szechenyi 2020

Híreink

A Rail Cargo Hungaria új kategóriát honosít meg a hazai vasúti fuvarozásban

Magyarország piacvezető vasúti árufuvarozó társasága Magyarországon eddig nem alkalmazott innovatív vasúti árufuvarozási megoldást valósított meg. A december 12-én Eperjeske-Átrakóból az ausztriai Linzbe indított kivételesen nagy tömegű, 3 060 tonnás vonatát tandemvontatással, azaz két egymás mögé sorozott, egy vezérlésű mozdonnyal továbbította. Magyarországon ekkora tömegű vonat tolómozdony nélkül még nem közlekedett.

A pellet ércet a linzi voestalpine vasműjébe szállító szerelvény tömege másfél szokásos méretű vonaténak felelt meg és hossza 520 méter volt. Összesen 18 darab InnoWagon elnevezésű, speciális felépítésű, az átlagosnál lényegesen nagyobb méretű kocsiból állt. A két mozdonyt egy mozdonyvezető irányította.

Az ilyen nagyméretű küldemények két géppel történő vontatását különleges szervezési munka tette lehetővé. A szabályozás szerint ugyanis legfeljebb 2 200 tonna lehetett volna a vonat tömege. A kizárólagosan tandemvontatással továbbított fuvart egy megerősített vonókészülék beépítése tette lehetővé. Ennek a megoldásnak az engedélyeztetéséért a Rail Cargo Hungaria szakemberei dolgoztak. Előkészítő munkájuk alapján a Vasúti Hatóság és a pályaüzemeltető először adott ki engedélyt a megerősített vonókészülék használatára.

Februárig a Rail Cargo Hungaria havonta tíz szerelvénnyel, megközelítőleg összesen havi 20 000 tonna ércet fuvaroz az útvonalon.

Az innovatív megoldással a Rail Cargo Hungaria csökkentette a vasúti pályára nehezedő forgalmi nyomást és új, gazdaságos megoldást honosított meg a magyar árufuvarozási ágazatban.

Forrás: RCH

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél