szechenyi 2020

Híreink

Previous Next

Daruzás álló motorral: a Palfingerrel ez is lehetséges!

A Palfinger, a Scania és a Kuhn Rakodógép Kft. minden tudására szükség volt hozzá, de megérte.

Egy 60 tonnaméteres daru még akkor is jelentős tömegű, ha a világ legkönnyebb daruit építő Palfinger készíti, ezért egy átlagos teherbírású első híddal rendelkező teherautó fülkéje mögé nem lehet szerelni. A székesfehérvári Equiscorp Kft. szerkezetépítő tevékenységéhez viszont mégis egy ilyen különleges gépre volt szükség, amelynek kisplatóján szállíthatók a kisebb elemek, a platót leszerelve és a nyeregre félpótkocsit kapcsolva a toronydaru telepítési helyére vihetők az öttonnás ellensúlyok, és akár a tizedik emelet magasságába is feljuttatható a raklapos áru.

A nem mindennapi kihíváshoz a Kuhn Rakodógép Kft. szakemberei a világ legnagyobb teherbírású első híddal rendelkező Scaniájára tervezték és építették rá a daruegységet, amellyel Magyarországon egyedülálló, de Európában is kuriózumnak számító daruskocsit alkottak.

A sok egyedi megoldással megépített gép az elvárásoknak megfelelően platós teherautóként vagy nyerges vontatóként is használható, daruja rádió-távvezérlésű, kétcsészés markolóval, raklapvillával és munkakosárral is felszerelhető, a hattyúgém-toldattal pedig akár 25 méterre is elér.

Ráadásul a hibrid hajtással a daru a jármű dízelmotorja nélkül is teljes körűen képes üzemelni: az olajtartályba bújtatott 400 voltos villanymotornak és a terhelésérzekelős szivattyúnak köszönhetően halkan, károsanyag-kibocsátás nélkül, nem mellesleg 90%-os energiamegtakarítással működtethető.

Minden kétséget kizáróan ez ma Magyarország legjobban felszerelt daruja és legsokoldalúbb darusautója, kihívás és öröm volt részt venni a tervezésében és építésében. Állunk a hasonló megbízások elé!

Forrás: KUHN

A 'kiváló' minősítés megerősíti a Prologis úttörő pozícióját a fenntartható, energiahatékony logisztikai ingatlanpiacon.

A Prologis, Inc., a logisztikai ingatlanpiac globális vezető vállalata bejelentette, hogy 33.700 négyzetméteres, a cseh Sportisimo sportkereskedővel közös épülete a Prologis Park Prága-Rudnában a Cseh Köztársaság első logisztikai létesítménye, amely megkapta a BREEAM legmagasabb akkreditációs minősítését. Ezenkívül egy ilyen épület van még Kelet-Közép-Európában.

A BREEAM, a világ vezető fenntarthatósági értékelési módszere az infrastrukturális és építkezési projectek területén, kiváló minősítést adományoz a 85 százalék feletti fejlesztési teljesítményért számos alapkategóriában, úgy mint kormányzat, földhasználat és ökológia, források és energia, szociális és gazdasági  jólét, szállítmányozás, szállítás és innováció.

Az idei év előző időszakában befejezett 18-as épület 88,1 %-os BREEAM pontot kapott. Egy olyan design-t tükrözve, amely nem csak a környezetbarát anyagok használatát foglalja magában, hanem jelentős operációs megtakarítást is biztosít. A napi ivóvíz-fogyasztás 56 százalékkal, míg az elsődleges energiafogyasztás 18 százalékkal csökkent. Az összes energiaoutput-ot folyamatosan a legmodernebb mérőrendszerek ellenőrzik, míg a vízszolgáltatás lyukérzékelős rendszerekkel van felszerelve.

"Ez az akkreditáció az alapja az innovációnak, minőségnek és minden részletre kiterjedő figyelemnek, amelyet a Prologis alkalmaz minden fejlesztésének design-jában és felépítésében" - mondja David Jakes, senior project menedzser a Prologis csehországi irodájából.  "Minden esetben szorosan együttműködve  a Sportisimo-val, a Prologis kielégítette az ügyfél speciális igényeit és új, csúcstechnológiás épületet hozott létre, amely biztosítja az ott dolgozók jólétét és jelentős költségmegtakarítást nyújt."

A Sportisimo elosztóközpontja két téglalap alakú csarnokot foglal magában, amelyeket minden oldalon egy létező épület határol. Az építési időszakban fenntartható megközelítést alkalmaztak, hogy a szigorú előírások által elkerüljenek bármilyen szennyezést vagy egészségügyi veszélyt, építőanyagokat kiválasztva, életciklus-költség elemzésre alapozva és minimalizálva az újrahasznosítás által generált nagy mennyiségű szemetet.

A létesítmény belső terét minden felhasználója számára speciális kényelemmel tervezték meg, termál ellenőrzéssel, természetes fénnyel és kinyitható ablakok révén megvalósuló zajcsökkentéssel. A környezet a fejlesztés környezetvédelmi aspektusait is tükrözi: a nagy kültéri területek biztosítják a biodiverzitást a zöldövezet és lakói számára.

A D5 autópálya mentén, 20 percre Prága központjától, a Prologis Park Prága-Rudna 18 épületből áll, amelyek összesen 213.000 négyzetméternyi elosztási teret foglalnak magukban.

A Prologis a Cseh Köztársaság vezető logisztikai létesítmény-biztosítója, több mint 1 millió négyzetméteres logisztikai és ipari térrel (2017 március 31-én).  

Forrás: Prologis

Korábbi, sajtóban megjelent információk alapján, nemcsak a Nyugat-Európában bevezetett szigorodó szociális intézkedések nehezítik a hazai fuvarozó cégek életét, hanem az akut sofőrhiány is. Hiába lehet akár már nettó 600 ezer forintot is keresni kamionsofőrként Magyarországon, egyre több a betöltetlen álláshely itthon. Egy innovatív magyar fejlesztő cég szoftveres alkalmazása megoldást jelenthet a sofőrhiány okozta kihívásokra, miután a szoftverük alkalmazásával szinte nullára csökkenthető a rakodások előtti várakozási idő és így akár 30 százalékkal is növekedhet a sofőrök hatékonysága és a gépjárművek futásteljesítménye

Az elmúlt tíz évben két és félszeresére nőtt a nemzetközi fuvarozás teljesítménye Magyarországon. Jelenleg 12 ezer fuvarozó vállalkozás, 63 ezer gépjárművel, a hazai munkavállalók 3,5 százalékát foglalkoztatja a szektor. A logisztikai és fuvarozási ágazat a magyar nemzetgazdaság részére 500 milliárd forint árbevételt generál. Az elmúlt évekre jellemző dinamikus növekedés következtében állandósult a gépjárművezető hiány Magyarországon. A bérek ebben az ágazatban növekedtek a legnagyobb arányban az elmúlt években, ennek hatására ma a versenyszférában a belföldi gépkocsi-, és autóbuszvezetők átlagosan nettó 200-250 ezer forintot keresnek, a nemzetközi fuvarozásban 400-600 ezer forintnyi nettó fizetést is hazavihetnek a sofőrök. 2015 szeptembere óta zajlanak az országban ingyenes sofőrképzések, többszörös túljelentkezés mellett. – Sajnos az ezzel kapcsolatos elsődleges tapasztalatok is beigazolták a korábbi félelmeket, miszerint a végzett sofőrök az első adandó lehetőséggel élve külföldre mennek, magasabb fizetés reményében. Ezért az ágazatban ugyanúgy hiány van sofőrből, mint a képzéseket megelőzően – mondta Perlaky Zoltán, a GLABs menedzsere. A probléma részbeni orvoslására született egy innovatív, magyar informatikai megoldás a GLABs részéről, az online időkapu, az melynek segítségével a szállítók online időpontot foglalhatnak a rakodásra. Az alkalmazás az időpontfoglaláskor figyelembe veszi a szabad rakodási kapacitásokat és rendelkezésre álló erőforrásokat is, így a szállítók olyan időpontokra tudnak érkezni, ahol a rakodás szinte várakozási idő nélkül elkezdődhet, a jelenlegi akár több órás várakozási időktől eltérően. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a rakodás előtti várakozási idők közel nullára csökkentésével, akár 30 százalékkal is nőhet a járművek futásteljesítménye valamint a sofőrök hatékonysága. Ez komoly fegyvertény a fuvarozóknak, hiszen ha a szállítmány tervezhetőbben, pontosabban érkezik, csökken a várakozási idő, akkor ugyanannyi idő alatt több fuvart lehet megvalósítani, ezáltal hatékonyabban lehet az élőmunkaerővel (sofőr) gazdálkodni. – Nagy szó, hogy az elmúlt két és fél év számai azt mutatják, hogy nagy távolságokon belül is képesek a szállítók pontosan érkezni, például Spanyolország – Magyarország fuvarozási viszonylatban, az alkalmazást használók esetében 75 százalékban pontosan érkeznek a kamionok ki- és beszállítási időpontokra – mondta Perlaky Zoltán.

Ez a magyar megoldás elsősorban a gyártó cégek logisztikai szakembereinek, raktár, porta, fuvarszervezés, munkáját könnyíti meg, teszi transzparenssé. Másodsorban a szoftvert használó fuvarozók és szállítmányozók mindennapi munkaszervezéséhez ad nagy segítséget.

Az időablakos érkeztetése a fuvaroknak általános gyakorlat a logisztikában. A többségük papír alapon, excel táblában, kisebb informatikai fejlesztéssel működik, azonban ezek hatékonysága mára már nem elegendő, az Ipar 4.0 elvárásait is figyelembe véve. – Ezzel szemben az erőforrás alapú időkapu a közúton történő árufuvarozás minden szereplője számára sokkal tervezhetőbb, kiszámíthatóbb ki- és beszállítási feltételeket teremt – mondta Perlaky Zoltán. A fejlesztő cég szakembere szerint a GLABs mindezt teszi úgy, hogy közben rugalmasan kezeli, az ad- hoc jelleggel felmerülő szállítási helyzeteket. A rendszer figyelembe veszi a gyár, a logisztikai raktár erőforrásait, a targoncástól a portásig, azok leterheltségét, illetve az adminisztrációs terheket megosztja a fuvarozási folyamat szereplői között. A fuvarozáshoz kapcsolódó összes dokumentum egy helyen elérhető, egy online platformon, ezzel is biztosítva a szállítólevelek, EKÁER számok, szállítási azonosítók, minőségbiztosítói anyagok meglétét. Így nem vesznek el dokumentumok, sem pedig a fuvarozási folyamathoz kapcsolódó, lényeges információk. Időbélyeggel garantálja a folyamat időbeliségének dokumentálását. A szoftver hatékonysága akkor a lesz hatványozottan érezhető, amikor az árufuvarozás minden szereplője bekapcsolódik a felhasználók közé, hiszen így kialakulhat egy tervezhető menetrend a közúti árufuvarozásban is. 

További információ:

Perlaky Zoltán

GLABs menedzser

Tel.: 30/346-6031

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

www.glabs.me/hu/

 

Mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a Waberer's rakományainak szállításába Budapest és a németországi Neuss között. A társaság más útvonalakon is tervezi az intermodális pótkocsis szállítást.
 
A Waberer's International Zrt. - Európa vezető fuvarozója a komplett rakományok piacán - bejelentette, hogy válaszul a változó piaci igényekre, május 16-tól új, intermodális szolgáltatást kínál ügyfelei számára, amelynek részeként mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a rakományok szállításába Budapest és a németországi Neuss között - jelentette be a cég.

A szolgáltatás keretében minden hétköznap egy-egy vasúti szerelvény indul irányonként, amelyek este 10 órakor hagyják el a magyar, illetve a német kiindulási pontokat, és harmadnap reggel 6 órára érkeznek a célállomásra. A nagyjából 1000 kilométeres távolságot non-stop teszik meg a szerelvények, és mindkét célállomáson speciális terminálok fogadják a vonatokat, így biztosítva a rakományok maximális biztonságát.

A vasúti kiindulási pontokra dedikált, 400 darab P400-as pótkocsiból álló vontató-flotta szállítja az intermodális pótkocsikat. A tervek szerint a járműpark további 300 darabbal bővül majd.

"A Waberer's-nél, az innováció mellett elkötelezett és környezettudatos vállalatként, arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé portfóliójában, amelyek hatékony, hozzáadott értéket teremtő megoldásokat kínálnak partnereink számára, és emellett környezeti terhelésük is alacsony. Ennek a törekvégnek részeként vezettük be új intermodális megoldásunkat, és a jövőben mind a kapacitás, mind pedig az új útvonalak tekintetében bővíteni szeretnénk a szolgáltatást" - mondta Lajkó Ferenc, a Waberer's International Zrt. vezérigazgatója.

A Waberer's szakértői csapatával jelenleg azon dolgozik, hogy következő lépésként új intermodális vonalakkal bővüljön a kínálat Olaszország és a Ruhr-vidék irányába. Szintén a tervek között szerepel, hogy a most indított, németországi útvonalon a heti 30 pótkocsis kapacitás 100 darabra növekedjen irányonként, valamint, hogy a dedikált vontatók száma (24 darab) megnégyszereződjön a közeljövőben - közölte a fuvarozócég.

Forrás: napi.hu

A EKOL Logistic Kft. szervezésében április 21-én érkezett meg a Mahart Container Center termináljára az első tesztvonat Kínából, május 12-én pedig az első, Magyarországra rendszeresen közlekedő irányvonat áruit fogadták a csepeli terminálon, amely a távol-keleti országból közvetlenül juttatja el Magyarországra indított szállítmányokat. Az EU-n belüli vasúti fuvarozásra az Ekol Hungary a DB Cargóval, míg a termináli kezelésre a Mahart Container Center (MCC) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást.

A vonat Yiwuból indult, így Magyarország a közvetlen kínai vasúti fuvarozás egyik legjelentősebb vonalát, a Yixin’Ou, azaz a Yiwu–Európa folyosót tekintve az ötödik célországgá vált Németország, Lengyelország, Spanyolország és Anglia után. A vasúti járat üzemeltetője a Yiwu Timex Industrial Investments Co. az Ekol Logistics Kft.-vel kötött szerződést a hetente induló vonat európai kezelésére. Ez azt jelenti, hogy az Ekol Kft. felelős a vonat egy részének árukkal történő megtöltéséért, emellett a Lengyelországba érkezését követően az EKOL szervezi a vasúti fuvarozást Budapestre, itt pedig a termináli kezelést, azt követően pedig a vámkezelést végzi, továbbá Magyarországon belül, valamint Európa több országába a címzettekhez történő kiszállítást is az EKOL bonyolítja.

Kína egyik legjelentősebb kereskedelmi központja Yiwu, ahol az úgynevezett Yiwu Market 420 000 m2-es területén több millió árucikket forgalmaznak. Yiwu a 10 legnagyobb kínai város közül 3, az összesen 45 millió lakost kitevő Shanghai, Shuzhou és Hangzhou 300 km-es körzetében található.

A rendszeresen közlekedő irányvonatok hetente indulnak Yiwuból, egyelőre egy alkalommal, de a gyakoriság a vevői igényektől függően a későbbiekben növelhető. Ennek köszönhetően a magyarországi importőrök a tengeri fuvarozás alternatívájaként a jóval kedvezőbb tranzitidővel elérhető vasúti módozattal is rendszeresen tudnak árut szállíttatni közvetlenül Magyarországra.

Az első direkt vonatok sikeres és hatékony kezelése, valamint a gyors és ügyfélbarát – ugyanakkor kontrollt nem nélkülöző – vámkezelések jó híre gyors ütemben terjed a kínai vasúti operátorok és exportőrök körében. Ennek köszönhetően az EKOL május 16-án ünnepélyes keretek között Kínában, a Belt and Road Forum égisze alatt rendezett eseményen együttműködési megállapodást írt alá az Európába vonatot elsőként indító chongqingi székhelyű Yuxinou Logistics Co. céggel a magyarországi viszonylatban közlekedő vonatok indítására vonatkozóan.

A rendszeres Yiwuból  indított vonat mellett várhatóan június közepén érkezik egy újabb tesztvonat közvetlenül Kínából, Hunan tartományból Budapestre.

– Remélhetőleg ezek a járatok szintén rendszeressé fognak válni, újabb és újabb megoldásokat kínálva a magyarországi gyártó és kereskedő vállalatok számára több kínai régióból is, ezzel növelve Magyarország versenyképességét és az állami bevételeket – mondta Kovács Ákos, az Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

Forrás: EKOL

Previous Next

Az Egyesült Királyság a legvonzóbb kiskereskedelmi célpont Európában, Magyarország az ötödik.

Az Egyesült Királyság áll a nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési terveinek élén 2017-ben: 65 százalékuk a szigetországot jelölte meg legfontosabb piacaként. Magyarországot a láncok 19 százaléka választja, ezzel a spanyol és holland piaccal a magyar az ötödik a terjeszkedni kívánó kiskereskedők listáján a CBRE legfrissebb kutatása szerint.

Nyugat-Európa legnagyobb piacai továbbra is a nemzetközi kiskereskedők terjeszkedési célpontjai 2017-ben is, a kontinens gazdasági és politikai bizonytalansága ellenére. A régióban az Egyesült Királyság (65%) vezet, majd Franciaország (43%) és Németország (38%) következik. Az Egyesült Arab Emírségek (24%) után az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé, amely országokat a nemzetközi kiskereskedők 19 százaléka jelölt meg terjeszkedési célpontként. 

A világ legnagyobb ingatlan-tanácsadója, a CBRE idén is összeállította a kiskereskedőkről szóló nemzetközi kutatását, amely a szektor EMEA-régióbeli (Európa, Közel-Kelet és Afrika) terjeszkedési és technológiai terveit mérte fel. A felmérés szerint a kiskereskedelmi láncok többsége (70%) legfeljebb tíz új üzlet nyitását tervezi 2017-ben, ami egy korábbinál sokkal óvatosabb növekedési stratégiát jelez. A bevásárló utcák és bevásárlóközpontok maradtak a legnépszerűbb célpontok – a megkérdezett láncok 80 százaléka ezeken a helyszíneken bővítené hálózatát.

A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt szorosan követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya (51%). 

Az öt legnépszerűbb terjeszkedési piac

Sorrend

Terjeszkedést tervező kiskereskedők aránya

Ország

1.

65%

Egyesült Királyság

2.

43%

Franciaország

3.

38%

Németország

4.

24%

Egyesült Arab Emírségek

5.

19%

Spanyolország

5.

19%

Hollandia

5.

19%

Magyarország

             forrás: CBRE Research

„Kutatásunk szerint a kiskereskedők elkötelezettek abban, hogy új üzleteket nyissanak, és az Egyesült Királyság továbbra is a legnépszerűbb célpiac. Mindazonáltal minőségi kiskereskedelmi ingatlant találni a megfelelő lokációban továbbra is nagy kihívást jelent a régióban, ami jelentős bérleti díjnövekedéshez vezetett a kontinens legjobb kiskereskedelmi központjában 2016 során. A kiskereskedők szerint vajmi kevés rá az esély, hogy a minőségi ingatlanok hiánya csökkenjen 2017-ben.” – mondta Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásokért felelős vezetője. 

A kutatás arra is rávilágított, hogy a kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevés kiskereskedő vélekedik ma úgy, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető. A kutatás rávilágít arra, hogy az üzlethelyiségek szerepe valóban megváltozóban van, és a brandek egyre több üzletet használnak lehetőségként a tapasztalatokon alapuló kiskereskedelem bemutatására.

A digitális technológiákba való befektetések esetében a kereskedők 87 százaléka már bevezette (vagy tervezi bevezetni) integrált bolti és közösségi média platformját. A kereskedők 58 százaléka (nagyon) egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak: harmaduk már bevezette (vagy tervezi bevezetni) az interaktív képernyőket és próbafülkéket – és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz.  

Forrás: CBRE Research

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél