szechenyi 2020

Híreink

Magyarország számára a záhonyi térség fejlesztése a kulcs

 

Nem érte el célját az orosz embargó, nem sikerült Oroszországot a Krím-félszigeten gazdasági kényszer alkalmazásával meghátrálásra kényszeríteni. Sőt, a szankcióháború által elindított gazdasági folyamatok elsősorban az uniós tagállamok Oroszországgal gazdasági kapcsolatban álló cégeit érintik súlyosan negatívan, miközben Oroszország nemcsak az önellátásra rendezkedett be, de több mezőgazdasági termék – gabona, cukor – tekintetében importőrből exportőrré vált. A piacok átrendeződtek, új ellátási láncok jöttek létre és nagymértékben felerősödött néhány embargós termék csempészése az Oroszországgal szomszédos országokon keresztül. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint Magyarország az új helyzetben akkor járhat jól, ha minél jobban alkalmazkodik a megváltozott folyamatokhoz, aktívan megjelenik az orosz, a kínai és a török piacokon, és olyan gazdasági környezetet teremt a záhonyi térségben, amely vonzza a termelő beruházásokat.

Az MLSZKSZ részletes fejlesztési koncepció kialakítását és megvalósítását sürgeti

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a Duna magyarországi szakaszának kiszámíthatatlan vízállása nemcsak a vízi árufuvarozás széleskörű hazai elterjedését akadályozza. Ez negatív hatással van az édesvíz készletek megőrzésére, a mezőgazdaság esetében az öntözésre, az árvizek/belvizek kezelésére, a folyamatosan megújuló energiatermelés kihasználására, a halászatra, a turizmusra és a sportolásra is. Az MLSZKSZ úgy látja, hogy egy jól átgondolt és megvalósított dunai fejlesztési koncepció, amely egyben biztosítaná a Duna kiszámítható vízállását is, hosszú távú megoldást adna ezekre a nemzetgazdasági problémákra, és a vízi fuvarozásban érdekelt szállítmányozók, a logisztikai szolgáltatások is pozitívan tudnának részesülni ennek előnyeiből. Noha a vízi utak kiépítésére rendelkezésre állnak Uniós források, mégis hazánk pályázott eddig ezen forrásokra a legkevesebb saját projekttel a Duna menti régióban.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnökségének mai állásfoglalása szerint 2016-ban soha nem látott szükség van a logisztika iparág kormányzati támogatására. Az élesedő nemzetközi versenyben a megfelelő erőforrások nélkül hazánk leszakad és elveszti az esélyét, hogy régiós logisztikai központ legyen. Ezért a Szövetség egyik fő feladatának tartja, hogy a logisztikai és ipari parkok fejlesztését célzó pályázatokat olyan feltétrendszer mentén írja ki a kormányzat, amelyek a magyar logisztikai szakma érdekeit a legjobban szolgálják, valamint a hazai logisztikai szolgáltatók versenyképességének további javítását célozzák meg. A Szövetség ezért arra kérik a kormányzatot, hogy a szakma javaslatait figyelembe véve dolgozza ki a logisztikai pályázatok rendszerét és kiírást. A versenyképes, erős magyar logisztikai ipar ugyanis nemcsak a szakma érdeke, hanem Magyarország gazdasági fejlődésének alapja, nélküle nincs ipari fejlődés.

Az engedély kiváló lehetőséget biztosít Záhony fejlődésére

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) üdvözli a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) azon határozatát, amelyben II. típusú vámszabadterületté jelölte ki Záhony térségét 2015. október 28-tól. Az MLSZKSZ 2014 májusában kezdeményezte a Kormánynál egy területi alapon működő vámszabadterület létrehozását a térségében, mert a Szövetség véleménye szerint Záhony térség fejlődésének ez az egyik esélye. A Szövetség célja, hogy a térségben minden jelenlevő és a jövőben betelepülni szándékozó cégnek legyen lehetősége vámszabadterület üzemeltetési engedélyhez folyamodni. Az MLSZKSZ az NGM határozatát követően kezdeményezte a vámszabadterület működési rendjének kidolgozását valamennyi érintett fél bevonásával

Az Európai Unió és Oroszország közötti elhúzódó szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző és az őket kiszolgáló logisztikai cégek. A kérdés ma már nem az, hogy mekkorát veszít az EU az orosz embargón, hanem hogy mekkora és milyen tartós lesz a további piacvesztés mértéke. A konfliktus magyarországi vonatkozásai is súlyosak: az ukrán-magyar vasúti áruforgalom 70 százalékkal esett vissza, míg napjainkra az orosz-magyar irányú forgalom teljesen elkerüli Záhony térséget. Ez súlyos és visszafordíthatatlan folyamatot eredményez: a kelet-nyugati áruforgalom kezeléséből élő cégek bezárhatják kapuikat és akár 3000 munkahely szűnhet meg. Az október 8-9.-ei velencei Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencia fókuszában az orosz embargó és annak hatásai állnak, a kormányzati, logisztikai és közlekedési szakemberek együttesen keresik a kiutat a konzerválódó hazai piacvesztésből.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél