szechenyi 2020

Híreink

Hogyan lehet a gyógyszereket biztonságosan szállítani és tárolni? Mi kell ahhoz, hogy egy teljes gyárat percre pontosan ellásson alapanyaggal egy logisztikai cég? Az automatizáció, a digitalizáció és a robotika fejlődésének milyen hatása van a logisztikára? Ezekre a kérdésekre adott választ a Logisztika Fesztivál programja, ahol a szakma kulisszatitkaiba nyerhettek betekintést a látogatók. A jövő logisztikai megoldásaival és interaktív programokkal várta a Trans-Sped Csoport debreceni és tatai telephelyén a diákokat a Logisztika Napja alkalmából.

A magyar nagyvállalatnál kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás, és aktív szerepet vállal a cégcsoport abban, hogy megszólítsa a jövő logisztikus generációját. A rendezvény a diákok és a szakma iránt érdeklődők számára olyan tudást és szemléletet hivatott átadni, amely felkészíti őket a jövő logisztikai kihívásaira.

Évről évre egyre nagyobb érdeklődés övezi a rendezvényt, ezért bővítette a vállalatcsoport a programot. Logisztikai munkagép-bemutatókkal, a raktári feladatok által inspirált játékos aktivitásokkal és raktárbejárások segítségével mutatták meg a professzionális ellátási lánc működését. A cél, hogy a diákok izgalmas módon ismerkedhessenek meg nemcsak a logisztikával, hanem a hozzá szorosan kapcsolódó egyéb területekkel is – legyen szó akár az elektromos járművekről és ezek kihívásairól, a Trans-Sped saját fejlesztésű szállítmányozási szoftveréről, vagy a raktár-automatizációról.

Trans Sped Logisztika Fesztival Deb3

A cégcsoport küldetésének tekinti a közlekedés biztonságosabbá tételét az utak minden résztvevője számára, ezért a vállalat a „Láss a sofőr szemével!” bemutató mellett - amely során a résztvevők kipróbálhatták, hogy mit lát egy tehergépjármű-vezető a fülkéből - további vezetésbiztonsági szimulátorokkal hívták fel a figyelmet a tehergépjárművek körül kialakuló holttér észlelésének fontosságára.

A komplex logisztikai nagyvállalat csaknem három évtizede van jelen a piacon, a globális rendezvénysorozathoz pedig azért csatlakozott, hogy a szakma teljes spektrumát bemutassa az érdeklődő, pályaválasztás előtt álló fiataloknak. Debrecenben és Tatán csaknem 400 tanulót érdekelt a Trans-Sped Logisztika Fesztivál.

 „A szakmai utánpótlás biztosítása kulcsfontosságú az iparágban, éppen ezért tartjuk kiemelten fontosnak, hogy olyan eseményeket szervezzünk, mely valóban felkelti a fiatalok érdeklődését a logisztikai szakmák iránt. A Logisztika Fesztiválon interaktív formában, játékosan, életszerű példákon keresztül tudjuk megmutatni a vállalati folyamatokat. Célunk, hogy a diákoknak karrierlehetőséget mutassunk, hiszen mi jó szakembereket, ők pedig biztos hivatást és munkahelyet találhatnak. Ez tehát olyan lehetőség, ahol mind a két oldal nyer.” – nyilatkozta Elek Gergő, logisztikai igazgató.

Épületeink a jelen és a jövő meghatározó történéseinek központi helyszínein találhatók. Nincs ez másként legújabb fejlesztésünk, a Prologis Park Budapest-Harbor területén található 12. épület esetében sem.

E 10 600 négyzetméteres, modern logisztikai ingatlan Budapest déli részén, a belvárostól csupán 12 kilométerre fekszik. Kiváló elhelyezkedése mellett az épület számos fenntartható megoldást is kínál, mint például a magas hőszigetelésű falpanelek és tetőrétegrend, az energiatakarékos LED világítás, az okos mérőórák, valamint elektromos autótöltő állomások, amelyek az elektromos mobilitást segítik elő a parkban.

Az elmúlt hónapokban magyarországi projektmenedzserünk, Lippai Rita végigkísért bennünket az épület fejlesztésének fázisain, melyek során a gerenda beemelések vagy az ipari padló kialakítás izgalmas folyamataiba is bepillantást nyerhettünk. Itt az alkalom, hogy ezt a fantasztikus új épületet teljes pompájában tekintsük meg.

Szeretne körülnézni az épületben? Kattintson a videóra és csatlakozzon virtuális túránk befejező részéhez!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=0xPIN5BhyRA

Forrás: Prologis

Eredményes évet zárt a BILK Logisztikai Nyrt. 2018-ban. Magyarország egyik legnagyobb logisztikai központja az elmúlt évben növelte raktárkapacitását, árbevételét és üzemi tevékenységének hatékonyságát. A dinamikus fejlődés motorja a társaság területén rendelkezésre álló kapacitások bővülése és a komplex logisztikai szolgáltatások iránti tartós kereslet: a raktárváros bérbeadottsági mutatója 2018-ban 98,7 százalék volt.

A saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadásával és üzemeltetésével, valamint ingatlanok adásvételével, ingatlankezeléssel, építményüzemeltetéssel és vagyonkezeléssel foglalkozó társaság részvényeinek tőzsdei értékesítésére készülve 2018 januárjában pénznemet váltott és azóta euróban vezeti könyveit. Az éves adatok közzététele is ennek megfelelően történik.

A társaság befektetett eszközeinek értéke 129,5 millió euró volt, ami 5,3 millió euróval haladta meg az egy évvel korábban regisztrált összeget. A növekedés részben a folyamatos ingatlanfejlesztésből adódik: a logisztikai park bérbeadható területe 2018-ban 3800 m2 -rel bővült és az év végén meghaladta a 186 ezer m2 bruttó bérbeadható területet.

Megkezdődött egy 19 800 négyzetméteres raktár-, és egy 1500 négyzetméteres irodaterületet magában foglaló raktárcsarnok építése. A kapcsolódó létesítményekkel együtt összesen 3,5 milliárd forint értékű beruházás befejezése a tervek szerint még az idén ősszel várható.

A logisztikai park kapacitásainak növekedésével együtt nőtt a társaság árbevétele, amely 2018-ban meghaladta a 12 millió eurót (2018 első hat hónapjában csaknem 6 millió euró) és 531 ezer euróval haladja meg a 2017-es értékesítés értékét. A társaság EBITDA teljesítménye 7989 ezer euró.

A vállalat az első félévben nyilvános részvénytársasággá alakult át azzal a szándékkal, hogy részvényei 49 százalékának a Budapesti Értéktőzsdén való értékesítését követően szabályozott ingatlanbefektetési társaságként (SZIT) folytassa tevékenységét.

A részvények 2018 első félévének végén indított értékesítése eredmény nélkül zárult, mivel az eljárás során nem jött létre megfelelő ár melletti, a SZIT törvény által elvártakkal is összhangban lévő, optimális befektetői struktúra. A társaság ezt követően is kitartott elkötelezettsége mellett, hogy tevékenységét a jövőben szabályozott ingatlanbefektetési társaságként folytassa és vizsgálja a megvalósításhoz szükséges lépéseket.

A társaság 2018-ban hosszú lejáratú hitelt vett fel a kapacitások folyamatos bővítéséhez szükséges, korábban felvett hitelek refinanszírozása, valamint a SZIT-té történő átalakulás feltételeinek teljesítése érdekében. Ennek összege 63 375 ezer euró.

A BILK Logisztikai Nyrt. valamennyi jelentős nemzetközi cél- és tranzitútvonal kereszteződésében, önálló autópálya lehajtóval, közvetlen vasúti kapcsolattal rendelkezik. A komplexumban „A” kategóriás logisztikai, gyűjtő, illetve hűtött raktárcsarnokok, és ADR-minősítésű raktárak továbbá irodaépületek működnek.

Forrás: BILK Logisztikai Nyrt.

Budapest, 2019. április 4. Ma hajnalban megérkezett az első Cargolux teherszállító repülőgép a kínai Csengcsou repülőteréről Budapestre. Ezzel a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága megduplázta magyarországi forgalmát: idén áprilisától heti háromról hatra emeli a Kína és Magyarország közötti légijáratai számát. A légi teheráru szállítással foglalkozó légitársaság 2002 óta köti össze Hong Kongot Budapesttel és Luxemburggal, a most elindított járat pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg útvonalon közlekedik a jövőben, Boeing 747-400 típusú gépekkel.

IMG 1092 

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér immár Kelet-Közép Európa egyik elsőszámú légi teheráru elosztóközpontjává lépett elő. A tavalyi évben a cargo mennyisége 14,9%-kal nőtt, a Budapest Airport így 2018-ban összesen több mint 146 ezer tonna légiárut kezelt. Az idei év végére elkészül az új, BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázis a budapesti repülőtéren, amely a különböző piaci szereplők teremt olyan közös létesítményt, ahol hatékonyabban tudnak együttműködni a mindennapi munka során.

Budapest egyre növekvő piaci szerepét felismerve a Cargolux úgy döntött: a korábbi heti három helyett hatszor közlekedik a magyar főváros és Kína között. Ebből négyszer a Hong Kong-Budapest-Luxemburg útvonalat repüli a légitársaság Boeing 747-esekkel, heti két alkalommal pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg vonalon közlekednek a Cargolux „Jumbói”. A luxemburgi székhelyű légitársaság és a Budapest Airport közötti együttműködés hosszú múltra tekint vissza: a Cargolux volt az első cég, amely rendszeres cargo légijáratokat kezdett üzemeltetni Budapesten, és 2002 óta mind a mai napig a legnagyobb szolgáltató, amely ezt a régiót szolgálja ki.

Richard Forson, a Cargolux elnök-vezérigazgatója üdvözölte a Csengcsou-Budapest járat elindítását. Elmondta: a Budapest Airport az évek során nemcsak azt bizonyította, hogy Európa legfontosabb cargo elosztóközpontjai között a helye, hanem azt is, hogy a budapesti az egyik legfontosabb útvonal a Cargolux számára. „A ma elindított új járat, illetve a Hong Kong-Budapest járatok sűrítése lehetővé teszi mind a Budapest Airport, mind a Cargolux számára új piacok felfedezését, és egyúttal biztosítja, hogy a felek továbbra is a légi teheráruszállítás európai élvonalát képviseljék.”

IMG 1230

„Ez az együttműködés olyan kereskedelmi stratégia, amelyből mind a Cargolux, mind a Budapest Airport jelentős mértékben profitál – mondta Domenico Ceci, a Cargolux kereskedelmi ügyvezető alelnöke. Hozzátette: „A különböző szolgáltatók részéről egyre növekvő igény mutatkozik Budapest, mint cargo elosztóközpont elérésére. Nem is csoda, hiszen a magyar főváros repülőtere adottságaiban rengeteg lehetőség rejlik; ezt az előnyt ismerte fel a Cargolux is, és a múltbeli eredményes együttműködésre tekintettel úgy döntöttünk, bővítjük a Budapestre közlekedő járataink számát.”

„A Cargolux a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, emiatt számos repülőtér versenyez a jelenlétéért. Épp ezért a légitársaság budapesti duplázása igazi mérföldkő számunkra, amely hozzájárul ahhoz, hogy Budapest Airport a Selyemút kelet-közép európai légikapujává válhasson.” – hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója kiemelte: „Az új csengcsoui járat elindítása és a hongkongi útvonalon bejelentett járatsűrítés rendkívül jelentős növelése budapesti útvonal hálózatunknak. A Cargolux és a Budapest Airport együttműködésének sikerességéről az idők során már megbizonyosodtunk, és külön öröm számunkra, hogy a BUD Cargo City elkészültével egy megújult, professzionális környezetben folytathatjuk a közös munkát.”

Forrás: BUD

Ismét a Budapest Airportot választották az utasok a Skytrax nemzetközi szavazásán a legjobb kelet-európai repülőtérnek, ezzel egymás után hatodik alkalommal nyerte el a ferihegyi légikikötő a legrangosabb nemzetközi kitüntetést.

A Budapest Airport közleményében azt írta, az elmúlt évben mintegy 13 millió utas megkérdezésével 160 országon átívelő felmérést készített a Skytrax. Ennek eredményeként egymás után hatodszor lett a ferihegyi repülőtér a kelet-európai régió legjobbja.

A társaság közlése szerint az abszolút értékelésben Szingapúr-Changi repülőtere végzett az első helyen, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér a 89. A régióban lévő repülőterek közül Bécs a 19., Varsó a 91., Prága pedig a 97. helyen végzett.

Forrás: MTI

Hallottuk a történeteket, olvastuk az újságokat és láttuk a piackutatások eredményeit – 2018 egy nagyszerű év volt a logisztikai ingatlanipar szereplői számára. A piaci alapok továbbra is erősek, a fogyasztói hangulat pozitív és az üresedési ráták rekord alacsony szinten állnak.

Valóban, a tavalyi volt vállalatunk történetének legerősebb éve, mindezt a szektorban kiemelkedő pénzügyi és működési eredményeink is tükrözik. De nem csupán erről van szó. A Prologis több, mint egy ingatlanvállalat.

Többet tenni

Ahogy elnök-vezérigazgatónk a részvényeseknek írt üzenetében is kiemeli, a jövő számos izgalmas lehetőséget tartogat számunkra. Tovább bővítjük környezetvédelmi, társadalmi felelősségvállalási és vállalatirányítási (ESG) programjainkat, hosszú távú növekedésünk tekintetében pedig az innovációra és technológiai fejlődésre fókuszálunk, hogy ezáltal teremtsünk értéket partnereink számára. A tavalyi évben elért eredményeink újabb lehetőségeket biztosítanak, mint például:

globális logisztikai partnereink folyamatosan változó igényeinek ügyfélközpontú kiszolgálása;

a technológiába és az innovációba való befektetés annak céljából, hogy enyhíthessük ügyfeleink “fájó pontjait”, és elősegítsük hatékonyabb működésüket;

a fogyasztói hangulat, az ellátási lánc modernizációjához kapcsolódó trendek és más, a logisztikai ingatlanpiacot befolyásoló fontos szempontok mérése saját kutatásaink és fejlett adatelemző rendszereink segítségével.

A jövőbe tekintve

Tevékenységünk fókuszában ügyfeleink folyamatosan változó igényeinek kiszolgálására áll. Globális méretünkből fakadóan hasznosítani tudjuk az adatainkban rejlő erőt, ezáltal enyhíthetjük ügyfeleink fájó pontjait. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy szoros partneri kapcsolatainkon keresztül támogassuk növekedésüket és sikerüket. További részletekért arról, hogyan végezzük mindezt, tekintse meg 2018. éves jelentésünket.

Forrás: Prologis

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél