szechenyi 2020

Híreink

Prologis riport: négy taktika, amely a logisztikai ingatlanok szerepét mutatja be

Napjainkban a szakképzett munkaerő megszerzése és megtartása az egyik leggyakoribb beszédtéma a logisztikai ingatlanüzemeltetők körében. Amellett, hogy a munkaerőpiaci trendek hatással vannak a toborzási és helyszínválasztási folyamatokra, egyre nehezebbé válik lojális munkavállalókat találni.

A raktári munkaerő csak az elmúlt évtizedben vált elsődleges jelentőségű kérdéssé. Abban a 12 európai országban, ahol a Prologis jelen van, a szakképzett munkaerőhöz való hozzáférés alapvető szempont a megfelelő ingatlan kiválasztásában. Legújabb kutatásunkban a logisztikai ingatlanok és a munkavállalók megtartása közötti kapcsolatot elemezzük, hogy tisztább képet kapjunk az összefüggésekről. Az ebben a tanulmányban szereplő megállapítások alapját a több mint 16 millió négyzetméter alapterületű portfóliónk, az Európában található körülbelül 700 egyedi ügyfelünk körében folytatott megannyi beszélgetésünk és saját adataink képezik.

A kutatásban közelebbről is megvizsgálunk számos kezdeményezést, mint például a közlekedés fejlesztése, a kényelmi szolgáltatások bővítése és az épületek kialakításának javítása, amelyekkel a logisztikai ingatlanbefektetők a munkaerő megtartását ösztönözhetik.

A különböző taktikákra vonatkozó referenciák Európában

Az alábbi térkép referenciaként szolgál, az ábrázolt kezdeményezések a Prologis számos európai aktivitásába nyújtanak betekintést.

prologis preferenciák1

Íme négy különböző taktika, amelyekkel a logisztikai ingatlanok tulajdonosai hozzájárulhatnak a munkaerő hatékonyabb bevonzásához, képzéséhez és megtartásához:

  1. Jobb közlekedési kapcsolatok: A munkahelyre történő utazást a lehető leghatékonyabb módon kell megszervezni.
  2. Több és magasabb színvonalú kényelmi szolgáltatás: A munkavállalók szakképzettségének emelkedésével párhuzamosan egyre fontosabbá válnak a különféle kényelmi szolgáltatások.
  3. Logisztikai karrier és a közösség iránti elkötelezettség: Egy hosszú távú kezdeményezés javítja a logisztikai ágazatról kialakult általános képet és tartós megoldásokat eredményez.
  4. Az épületek jellemzőinek fejlesztése: A kellemes és egészséges munkahely kialakítása szempontjából alapvető fontosságú az épület környezete.

Kutatásunkban bemutatjuk a munkavállalók igényeinek raktárépületekre gyakorolt hatását, az automatizálás és munkaerőhiány nyomán a munkaerő összetételében fellépő változásokat, valamint választ keresünk arra is, hogy vajon nehezebb lesz-e a megfelelő munkatársak kiválasztása a raktárakban egyre komplexebbé váló munkakörök nyomán? A logisztikai ingatlanágazatnak lehetősége van arra, hogy enyhítse a jelen kihívásait, és a jövőre nézve megoldásokat kínáljon.

Forrás: Prologis

A Rail Cargo Austria ügyvezetésének döntése alapján Márta Gábor 2019 márciusától csatlakozik a Rail Cargo Logistics Hungaria ügyvezetéséhez.

Az új vezető célja, hogy Európa egyik vezető vasútlogisztikai szolgáltatója, a Rail Cargo Group hazai speditőr vállalataként növelje a társaság eredményességét az ipari és nyersanyagok, a kereskedelmi, valamint a speciális áruk fuvarozása terén. A közgazdász végzettségű szakember az elmúlt évtizedekben széles körű tapasztalatokat szerzett nemzetközi üzleti folyamatok irányításában. Ügyvezető igazgatója volt az EPTA International Kft. kereskedelmi cégnek, amely ötven országban évi huszonötmilliárd forint árbevételt realizált. A több nyelven kiválóan beszélő vasútlogisztikai menedzser kerek egy évtizedet töltött el a GYSEV Zrt-nél és a GYSEV Cargo Zrt-nél, ahol hét éven át értékesítési igazgatóként irányította a konvencionális és intermodális vasúti árufuvarozási szegmensek kereskedelmét. Meghatározó szerepet játszott abban, hogy a vasúti árufuvarozási piac liberalizációjának időszakában is erősítette a cég Nyugat-Európa és a Balkán közötti vasúti árufuvarozási pozícióját.

Márta Gábor több fontos vasútlogisztikai szakmai szervezetben vállalt aktív szerepet, köztük az UIC (Nemzetközi Vasúti Szövetség) Market munkacsoportjában, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatók Szövetségében (MLSZKSZ), ahol 2010 és 2014 között elnökségi tag volt. 2014-ben a Hungrail árufuvarozási munkacsoportját vezette.

Forrás: IHO

A Prologis Benelux az International WELL Building Institute (IWBI) szervezetével együttműködve a raktárépületekben dolgozók egészségének és közérzetének javítását célzó új sztenderdeket dolgozott ki. Az IWBI az épített környezet az egészségre és a közérzetre gyakorolt hatásának szakértője, a Prologis pedig szerteágazó iparági tudással rendelkezik a logisztikai ingatlanok terén, így a két szervezet együtt vállalkozott arra, hogy logisztikai ingatlanokra szabják és alkalmazzák a WELL sztenderdeket. A projekt összhangban áll a Prologis Benelux azon törekvésével, hogy folyamatosan fejlessze az épületek sztenderdjeit és minőségét ügyfelei számára. A Tilburg 5. épületében megvalósított projekt - ahol a Pantos Logistics bérel egy 23 000 négyzetméteres raktárépületet - Hollandia egyik legfontosabb logisztikai helyszínén található.

A munkavállalók kellemes és egészséges munkahelyi környezetének megteremtése a Prologis ügyfelei számára egyedi hozzáadott értékkel bír, hiszen a munkaerő alapvető fontosságú minden vállalkozás működésében. „A tilburgi 5. épület projektje kiváló lehetőség volt a WELL építési koncepció továbbfejlesztésére” – mondja Arthur van Kooij, a Prologis nyugat-európai projektmenedzsmentért felelős vezetője. „A még emberközpontúbb megközelítés felé való elmozdulás felnyitotta a szemünket, az ebből származó tanulságok segítenek épületeink versenyképességének növelésében. A befektetett munka azonnal kifizetődik, amint belépünk az épületbe, és megtapasztaljuk azt a kellemes élményt, amit az új megközelítés nyújt. Bízom benne, hogy a WELL alapelveit, amellett, hogy környezeti és fenntarthatósági szempontból is egyértelmű előnyökkel járnak, a logisztikai ingatlanipar széles körben alkalmazni fogja a jövőben. Hiszen mi magunk teremtjük meg azt a környezetet, amiben élünk és dolgozunk.” – teszi hozzá.

A MIPIM Awards 2019 shortlistjén

A tilburgi, WELL megoldásokkal kialakított épület a „Legjobb ipari & logisztikai fejlesztés” kategóriájában ért el jelölést a 2019-es MIPIM Awards eseményén. A MIPIM a világ egyik legnagyobb nemzetközi ingatlanszakmai kiállítása a franciaországi Cannes-ban, ahol szakértők, tervezők, mérnökök, várostervezők, pénzügyi intézmények, önkormányzatok képviseletei, ügynökök és tanácsadók találkoznak, hogy bemutassák ötleteiket és projektjeiket. A világ kiemelkedő ingatlanprojektjeit 1991 óta MIPIM Awards díjjal jutalmazzák.

A Prologis tilburgi projektje a WELL építési szabványt alkalmazza, amely hét kategóriában - levegő, víz, táplálék, világítás, általános erőnlét, kényelemérzet és gondolkodás - értékeli az épület teljesítményét. A Delos által kifejlesztett WELL abból az orvostudomány által is alátámasztott megfigyelésből ered, hogy az épületek és a bennük dolgozók egészsége és közérzete között kapcsolat van. A WELL építési szabványt az IWBI jegyezte be, és egy harmadik fél, a Green Business Certification Inc. hitelesítette.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy jelöltek lettünk az idei MIPIM Awards eseményén, különösen, hogy a tilburgi WELL projektünk szerezte meg ezt az elismerést” – mondja van Kooij. „A WELL építési szabvány alapján kialakított raktárépületeinkkel újabb szaktudást sajátítottunk el. Alig várjuk, hogy tapasztalatainkat további fejlesztési projekteknél is alkalmazhassuk, hiszen a Prologis minden helyzetben az egyedi megoldások kidolgozására helyezi a hangsúlyt.”

Mitől különleges a Prologis Park Tilburg 5. épülete?

A Prologis a hello energy holland szoftverfejlesztő vállalattal együttműködve egy olyan modern rendszert alakított ki, amely valós időben méri a hőmérsékletet az épületben, így energiatakarékos működést és a központosított rendszereknél pontosabb kezelhetőséget tesz lehetővé. A raktár számos érzékelője segíti az épület „okosságát”, valamint a rendszer az épület használatára és működési hatékonyságára vonatkozó adatokról is információt nyújt.

A raktárépület homlokzatán és a félemeleten található üvegfelületek, valamint a speciális világítási rendszer segít maximalizálni a természetes nappali fényt.

Az élvonalbeli Doepelstrijkers dizájnstúdió számos zöld területet tervezett a belső térbe a kellemes munkakörnyezet megteremtése érdekében.

Továbbfejlesztett szellőzőrendszer optimalizálja a hőmérsékletet a raktárépületben.

A munkavállalók számára az ivóvizet a Join the Pipe által tervezett ivókutak biztosítják az épületben.

Az elosztó központ akusztikájának optimalizálására speciálisan kialakított alapanyagokat használtak.

A szállítási és raktározási szektorban is növekszik az igény az olyan korszerű informatikai megoldások iránt, amelyek a megrendelői igények hatékony kielégítését segítve növelik az ágazat vállalkozásainak versenyképességét.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésével a Modern Vállalkozások Programjának keretében hívta szakmai párbeszédre az iparág meghatározó szereplőit 2019. március 7-én.

A Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz digitálisan! projekt célja a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások innovatív szemléletének és naprakész üzleti tudásának növelése, az IKT eszközök és alkalmazások készségszintű, professzionális használatának, a vállalkozások elektronikus gazdaságba való beilleszkedésének javítása. A program és a kapcsolódó finanszírozási lehetőségek életre hívásának indoka, hogy a digitális átalakulás, az Ipar 4.0 előretörése már gyakorlatilag minden iparágban érzékelhető hatással bír, üzleti modelleket módosít, átalakítja a vállalati folyamatokat. A versengő cégek közül azok járnak jól, amelyek hamarabb felismerték a változtatás szükségességét.

A budapesti fórumot megnyitó Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár elmondta: „Minisztériumi kezdeményezésre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban már két éve elérhetőek a mikro-, kis- és középvállalkozásokat a digitális megoldások bevezetésére és alkalmazására ösztönző pályázatok. E konstrukciókból mostanáig mintegy 1600 cég igényelt támogatást, amelyet közel felük már meg is kapott 7,6 milliárd forint értékben.” Hozzátette, hogy a kamarai partnerekkel közösen a Modern Vállalkozások Program szolgáltatásainak kiterjesztését tervezik a közép-magyarországi régióra.

Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára kiemelte: a kamara országos hálózatának segítségével mindent megtesz annak érdekében, hogy az összes érintett vállalkozáshoz eljussanak, és a logisztikai szektor cégeit is digitális fejlesztésekre, a pályázatokon való részvételre bátorítsák. A főtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a már eddig is több mint tízezer kis- és középvállalkozást segítő Modern Vállalkozások Programjának szolgáltatásai 2021 májusáig biztosan elérhetőek lesznek a vidéki régiókban.

A szállítási és logisztikai ágazat vállalkozásainak, versenyképességük megtartása érdekében, mindenképpen alkalmazkodniuk kell a digitálisan fejlődő világhoz. Ezt a felismerést erősíti a szakmai szereplők által meghirdetett Nemzeti Logisztikai Összefogás is, amely kiemelten kezeli a digitális technológiák terjesztését és alkalmazását.

(ITM Kommunikáció)

A legfrissebb „Top 100 a logisztikában” ranglista szerint a Dachser szállítmányozási és logisztikai szolgáltató vállalat egy lépéssel feljebb lépett a német piacon, így jelenleg a harmadik legmagasabb árbevétellel rendelkező logisztikai vállalat. A szárazföldi gyűjtőszállítmányozás szegmensben pedig a Dachser továbbra is szilárdan tartja első helyét.

Az ellátásilánc-szolgáltatásokkal foglalkozó alkalmazott kutatási központ, a Fraunhofer Institut, a DVZ ipari folyóirattal, valamint a Német Logisztikai Egyesülettel karöltve a legjobb 100 európai logisztikai szolgáltató vállalatról szóló jelentésében festett képet a 100 legmagasabb bevétellel rendelkező német logisztikai vállalatról.

Az ez évi jelentés szerint – a DVZ előzetes bejelentése alapján – a Dachser a Kühne + Nagel logisztikai és szállítmányozási vállalatot előzte meg a rangsorban, így foglalva el a harmadik helyet. Az első és a második helyeken a Deutsche Post DHL, valamint a Deutsche Bahn állnak.

Az összetett rangsorban a tanulmány 64,4 milliárd Euróra hozza ki a top 100 logisztikai vállalatok 2017-es jövedelmét, az együttműködéseket, valamint a konszolidált bevételeket leszámítva (ez a szám 2015-ben 60,6 milliárd Euró volt). Mindez azt mutatja, hogy a logisztikai szektor évente mintegy 6,3 %-kal növekedett az elmúlt két évben. Ha csak a tíz legmagasabb árbevétellel rendelkező logisztikai vállalatot tekintjük, a Dachsert is beleértve, a tanulmány kimutatja, hogy a kombinált bevétel 2017-ben mintegy 34,4 milliárd Eurót tett ki. Ez 1,9 milliárd Euróval meghaladja a 2015-es jelentésben szereplő értéket. Mindez azt jelenti, hogy ez a tíz cég olyan növekedést tapasztalt, ami valamivel nagyobb volt a logisztikai volumen általános növekedésénél.

Az 1995 óta minden évben publikált „Top 100 a logisztikában” jelentés a legrészletesebb tanulmány a német és az európai logisztikai piacon. Magában foglalja a legnagyobb német logisztikai vállalatokat, valamint további 28 európai országot, illetve német és európai logisztikai piaci kategóriák rangsorait.

Forrás: Dachser

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy 2,4 hektárnyi telket vásárolt meg a kiemelten keresett prágai logisztikai ingatlanpiacon.

A terület Csehország fő közlekedési útvonala, a D1 autópálya mentén helyezkedik el. A Prologisnak jelenleg három, összesen 238 000 négyzetméteres, 99 százalékos kihasználtsággal működő parkja van a D1 autópálya mentén, Prága közelében. A fejlesztések lezárultával a helyszín a Prologis Park Prague D1 Ostredek nevet veszi fel.

Az új park első, 10 000 négyzetméter alapterületű épületének fejlesztése várhatóan 2019 közepén kezdődik. Az ingatlan kialakítása a legkorszerűbb, általános sztenderdeket meghaladó fenntarthatósági megoldásokkal valósul meg, mint például a LED világítás, az irodaterület fűtésrendszerének napenergiával történő melegítése, a közműhasználat online, okos mérőórán keresztüli nyomonkövetése, a vastagabb hő- és tetőszigetelés kialakítása, valamint a 370 négyzetméterre növelt rakodóterület. Az új épületet BREEAM Very Good akkreditációra terjesztik fel.

„Az új telek megvásárlásával az ügyfelek magas minőségű, modern logisztikai területek iránti fokozott keresletét elégítjük ki e prémium helyszínen” - mondja Martin Baláž, a Prologis csehországi és szlovákiai ügyvezetője. „Az új, magas minőségű és energiahatékony épület a Prologis kiváló üzemeltetési szolgáltatásaival kiegészülve zavartalan üzleti működést biztosít ügyfeleink számára.”

A Prologis Park Prague D1 Ostredek közvetlenül a D1 autópálya 34. kijárata mellett található. A park kiváló elhelyezkedésének köszönhetően Prága központja 30 perc alatt, további jelentős népességközpontok, mint Brno és Ostrava, 1,5 és 3,5 óra alatt elérhetők a helyszínről. A területről könnyen megközelíthetők a szlovák, osztrák, magyar és lengyel piacok egyaránt.

A Prologis több mint 1,1 millió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető logisztikai ingatlanszolgáltatója (2018. december 31-i adatok alapján).

Forrás: Prologis 

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

kozlekedesi konferencia 2019 336x280

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél