tiszaújvárosi BTS projektek előkészítő munkálatai javában zajlanak, az építkezések 2017. 2. negyedévében kezdődnek majd. „Célunk, hogy nem csak regionális, hanem országos összehasonlításban is kimagasló minőségű, minden igényt kielégítő épületeket hozzunk létre, amelyek segítik a megbízóinkat üzleti céljaik elérésében” mondta Székely Ádám ügyvezető.

Forrás: InfoGroup

www.infogroup.hu

Már az átadást követő napokban megkötötték a bérleti szerződéseket.

A Prologis Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy két új bérleti szerződést kötött a Prologis Park Prague-Airport második spekulatív épületében, összesen 12.100 négyzetméterre. A park jelenleg 100 százalékos kihasználtsággal működik.

A bérleti szerződések a következőket tartalmazzák:

  • 9000 négyzetméter bérbeadása egy egyesült királyságbeli székhelyű fuvarozó vállalat számára
  • 3100 négyzetméter bérbeadása az O&M Movianto számára, amely a gyógyszeripari-, biotechnológiai- és orvosi eszközök piacán kínál egészségügyi megoldásokat Európában, az amerikai székhelyű Owens & Minor Inc. részeként. A vállalat a Prologis ügyfele a Prologis Park Bratislava területén is.

„Az új épület bérbeadásának sebessége a megfelelő lokáció és az első osztályú logisztikai helyszínek iránti fokozott igényt tükrözi,” mondta el Martin Baláž, a Prologis Csehország és Szlovákia bérbeadásért és fejlesztésért felelős igazgatója. „Szilárd működési alapjainak köszönhetően a Prologis Park Prague-Airport területe egyértelmű választás volt a spekulatív fejlesztés megkezdésére.”

A Prologis Park Prague-Airport a D6-os autópálya 7-es kijáratának szomszédságában helyezkedik el, mindössze öt percre a prágai repülőtértől. A park jelenleg három, összesen 73.000 négyzetméteres épületből áll, további 48.000 négyzetméternyi fejlesztési potenciállal. Kiváló hozzáféréssel rendelkezik a belföldi és nemzetközi szállítmányozási útvonalakhoz a D0, D5 és D1 autópályákon keresztül. A parkban lévő buszmegállóból tömegközlekedéssel könnyedén elérhető Kladno és Prága városa, valamint a vonatállomás is.

A Prologis a maga több mint 1 millió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető ipari ingatlan szolgáltatója (2016. december 31-i adatok alapján).

 

Prologis. PRÁGA – 2017. március 30. 

Az összesen 3,8 millió négyzetméternyi területre kiterjedő magyarországi ipari- és logisztikai létesítmények közel felénél mára komoly problémát okoz, hogy az elmúlt évtizedben a létesítmények tervezésénél és kivitelezésénél nem fordítottak kellő figyelmet a padozatok megfelelő minőségű elkészítésére – derült ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) friss felméréséből. A Szövetség szerint a megrepedt, széttört padozatok rendbetételével és a megfelelő technológia kiválasztásával ágazati szinten évente három-négymilliárd forintnyi költséget lehetne megtakarítani.

 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége folyamatosan figyeli és elemzi azokat a hazai és nemzetközi lehetőségeket, amelyek alkalmazásával a logisztikai központokban javítani lehet a hatékonyságot, emelni lehet a szolgáltatási színvonalat, és csökkenteni lehet a költségeket. Az MLSZKSZ legutóbbi felmérése a logisztikai létesítmények nem megfelelően kivitelezett ipari padozatok miatti rejtett költségeit tárta fel.

 

A felmérés szerint a 3,8 millió négyzetméterre kiterjedő hazai logisztikai létesítmények közel felénél komoly problémák vannak az ipari padozatok minőségével: a táblák elhasználódtak, töredeznek, repednek, valamint dilatációs, síkpontossági és antisztatikus problémák állnak fenn velük kapcsolatban – jelentős többletköltséget generálva a létesítmények üzemeltetőinek. A probléma oka, hogy a létesítmények nagy többségénél, a tervezéskor nem foglalkoztak a beépített ipari padlók életciklus költségeivel. Ez a tényező, illetve a kivitelezés gyenge minősége együttesen eredményezték azt, hogy a gyorsan hibásodó padozaton 3-5 éven belül komolyabb összegű javítást (esetleg felújítást) kellene eszközölni – mondta el Fülöp Zsolt. Az MLSZKSZ elnöke szerint normális esetben, ha a beruházási terv készítésekor figyelembe veszik az üzemeltetési szempontokat is – például az amortizációs költséget, vagy az állagromlás ütemét, jobban odafigyelnek a kivitelezés minőségére, akkor egy jó padozatra nagyobb összeget legkorábban 10-15 év múlva kell költeni.

 

A padozatok minősége nemcsak a targoncák szervizköltségeire van hatással, hanem az üzemelésre is, mert a padozatok javítása miatt sok esetben le kell állítani a napi munkát, meg kell bontani és vissza kell állítani a rögzített termelősorokat/polcokat, ami a megrendeléseket is veszélybe sodorja. Emellett a rossz minőségű padozatok miatt jelentősen megnő az üzemi balesetek veszélye, és a takarításhoz rendszeresen használt vegyszerek miatt a környezeti terhelés is.

 

Az MLSZKSZ szerint az ipari padozatok rendbetételével a megfelelő technológia megválasztásával ágazati szinten évente három-négymilliárd forinttal lehetne csökkenteni az üzemeltetési költségeket. A piacon ugyanis van olyan betonpadló készítő, javító és felújító technológia (HTC Superfloor eljárás), amely nemcsak az új padozatok kivitelezésénél mutat jó eredményt, hanem a már elrontott, tönkrement padlóknál is használható. Ez az eljárás egyben  biztosítja a padlók ESD védelmét (a padlók antisztatikusságát) is. 

 

Az MLSZKSZ ajánlásai

 

Élettartam költségek: Egy rosszul tervezett és kivitelezett burkolat 3-5 év alatt tönkremegy és jelentős többletköltséget, kárt okoz. Egy jó burkolat 15 év múlva esetleg esztétikai felújítást igényel. Időközben nem kell pakolni, termelést leállítani, rögzített termelősorokat/polcokat megbontani, majd visszaállítani, megrendeléseket veszélybe sodorni. Egy jól tervezett padozat felújítása csak 30-40 százaléka az eredeti bekerülési költségeknek.

 

Környezetvédelem: Magyarországon évente 120-140 millió liter vegyszert használunk el takarításra, ennek egy tekintélyes részét az ipar és a logisztika teszi ki. Egy jól tervezett és kivitelezett padló vegyszer igénye megfelelő eszközökkel lényegesen kisebb, mint a rosszul tervezett és kivitelezett padlóé. A szándék az, hogy 2020-ra felére csökkentsük a felhasznált takarító vegyszer mennyiségét. A megvilágítás - a kellő fénymennyiség - munkavédelmet, sebességet, pontosságot, befolyásoló tényező. Körültekintő tervezéssel csak a padozaton 20-30 százalék megvilágítás spórolható meg. Ha a targoncák gumikerekeiből csak a fele fogy, akkor a gumipor, valamint az előállítás környezeti lábnyoma is felére csökken.

 

Hasznosítás: Ha egy beruházás elején még nem tisztázott a hasznosítás pontos jellege, vagy nem a teljes élettartamra tudjuk meghatározni felhasználás jellegét, akkor praktikus úgy kialakítani a csarnok padozatát, hogy a lehető legtöbb tevékenységre használható legyen. Pl. van lehetőség olyan padozat kialakítására, ami közepes áron tudja a nagy síkpontosságú padlók, az ESD (antisztatikus) padlók, kopásálló padlók minden követelményét teljesíteni.

 

Rossz megoldások, tévhitek:

  • A kettős hasznosítású targonca (kint/bent), erős gumi és kosz nyomokat hagy egy padlón. Megoldásként egyes helyeken fehérgumikat tesznek rá, amelyek fele annyi idő alatt kopnak el. A hosszú távú megoldás a térburkolat és a belsőpadozat megfelelő állapotba hozása lenne, ez nem fér bele a rövid távú gondolkodás kereteibe. Egy ilyen beruházás 1-2 év alatt megtérül, ha jól csinálják, utána 10 év alatt, 1-2 évente visszahozza az árát.
  • Másik esetben a tönkrement ipari padló a targoncák kerekeit és futóműveit erősen amortizálja, nagyon sok garanciális vitát és sokmilliós költséget okozva. A padozat kijavítása, a megnövekedett költségeket figyelembe véve átlagban két év alatt megtérül. Egészségesebb körülményeket lehet biztosítani a munkatársaknak, továbbá munkaeszköz, késztermék és világítási megtakarítás jelentkezik.
  • A dilatációs hibákat sok helyen „költségmegtakarítási” okokból nem javítják ki, vagy csak nagyon későn. Ilyen esetekben a betontáblák elveszítik az összetámasztásukat, billegni kezdenek és további táblatörések jelennek meg a felgyorsuló folyamatban. Ma már léteznek olyan megoldások, hogy egy-egy forgalmasabb közlekedési utat keresztező repedést, vagy egy rossz dilatációt akár 1 óra alatt kilehet javítani és azonnal visszaadható a forgalomnak.

 

Példa: 4.500 m²-es üzem padozata nagyon gyorsan tönkrement. Ez a 4. évben, a targoncákon éves 8 millió forintot meghaladó javítási költséget generált, valamint a padozat takarítása is nagyon nehézkessé és költségessé vált. A rendesen nem elvégezhető takarítás miatt a por, a behordott vízzel nagyon csúszós elegyet képezett, ezzel balesetveszélyt okozott. Ezért kicserélték a targonca abroncsokat fehérre, puhábbra, ami drágább volt, és kétszer olyan gyorsan kopott. A padló felújítására ebben az esetben 6,8 millió forintot kellet fordítani.

 

Ezzel szemben egy jó tervezéssel, az üzemeltetési szempontok figyelembe vételével készült padozaton, a fenti példa esetében, a targoncák éves karbantartási költsége, átalányban 1-2 millió forint. A takarítható és nem csúszós felületek takarítási eszköz költsége 1,2 millió forint/év - hetente kétszer áttakarítva. Ebben benne van egy olyan ápolószer használata is, ami feleslegessé teszi a takarítószerek használatát, keményen és új állapotban tartja a padlót és a zárt pólusokba nem engedi beleragadni a koszt.

 

Európa vezető, saját eszközparkkal rendelkező logisztikai szolgáltatójaként a terveknek és stratégiának megfelelően az Ekol Logistics 2017 márciusában megnyitotta fióktelepét Szlovéniában. Így az Ekol már 15 országban van jelen.

„Az Ekol Slovenia a nemzetközi és belföldi fuvarszervezés, illetve a gyűjtő szállítás területén  nyújt szolgáltatást. Első raktárunkat Ljubljanában nyitjuk meg. Raktárszolgáltatásunk vámszabad- és nem vámszabad árukra is kiterjed. Az Ekol Slovenia második évének végére 15 alkalmazottal számolunk.” – mondta Miha Ulcar, az Ekol Slovenia vezetője.

Az Ekol Slovenia alapítása és bejegyzése megtörtént, így 1-2 hónapon belül megkezdi működését. Az iroda és az ügyfelek igényeinek megfelelő kapacitású cross-dock raktár is hamarosan megnyílik.

Az Ekol tisztában van környezetvédelmi és közösségi felelősségével, így az erkölcsi irányelvek elkötelezett híve. A 6 Ro-Ro hajót és heti 48 irányvonalat működtető Ekol a környezettudatos szolgáltatásaival igyekszik erősíteni európai jelenlétét.

„Hosszabb távon az Ekol Slovenia intermodális megoldásokat is nyújt a többi európai ország viszonylatában. Nagyon jót tesz a gazdaságunknak, hogy egy új, céltudatos vállalat lépett a szlovén piacra.” – tette hozzá Miha Ulcar.

Említésre méltó, hogy az Ekol Törökországon kívül Európában 1996-ban kezdett terjeszkedni. Ez volt az Ekol Németország, melyet követett Románia, Olaszország, Franciaország, Ukrajna, Görögország, Bosznia-Hercegovina. Soha nem tévesztve szem elől a célt, hogy ügyfeleinek magasabb szintű szolgáltatást nyújtson, az Ekol 2013-ban az európai geopolitikai térkép stratégiailag egyik legkiemeltebb pontján megalapította az Ekol Magyarországot. 2014-ben a cég szállítmányozási hálózata az Ekol Spanyolországgal bővült. 2015-ben megnyílt az Ekol Lengyelország. A tavalyi év során az Ekol saját cégeket nyitott Csehországban, Bulgáriában és Iránban.

Az Ekol nemcsak beszél a modern, innovatív megoldásokról; az Ekol valóban ezt nyújtja ügyfelei számára. Mindezt a cég saját K+F részlege teszi lehetővé, ahol több mint 120 alkalmazott mintegy 130 projekten dolgozik, amelyek egyre jobb és hatékonyabb szolgáltatásokat eredményeznek. Ennek a munkának a gyümölcse az, ami az Ekolt megkülönbözteti a többi logisztikai cégtől.

Wojciech Brzuska, az Ekol Europe Ügyvezetője és Igazgatósági tagja így fogalmaz: „Az elkövetkezendő hónapokban az Ekol tovább növekszik Csehországban, Spanyolországban, Iránban és Romániában. Reményeink szerint az Ekol szolgáltatásai a szlovén ügyfeleink üzleti gyarapodását is elősegíti. Az Ekol az ügyfelekkel együtt inspiráló és fenntartható értéket teremt.”

 

Forrás: Ekol

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél