szechenyi 2020

Híreink

Mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a Waberer's rakományainak szállításába Budapest és a németországi Neuss között. A társaság más útvonalakon is tervezi az intermodális pótkocsis szállítást.
 
A Waberer's International Zrt. - Európa vezető fuvarozója a komplett rakományok piacán - bejelentette, hogy válaszul a változó piaci igényekre, május 16-tól új, intermodális szolgáltatást kínál ügyfelei számára, amelynek részeként mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a rakományok szállításába Budapest és a németországi Neuss között - jelentette be a cég.

A szolgáltatás keretében minden hétköznap egy-egy vasúti szerelvény indul irányonként, amelyek este 10 órakor hagyják el a magyar, illetve a német kiindulási pontokat, és harmadnap reggel 6 órára érkeznek a célállomásra. A nagyjából 1000 kilométeres távolságot non-stop teszik meg a szerelvények, és mindkét célállomáson speciális terminálok fogadják a vonatokat, így biztosítva a rakományok maximális biztonságát.

A vasúti kiindulási pontokra dedikált, 400 darab P400-as pótkocsiból álló vontató-flotta szállítja az intermodális pótkocsikat. A tervek szerint a járműpark további 300 darabbal bővül majd.

"A Waberer's-nél, az innováció mellett elkötelezett és környezettudatos vállalatként, arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé portfóliójában, amelyek hatékony, hozzáadott értéket teremtő megoldásokat kínálnak partnereink számára, és emellett környezeti terhelésük is alacsony. Ennek a törekvégnek részeként vezettük be új intermodális megoldásunkat, és a jövőben mind a kapacitás, mind pedig az új útvonalak tekintetében bővíteni szeretnénk a szolgáltatást" - mondta Lajkó Ferenc, a Waberer's International Zrt. vezérigazgatója.

A Waberer's szakértői csapatával jelenleg azon dolgozik, hogy következő lépésként új intermodális vonalakkal bővüljön a kínálat Olaszország és a Ruhr-vidék irányába. Szintén a tervek között szerepel, hogy a most indított, németországi útvonalon a heti 30 pótkocsis kapacitás 100 darabra növekedjen irányonként, valamint, hogy a dedikált vontatók száma (24 darab) megnégyszereződjön a közeljövőben - közölte a fuvarozócég.

Forrás: napi.hu

A EKOL Logistic Kft. szervezésében április 21-én érkezett meg a Mahart Container Center termináljára az első tesztvonat Kínából, május 12-én pedig az első, Magyarországra rendszeresen közlekedő irányvonat áruit fogadták a csepeli terminálon, amely a távol-keleti országból közvetlenül juttatja el Magyarországra indított szállítmányokat. Az EU-n belüli vasúti fuvarozásra az Ekol Hungary a DB Cargóval, míg a termináli kezelésre a Mahart Container Center (MCC) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást.

A vonat Yiwuból indult, így Magyarország a közvetlen kínai vasúti fuvarozás egyik legjelentősebb vonalát, a Yixin’Ou, azaz a Yiwu–Európa folyosót tekintve az ötödik célországgá vált Németország, Lengyelország, Spanyolország és Anglia után. A vasúti járat üzemeltetője a Yiwu Timex Industrial Investments Co. az Ekol Logistics Kft.-vel kötött szerződést a hetente induló vonat európai kezelésére. Ez azt jelenti, hogy az Ekol Kft. felelős a vonat egy részének árukkal történő megtöltéséért, emellett a Lengyelországba érkezését követően az EKOL szervezi a vasúti fuvarozást Budapestre, itt pedig a termináli kezelést, azt követően pedig a vámkezelést végzi, továbbá Magyarországon belül, valamint Európa több országába a címzettekhez történő kiszállítást is az EKOL bonyolítja.

Kína egyik legjelentősebb kereskedelmi központja Yiwu, ahol az úgynevezett Yiwu Market 420 000 m2-es területén több millió árucikket forgalmaznak. Yiwu a 10 legnagyobb kínai város közül 3, az összesen 45 millió lakost kitevő Shanghai, Shuzhou és Hangzhou 300 km-es körzetében található.

A rendszeresen közlekedő irányvonatok hetente indulnak Yiwuból, egyelőre egy alkalommal, de a gyakoriság a vevői igényektől függően a későbbiekben növelhető. Ennek köszönhetően a magyarországi importőrök a tengeri fuvarozás alternatívájaként a jóval kedvezőbb tranzitidővel elérhető vasúti módozattal is rendszeresen tudnak árut szállíttatni közvetlenül Magyarországra.

Az első direkt vonatok sikeres és hatékony kezelése, valamint a gyors és ügyfélbarát – ugyanakkor kontrollt nem nélkülöző – vámkezelések jó híre gyors ütemben terjed a kínai vasúti operátorok és exportőrök körében. Ennek köszönhetően az EKOL május 16-án ünnepélyes keretek között Kínában, a Belt and Road Forum égisze alatt rendezett eseményen együttműködési megállapodást írt alá az Európába vonatot elsőként indító chongqingi székhelyű Yuxinou Logistics Co. céggel a magyarországi viszonylatban közlekedő vonatok indítására vonatkozóan.

A rendszeres Yiwuból  indított vonat mellett várhatóan június közepén érkezik egy újabb tesztvonat közvetlenül Kínából, Hunan tartományból Budapestre.

– Remélhetőleg ezek a járatok szintén rendszeressé fognak válni, újabb és újabb megoldásokat kínálva a magyarországi gyártó és kereskedő vállalatok számára több kínai régióból is, ezzel növelve Magyarország versenyképességét és az állami bevételeket – mondta Kovács Ákos, az Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

Forrás: EKOL

Previous Next

Az Egyesült Királyság a legvonzóbb kiskereskedelmi célpont Európában, Magyarország az ötödik.

Az Egyesült Királyság áll a nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési terveinek élén 2017-ben: 65 százalékuk a szigetországot jelölte meg legfontosabb piacaként. Magyarországot a láncok 19 százaléka választja, ezzel a spanyol és holland piaccal a magyar az ötödik a terjeszkedni kívánó kiskereskedők listáján a CBRE legfrissebb kutatása szerint.

Nyugat-Európa legnagyobb piacai továbbra is a nemzetközi kiskereskedők terjeszkedési célpontjai 2017-ben is, a kontinens gazdasági és politikai bizonytalansága ellenére. A régióban az Egyesült Királyság (65%) vezet, majd Franciaország (43%) és Németország (38%) következik. Az Egyesült Arab Emírségek (24%) után az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé, amely országokat a nemzetközi kiskereskedők 19 százaléka jelölt meg terjeszkedési célpontként. 

A világ legnagyobb ingatlan-tanácsadója, a CBRE idén is összeállította a kiskereskedőkről szóló nemzetközi kutatását, amely a szektor EMEA-régióbeli (Európa, Közel-Kelet és Afrika) terjeszkedési és technológiai terveit mérte fel. A felmérés szerint a kiskereskedelmi láncok többsége (70%) legfeljebb tíz új üzlet nyitását tervezi 2017-ben, ami egy korábbinál sokkal óvatosabb növekedési stratégiát jelez. A bevásárló utcák és bevásárlóközpontok maradtak a legnépszerűbb célpontok – a megkérdezett láncok 80 százaléka ezeken a helyszíneken bővítené hálózatát.

A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt szorosan követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya (51%). 

Az öt legnépszerűbb terjeszkedési piac

Sorrend

Terjeszkedést tervező kiskereskedők aránya

Ország

1.

65%

Egyesült Királyság

2.

43%

Franciaország

3.

38%

Németország

4.

24%

Egyesült Arab Emírségek

5.

19%

Spanyolország

5.

19%

Hollandia

5.

19%

Magyarország

             forrás: CBRE Research

„Kutatásunk szerint a kiskereskedők elkötelezettek abban, hogy új üzleteket nyissanak, és az Egyesült Királyság továbbra is a legnépszerűbb célpiac. Mindazonáltal minőségi kiskereskedelmi ingatlant találni a megfelelő lokációban továbbra is nagy kihívást jelent a régióban, ami jelentős bérleti díjnövekedéshez vezetett a kontinens legjobb kiskereskedelmi központjában 2016 során. A kiskereskedők szerint vajmi kevés rá az esély, hogy a minőségi ingatlanok hiánya csökkenjen 2017-ben.” – mondta Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásokért felelős vezetője. 

A kutatás arra is rávilágított, hogy a kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevés kiskereskedő vélekedik ma úgy, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető. A kutatás rávilágít arra, hogy az üzlethelyiségek szerepe valóban megváltozóban van, és a brandek egyre több üzletet használnak lehetőségként a tapasztalatokon alapuló kiskereskedelem bemutatására.

A digitális technológiákba való befektetések esetében a kereskedők 87 százaléka már bevezette (vagy tervezi bevezetni) integrált bolti és közösségi média platformját. A kereskedők 58 százaléka (nagyon) egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak: harmaduk már bevezette (vagy tervezi bevezetni) az interaktív képernyőket és próbafülkéket – és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz.  

Forrás: CBRE Research

Previous Next

Az Ekol Logistics néhány hete egy új stratégiát vezetett be a Logisztika 4.0-hoz kapcsolódóan. Az Ekol a müncheni Transport Logistic vásár ideje alatt egy sajtótájékoztatót is szervezett, ahol további részleteket árult el a jövőbeli fejlesztésekről, illetve hogy milyen módon kívánja támogatni a Selyemutat.  

 

Budapest – Kína vonat

Az Ekol Logistics stratégiája, hogy még több intermodális megoldást fejlesszen. Ezzel a célkitűzéssel összhangban az Ekol megnyitotta az új vasúti szolgáltatását Kína és Magyarország között.

Az első „kísérleti” vonat április elején indult, és mintegy 9 300 kilométert tett meg Kazahsztánon, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Szlovákián keresztül, majd megérkezett Budapestre. A teljes út 17 napig tart, ami közel 30 nappal kevesebb, mintha ugyanezt az utat tengeren és vonaton tenné meg, ami jelentős különbség.

A heti vonatok április végén indultak Yiwuból Budapestre. Az Ekol új, közvetlenebb vonalakat is tervez, melyek Budapestet más kínai városokkal kötik össze, ezeket azonban májusban jelenti be. Az Ekol Kína és Európa között 8 vasúti kapcsolatot tervez, így a tervek között nemcsak Budapest, hanem további európai városok bekapcsolása is szerepel.

Az Ekol 8 kínai vasúti terminálból szervez szolgáltatást a 4 saját európai központon keresztül.

A cég az Unió területén a szállítást a Deutsche Bahn (DB), a terminálszolgáltatást a Mahart Container Center (MCC) közreműködésével, míg a budapesti vámügyintézést és az európai állomásokra történő disztribúcióját az Ekol saját erőforrásaival szervezi.

„Büszkék vagyunk, hogy Magyarországon úttörőként vezethetjük be a Kína és Magyarország közti közvetlen árufuvarozás szállítási megoldását, ami nemcsak környezetbarát, de ügyfeleinknek is nagyszerű, hiszen versenyelőnyt biztosít számukra. Kiváló alternatíva a hosszabb tranzitidőt igénylő tengeri, illetve a jóval költségesebb légi szállítással szemben. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és több magyar vámügynökség hónapokig dolgozott azon, hogy a kínai áruk európai vám- és árucikk-központjává válhasson. A történelem bizonyítja, hogy a „Selyemút” mindig a sikeres üzletek létrejöttét és működtetését fémjelezte. Hiszünk benne, hogy ez ma sincs másként. Az együttműködéshez biztosítjuk a megfelelő kapcsot, és ez ügyfeleink számára hozzáadott értéket közvetít.” – emelte ki Ahmet Musul, az Ekol Logistics elnöke.

A vasútvonal révén az Ekol további európai országokat tud összekötni Kínával. Az Ekol emellett saját iroda nyitását tervezi Kínában, illetve még idén beindítja a Kína-Törökország közvetlen vasúti szolgáltatást.

Ekol Irán

 

Az Ekol Logistics Pars bejegyzésével az Ekol leányvállalatot alapított az Iráni Iszlám Köztársaságban. A cégalapítással egyidejűleg egy csúcstechnológiás logisztikai létesítménnyel, a „Saffron Logistics Center”-rel beruházást kezdeményezett Iránban.

Ezzel a beruházással az Ekol 27 évnyi tapasztalatát tervezi megszilárdítani az iráni piacon, illetve ügyfelei számára versenyelőnyt biztosít az ellátási láncban.

„Ekolként hisszük, hogy Irán sok különböző iparági befektető számára jelentős lehetőség lesz az elkövetkező években. Ebben a környezetben az Ekol az iráni ellátási lánchoz kapcsolódó szolgáltatások megfelelő infrastruktúráját tervezi kialakítani, amelyek megfelelnek a gyorsan fejlődő iráni gazdaság kül- és belföldi befektetőinek egyre növekvő igényeinek.” – mondta Ahmet Musul.

A kezdeti 20 millió eurós beruházással az Ekol 2017 negyedik negyedévében az iráni logisztikai létesítmény első szakaszát tervezi kihasználni 45 000 raklapnyi kapacitással. 2019-re megnyílik a 100 000 raklapnyi kapacitású automatizált raktár egy 65 000 négyzetméter alapterületű telken. A SAFFRON Logisztikai Létesítmény Qazvin nevű Kaszpi-tengeri ipari városban található. Ez a létesítmény munkahelyeket teremt a régióban, kezdetben 300, majd néhány éven belül az Ekol folyamatos iráni beruházása révén több ezer ember számára.

Az Ekol Iránban saját vámszabad és belföldi raktára, hozzáadott értéke, vámügyintézése, valamint a saját termináljain és hálózatán keresztül történő belföldi disztribúciója révén különféle szolgáltatásokat fog nyújtani.

Az Ekol Irán legnépesebb területein cross-dock központokat nyit, ahol egyedi belföldi disztribúciós szolgáltatásokat nyújt a rendeléstől a polcláthatóságig, valamint nagy járműhatékonyságot. A cég emellett nemzetközi szállítmányozást is biztosít, intermodális megoldásokkal összekötve Iránt Európával. Az Európából (akár Közép-, Kelet- vagy Nyugat-Európából) érkező nemzetközi szállítmányok intermodális megoldásokkal 10-11 nap alatt érnek el Iránba. 

Az Ekol tervei közt szerepel, hogy 2020-ra a Törökország-Azerbajdzsán kereskedelmi útvonalon fekvő Qazvin a legfejlettebb és legnagyobb kapacitással rendelkező közel-keleti „logisztikai központ” legyen.

        

Saját kikötők

 

2016 decemberében az Ekol megszerezte az olaszországi trieszti kikötő VI. mólójának üzemeltetőjének, az Europa Multipurpose Terminals 65%-át, amelyet az Alternative Transport a Ro-Ro hajókhoz, az Ekol pedig az irányvonatokhoz használ. Trieszt az Ekol intermodális kapcsolatainak kulcsfontosságú helyszíne.

„Az Ekol már heti 5 Ro-Ro körutat tesz meg Trieszt és Törökország között, emellett a következő hónapokban további heti 2 körutat tervez a romániai Contanta és Yalova között. Természetesen Yalovából szintén Ro-Ro kapcsolattal eljuthatunk Triesztbe vagy a görögországi Lavrióba is. Hangsúlyozni kell, hogy a Constantából és Constantába történő szállítás egy új vonal, amely hozzájárul ahhoz, hogy az Ekol még hatékonyabban kösse össze Romániát és más kelet-közép európai országokat Európa többi részével.” – mondta Ahmet Musul, az Ekol elnöke.

Az Ekol emellett a Yalova RoRo Terminals AS cégként egy új kikötő beruházással összeköti Triesztet Törökországgal. A terminál teljes egészében a cég tulajdona, a szolgáltatás tervezett kezdése 2017 második fele. A teljes beruházás összege eléri a 40 millió eurót, és ez lesz Törökország első számú Ro-Ro terminálja. A kikötő teljes alapterülete 100 000 m2, Yalova helyi- és határvámkezelése is a helyszínen van. Ezeken felül a vámszabad és belföldi raktár is rugalmasságot biztosít az ügyfelek számára.

„A kikötő egyik nagy előnye a saját laboratórium, hiszen az Ekol 1000 m2 ipari laboratóriumot tervez. Ez mind az importőröknek, mind exportőröknek fontos szempont, mivel ezáltal felgyorsul a vámügyintézés és az EU-ba illetve Törökországba rövidebb idő alatt tudnak belépni az Ekol ügyfelek árui.” – tette hozzá Ahmet Musul.

Egy 500 kamionnyi férőhelyes parkoló épül. A yalovai Ro-Ro terminál 2017-es megnyitására az isztanbuli járműforgalom évi 100 000 járművel csökken. A gyártóknak és szállítóknak még inkább idő- és költséghatékony megoldás, hogy a közúti szállítási idő lecsökkenésével egyidejűleg a szén-dioxid kibocsátás évente 3,7 millió kilogrammal, a gázolajfogyasztás 1,5 millió literrel, míg a veszélyes hulladék 12 000 kilogrammal lesz kevesebb. A régióban élő emberek számára jelentős munkahelyteremtésre is lehetőség nyílik, hiszen olyan gyártó központok közelében fekszik, mint Gebze, Bursa, Izmit és Eskişehir. A beruházás mozgásba hozza a régió gyártókapacitását, ezáltal pozitív hatással lesz a török exportiparágra.

Új intermodális európai kapcsolat

 

Az elmúlt hónapok során az Ekol új útvonalakat dolgozott ki: Sete – Párizs és Trieszt – Kiel. A cég továbbra is azon fáradozik, hogy még több intermodális kapcsolatot alakítson ki Európában. Az Ekol emiatt folytatja a dinamikus és gyors terjeszkedést, a közeljövőben megnöveli az európai intermodális hálózatát.

Az Ekol szeptemberben új irányvonatot indít Trieszt és a belga Zeebrugge között.

„Az új Trieszt-Zeebrugge vonatnak köszönhetően az Ekol elsőként nyújt közvetlen összeköttetést a Földközi- és az Északi-tenger között. Ez lesz a létező leggyorsabb megoldás, ami 100%-ban intermodális szállítóeszközöket érint. A vonat összeköti a Benelux államokat, Észak-Franciaországot és az Egyesült Királyságot Dél-Európával, Törökországgal, Iránnal és a Közel-Kelettel.” – mondta Ahmet Musul.

Az Ekol ezen az útvonalon nemcsak megatrélerekkel, hanem konténerekkel is tud majd szállítani.

Szintén szeptemberben várható egy másik irányvonat Budapest és a németországi Duisburg között. Ennek révén az Ekol összekapcsolja Közép-Kelet Európát Nyugat-Németországgal, a Benelux államokkal és az Egyesült Királysággal. Ezen a vonalon az Ekol pótkocsikkal és konténer eszközökkel intézi a szállításokat.

Az új irányvonatok mellett az Ekol a jelenleg meglévő megoldásait is tovább bővíti.  

A cég a Trieszt és Kiel közötti vasúti szállítást heti 2-re növeli. Az Ekol vonat járatsűrítésén túl köztes állomásként bekerül a németországi Kalefeld régió is, ami nagyszerű hír a térség importőreinek és exportőreinek. 

Az ügyfeleivel inspiráló és fenntartható értéket teremtő Ekol egy új látásmód bevezetésére készül a piacon. Az Ekol a Logisztika 4.0 által alapjaiban változtatja meg hagyományos üzleti modelljét, melynek segítségével még inkább integrált, összekapcsolt és újító megoldásokat nyújt ügyfelei számára, akik a legjobbat érdemlik.

Az Ipar 4.0 korában a folytonos és dinamikus átalakulás az eredményesség nélkülözhetetlen velejárója. Az Ekol nemcsak saját iparágának jövőjét formálja át, hanem az egész világét. Tapasztalatainkon és szakértelmünkön alapuló üzleti döntéseinket az ész, a szív és a tudatosság összhangja vezérli.

VÁLLALATI ÖNTUDAT AZ ÚJ STRATÉGIÁVAL ÖSSZHANGBAN

Az Ekol a megkezdett átalakulástól megerősödve folytatja utazását, és vállalati öntudatát az új stratégia alapján fogalmazta újra. Az Ekol vállalkozó szelleme egy merészebb és dinamikusabb struktúra kialakítását teszi lehetővé, melynek révén a 15 országon átívelő cégcsoport negyedévszázados tapasztalataival kimagasló megoldásokat és kiváló eredményeket nyújt.

A Logisztika 4.0 stratégia és az Ekol arculatváltás nyilvános bejelentése kapcsán Ahmet Musul Elnök Úr a következőket emelte ki:

“Az Ipar 4.0 a logisztikai szektor számára is végtelen lehetőségeket nyújt minden szinten, az első gyártótól a végfelhasználóig. A logisztika hét megfelelése elmozdul: megfelelő mennyiségű termék a megfelelő helyen, megfelelő forrásból, megfelelő módon, a megfelelő időben, megfelelő útvonalon és a megfelelő áron. A mai napon, egy integrált logisztikai vállalatként az Ipar 4.0-tól ösztönözve korszakalkotó távlatokat nyitunk a logisztikában.

Sohasem elégedtünk meg azzal, hogy “elég jók” vagyunk. Hiszünk a folyamatos és dinamikus növekedésben és fejlődésben; a siker csak így biztosítható. Ügyfeleink igényeit messzemenőkig szem előtt tartva egyedi megoldásokat nyújtunk a legmodernebb technológiával.”

Miután megjegyezte, hogy az Ekolnál a legfontosabb maga az ember, Musul így folytatta: “Embereink segítségével tudjuk egymást jobban megérteni, közös értékeinket megvédeni és céljainkat elérni

Az etikai értékek és fenntarthatóság melletti elkötelezettségünk nem csupán a logisztikai iparág jövőjének megváltoztatása, hanem a világ átformálása felé vezet.”

AZ EKOLT AZ ÚJÍTÓ GONDOLATOK NÖVELIK

Az Ekol a folytonos és dinamikus átalakulásra összpontosít. Eredeti és újító gondolatai egyidejűleg juttatják új lehetőségekhez és versenyelőnyhöz egyaránt.

Az Ekol Európa egyik vezető logisztikai szolgáltatója, összesen 750 000 m² beltéri raktárterülettel rendelkezik Törökországban, Németországban, Olaszországban, Görögországban, Franciaországban, Ukrajnában, Bosznia-Hercogivinában, Romániában, Magyarországon, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Bulgáriában, Szlovéniában és Iránban. Az intermodális szállítás jegyében 6 Ro-Ro hajót és 5500 saját szállítóeszközt üzemeltet. 

Forrás: Ekol

1,1 millió négyzetméter bérbe adott terület

191.400 négyzetméter új beruházás, amelynek 100%-a built-to-suit

AMSZTERDAM (2017. április 21.) –A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon ismertette 2017-es első negyedéves tevékenységét Európára vonatkozóan.

Működési eredmények

A Prologis Europe az első negyedévet 96,7 százalékos bérbe adottsági szinttel zárta. A vállalat összesen 1,1 millió négyzetméternyi területre kötött, vagy újított meg bérleti szerződést az első negyedévben.

A negyedév zárásakor a vállalat európai portfóliója 16,8 millió négyzetméternyi létesítményből vagy fejlesztés alatt álló projektből állt, részben konszolidált alapon, részben konszolidálatlan vegyesvállalatokon keresztül.

„A Prologis ismét erős negyedévet zárt Európában,” – mondta Ben Bannatyne, a Prologis Europe elnöke. „Ügyfeleink hangulata továbbra is pozitív, a modern ipari ingatlanállomány kínálata megfelelően ellenőrzött és a kereslet továbbra is konzisztens a legtöbb piacon.”

Bannatyne hozzátette: „Két európai alapunk – az European Logistics Venture 1 (ELV1) és a Prologis Targeted Logistics Fund (PTELF) -  januári egyesülése tovább erősíti stratégiai tőkepiaci üzletágunkat. A CBRE GIP-el indított UK Logistics Venture fontos mérföldkő az Egyesült Királyság piacán való növekedés folytatásához.”

Az első negyedévben a legnagyobb érdeklődés az alábbi piacokat övezte:

  • Észak-Európában az Egyesült Királyság, Németország, Hollandia és Svédország.
  • Dél-Európában Le Havre, Barcelona és Bologna.
  • Kelet-Közép-Európában Prága, Budapest és Pozsony.

Kiemelkedő új bérleti szerződések az első negyedévben:

  • 53.500 négyzetméter build-to-suit szerződés megkötése a Logiters-szel (ID Logistics Group). (Penedes, Spanyolország)
  • 45.000 négyzetméter build-to-suit bővítés egy nemzetközi kiskereskedelmi vállalat részére. (Oosterhout, Hollandia)
  • 13.200 négyzetméter új bérleti szerződés megkötése egy nemzetközi logisztikai szolgáltatóval. (Prága-Uzice, Csehország)
  • 11.400 négyzetméter új bérleti szerződés megkötése a Cormar Carpets-szel a Prologis Hemel Hempstead területén. (Egyesült Királyság)

Megkezdett fejlesztések

Az A-osztályú logisztikai ingatlanok továbbra is hiánycikknek minősülnek szerte Európában. Az első negyedévben a Prologis Europe hat fejlesztést indított el, többek között az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Olaszországban és Szlovákiában. Az összesen 191.400 négyzetméternyi új terület 100 százaléka built-to-suit fejlesztés.

Kiemelkedő új projektek:

  • 36.700 négyzetméter built-to-suit fejlesztés egy online kiskereskedő számára. (Tilburg, Hollandia)
  • 16.200 négyzetméter built-to-suit fejlesztés egy ruházati cikkeket forgalmazó vállalat számára. (Pozsony, Szlovákia)

Felvásárlások és eladások

Az első negyedévben a Prologis Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Szlovákiában, összesen 46 millió euróért értékesített portfólióiból. Ezen felül Németországban és Szlovákiában a vállalat eladott további 25 hektárnyi földterületet.

Eredmények Kelet-Közép-Európában

A Prologis a kelet-közép-európai régióban tovább erősítette pozícióját és megtartotta a bérbeadottság rekord magas, 96 százalékos szintjét. A negyedév végével a vállalat 4,6 millió négyzetméteren, összesen 43 parkban működtette portfólióját.

A vállalat több mint 390.000 négyzetméternyi területet adott bérbe, ebből az új bérleti megállapodások összesen 125.000 négyzetmétert, míg a megújított szerződések 230.000 négyzetmétert tettek ki, a rövidtávú megállapodásokkal együtt. A Prologis a negyedév során 8 fejlesztést adott át összesen 121.000 négyzetméteren Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon. Jelenleg további négy, teljes bérbeadottsággal rendelkező épület áll fejlesztés alatt, összesen több mint 120.000 négyzetméteren.

Forrás: Prologis

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél