szechenyi 2020

Híreink

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSZSZ) összegezte az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (EKAER) 2015. január 1-jei bevezetését követő időszak gyakorlati tapasztalatait, és a problémák megoldására ismételten javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumnak (NGM) a rendszer módosítására. A logisztikai szakma véleménye szerint az EKAER jelenlegi állapotában még nem alkalmas az éles üzemre, mivel nem egyértelműek a jogszabályi megfogalmazások, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a működési bizonytalanság. Megfelelő tesztidőszak nélkül nem látható, hogy az EKAER hogyan fogja teljesíteni a kitűzött kormányzati célokat. Ezért a logisztikai szakma indokoltnak tartja a türelmi időszak meghosszabbítását további két hónappal, és arra kérik a kormányzatot, hogy a tesztidőszak tapasztalataira építve a szakmával együttműködésben egy olyan komplex rendszert hozzon létre, amely nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.

A Nemzetgazdasági Minisztériumban a logisztikai szakma kezdeményezése.

Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kezdeményezésére, a teljes magyar logisztikai szakmát tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztérium felé az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (EKAER) módosítására. A Szövetség és a LEF szerint az EKAER rendszer az eddig ismert formájában nem teljeskörűen alkalmas a kormány által kitűzött célok elérésére és aránytalanul nagy ráfordítást igényel az érintett cégek részéről. Ráadásul az EKAER bevezetéséig alig két hét van hátra, így a társaságok nem tudnak a változásokra ilyen rövid idő alatt felkészülni. A logisztikai szakma ezért azt szeretné elérni, hogy az EKAER bevezetését a kormányzat két hónappal halassza el, biztosítva a megfelelő tesztidőszakot, illetve a logisztikai szakemberekkel együttműködve olyan komplex rendszert hozzon létre, amely ténylegesen alkalmas a kereskedelemben ipari szintű áfa- és adócsalások visszaszorítására, nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.

Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei - a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek - mellett mostanra már a belföldre termelő cégek is érzik a válság begyűrűző hatását. Egyrészt orosz piacról harmadik hónapja kiszoruló cégek az árufeleslegüknek különböző trükökkel próbálnak új piacokat találni, másrészt pedig az ellátási láncok újraszervezésében keletkezett zavart számos cég „ügyeskedésre“ használja fel.

Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek mellett az őket kiszolgáló logisztikai szolgáltatók. A kár alig egy hónap alatt euró milliókba mérhető. Egy elhúzódó embargós állapot mély és visszafordíthatalan folyamatokat eredményezhet, akár teljesen újraszerveződhetnek az európai ellátási láncok.  Magyarországon azonnal megkeződött az export és a támogató logisztika kiszervezése: nemcsak versenyelőnyhöz jutnak olyan konkurens unión kívüli országok, mint Szerbia, Montenegró, Bosznia-Hercegovina,  vagy éppen Albánia, de hosszú távon jelentős állami bevételkieséssel is számolhat Magyarország.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

kozlekedesi konferencia 2019 336x280

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél