szechenyi 2020

Híreink

A tiltakozáshoz több ezer magyar és szlovén magánvállalkozó csatlakozott, céljuk a kelet-európai tagállamok uniós fuvarpiaci versenyhelyzetének megőrzése.

Az Európai Bizottság közlekedési biztosa előtt tiltakozott hétfőn a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) bizonyos európai uniós tagállamok hazai fuvarozókat hátrányosan érintő rendelkezései ellen. 

Hétfőn Ljubljanában átadták az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosának azt a mintegy 2114 aláírást tartalmazó tiltakozó ívet, amellyel a NiT Hungary és a szlovén fuvarozási kamara tagjai közösen tiltakoznak a kelet-európai fuvarozókat hátrányosan érintő tagállami jogszabályok ellen.

A többek között Németországban, Franciaországban és Ausztriában alkalmazott szigorú előírások megnövekedett adminisztrációs munkát, a sofőrök számára országonként változó órabért írnak elő, a mulasztások pedig akár több tízezer eurós büntetéssel is járhatnak.

A NiT Hungary már idén márciusban felhívta a figyelmet a magyar fuvarozókat ellehetetlenítő tagállami szabályozásokra; a tiltakozó ívek gyűjtéséhez mostanra a szlovén és horvát érdekképviselet is csatlakozott. Egységes álláspontjuk, hogy a szabályozások a nyugat-európai országoknak kedveznek, amelyeknek célja, hogy visszanyerjék a fuvarpiacot a kelet-európai fuvarozóktól.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára a Violeta Bulc, közlekedésért felelős biztoshoz intézett beszédében elmondta: a magyar fuvarozók január eleje óta teljes bizonytalanságban érzik a jövőjüket, hiszen olyan, gyakran teljesíthetetlen szabályozásoknak kell megfelelniük, amelyeket ad hoc módon léptetnek életbe, elsősorban a nyugat-európai országok érdekeit veszik figyelembe, és ellentétesek az unió egyik alapelvével, a szolgáltatások szabad áramlásával.

Forrás: NIT Hungary

Teljesen megtelt a Prologis Park Prague-Jirny.

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy egy 30.250 négyzetméteres, modern built-to-suit épületet adott át a Prologis Park Prague-Jirny területén a HP TRONIC számára, amely a fogyasztói elektronika területén piacvezető kiskereskedelmi vállalat Csehországban és Szlovákiában.

Az épület átadásával a park teljesen megtelt.

„A HP TRONIC üzleti tevékenysége a fejlesztés során egyedi megoldásokat követelt. Köszönhetően a Prologis professzionális tanácsadó tevékenységének, a felmerülő igényeket maradéktalanul teljesíteni tudtuk. A HP TRONIC számára kialakított BTS épület kiváló kapcsolódási pontot biztosít a régió növekvő piacaihoz, egyben tükrözi az egyedi kialakítású logisztikai helyszínek iránti fokozott igényt Közép Európában.” - mondta Marek Müller, a Prologis csehországi fejlesztésért és bérbeadásért felelős vezetője.

Az épület megfelel a szigorú előírásoknak, amelyeket a HP TRONIC a háztartási gépek, fogyasztói elektronikai eszközök, számítógépek és mobiltelefon készülékek tárolása során alkalmaz. A vállalat az EURONICS kereskedelmi lánc üzemeltetője, és a jövőben egy részvényesi döntés eredményeként összeolvad a DATART elektronikai nagykereskedelmi vállalattal.

A Building 6-ban számos, az ügyfél napi működését segítő megoldást alkalmaztak: a félemeletet beépítették, 12 méter tiszta belmagasságot alakítottak ki, a speciális állványrendszerek befogadása érdekében pedig megnövelték a padló terhelhetőségét. Ezen felül légkeringető rendszer, továbbfejlesztett fény- és fűtőberendezések valamint megerősített tűzvédelmi rendszer is kiépítésre került az épületben. Az iroda- és szociális helyiségeket a HP TRONIC egyedi igényei szerint alakították ki.

A Prologis Park Prague-Jirny jelenleg 7 épületet foglal magába, összesen több mint 330.000 négyzetméteren. A park nyolc kilométerre helyezkedik el Prága keleti határától, közvetlen kapcsolattal a D11-es autópályához, ami hatékony elérést biztosít a helyi piacokhoz és a környező országokhoz.

A Prologis a maga több mint egymillió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető ipari ingatlan szolgáltatója (2017. március 31-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Partneri együttműködés született az ellátási lánc technológia következő generációjának kifejlesztésére

San Francisco (2017. július 3.)

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy partneri megállapodást kötött a Plug and Play-jel, amely az ellátási lánc és a logisztika területén a fejlődés korai szakaszában lévő startupok fejlesztésére szakosodott nemzetközi startup ökoszisztéma és kockázatitőke-alap.

A Prologis mentori támogatást és helyet biztosít logisztikai ingatlanjai területén a kiválasztott startupok számára, amelyek a Plug and Play programja keretében új technológiákat fejleszthetnek. Ezzel a Prologis olyan cégekhez csatlakozik, mint a DHL, Maersk, Panasonic, Hitachi, Mann+Hummel, CMA CGA, Daimler, Deutsche Bahn, Swiss Post, BASF, Union Pacific Railroad és Ericsson, akik már korábban partneri megállapodást kötöttek a Plug and Play-jel.

„A Prologis az ellátási lánc technológia következő generációjának kifejlesztése érdekében startupokkal és az iparág vezető szereplőivel, köztük számos Prologis ügyféllel fog együttműködni” - mondta William O’Donnell, a Prologis alelnöke. „Miközben folyamatos erőfeszítéseket teszünk az ügyfeleink jobb kiszolgálását biztosító racionalizált műveletek kidolgozásáért, egyben a jövő logisztikai központjainak megszületéséhez is hozzájárulunk. Ez látható épületeink előremutató megoldásain, így például a napenergiát hasznosító- és világítási berendezéseken, valamint az új, többszintes épületstruktúrákon. Továbbra is új lehetőségek feltárásán és integrálásán dolgozunk, úgy mint fejlett analitikai eljárások, IoT és egyéb ellátási lánccal kapcsolatos innovációk.”

„A Plug and Play azért indította el a kezdeményezést, hogy új ellátási lánc technológiákat tárjon fel. Ez az egyik legnagyszerűbb lehetőség a vállalatok számára, hogy megújítsák és maguk alakítsák az iparág jövőjét” – mondta Saeed Amidi, a Plug and Play alapítója és vezérigazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Prologis is csatlakozott a programhoz, és támogathatjuk az innovációs stratégiájukat.”

Forrás: Prologis

Previous Next

Budapestre érkezett a kínai Changsa tartományból az első konténervonat!

A BIILK Kombinált Terminálra futott be a 41 vagonból álló szerelvény, egy kivételes nemzetközi együttműködés eredményeként, a Ghibli mellett a CECZ Ltd. a Rail Cargo Terminal, a Rail Cargo Hungária, a PJ Logistics, China RAilway Express és a Medilink Logistics együttműködésében.

ÚJRA ÉLETRE KEL A TÖRTÉNELMI SELYEMÚT

A tehervonat Kína hagyományos Selyemútvonalán érkezett meg, és közel 20 magyar és nemzetközi vállalat kereskedelmi termékét szállította.

Óriási jelentőséggel bír a tranzitidő rövidsége, a szerelvény Changsa-ból 16 nap alatt érkezett meg Budapestre. Ez legalább 10-15 nappal rövidebb szállítási idő egy átlagos konténerszállító hajós érkezéshez képest, így az európai vevők jóval gyorsabban juthatnak hozzá árujukhoz.

A kínai szállítmány útja itt nem állt meg, a Ghibli látja el a tehervonat érkeztetését és a teljes közúti disztribúcióját Európában. A Ghibli Kft. már évek óta elkötelezett, és komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy hazánk válhasson a kínai áruk elosztó központjává Európában. A Ghibli egyedülálló módon nyerte el a Kínai Állam tanúsítványát, a Tengerentúli Gazdasági és Kereskedelmi Együttműködési Zóna minősítést, mellyel a kínai kormány kitüntette a céget, mint a kínai vállalatok európai logisztikai szolgáltatóját.

Az itthoni vám és árukezelés hatékonysága, gyorsasága is jelentősen segíti Budapest térnyerését a kínai áruforgalomban.

RENDSZERES ÁRUSZERELVÉNYEK KÍNÁBÓL

A tartományból újabb szerelvények indulnak el, a Ghibli heti-kétheti indítással tervez az elkövetkező időszakban, az előzetes felmérések alapján a tehervonat iránti piaci igények optimista tervezésre adnak okot. Az átadást a kínai híradó is közvetítette, melyet közel 600-700 millióan követtek.

Forrás: GHIBLI

Átadták a Metrans Kft. új terminálját!

Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját szerdán Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja - jelentette be Angela Titzrath, a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke.

Kiss Peter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója,  Angela Titzrath, a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke, valamint Morovik Attila és Ábel Attila, Csepel alpolgármesterei (b-j) a Budapest-Csepel terminál átadásán. Fotó: MTI/Illyés TiborHozzátette: a vasúti és közúti fuvarozást kombináló új, 165 ezer négyzetméteres terminál stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak. A konténeres szállítás területén jelentős előrelépést jelent a fejlesztés, amely fontos közlekedési csomópontban van. A beruházás kevesebb, mint két év alatt elkészült. 

Angela Titzrath közölte, a csoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya van, és 2400 vasúti kocsija. Hosszú távon gondolkodnak Magyarországon, az ország kiváló infrastruktúrával rendelkezik, benne a Duna kiemelt része az európai szállítási utaknak. A csepeli terminál az észak-európai kikötők és délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van.

Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője az átadásra küldött levelében azt írta: ez lett Közép-Európa egyik legjelentősebb logisztikai központja az egykori Csepel-művek területén, ami Csepel számára is nagy eredmény. A logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen. 

Morovik Attila, Csepel alpolgármestere a polgármester szavait közvetítve kiemelte: Csepel számára mérföldkő az új terminál, azon dolgoznak, hogy Csepel a környezetbarát modern ipar központja legyen. A fejlesztés mintegy 200 új munkahelyet, és beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.

Forrás: MH/MTI

Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója közölte: ez lett a cég 10. terminálja és új logisztikai bázisa, ami összeköti Magyarországot a mediterrán térség kikötőivel. A terminál a közúti forgalom vasútra terelésében fontos szerepet játszik, a beruházás első ütemét követően további fejlesztéseket terveznek.
A vezérigazgató elmondta: Csepelen hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez 250 ezerre emelkedik és havi 250 vonatot tudnak kezelni a beruházással.

Tervük a trimodális szállítás megteremtése, hogy a Dunát is bekapcsolják - a vasúti- és a kamionforgalom mellett - a konténerszállításba. A 165 ezer négyzetméteres új terminálon lesz konténerjavító, és tárolni tudják a hűtőkonténereket is. Dolgozók létszáma első ütemben 200-zal bővül, ebből 180-at felvettek. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat - ismertette. A cégnek csepeli mellett Prágában, Ceská Trebovában és Dunaszerdahelyen vannak hasonló szárazföldi csomópontjai.

A Budapest Airport szerint a többi uniós repülőtérrel szemben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren minden lehetőség adott az áruszállító üzletág bővítéséhez, így a Kína és Közép-Kelet-Európa közti gazdasági együttműködés fejlesztésében kiemelt szerep juthat a repülőtérnek.

A ferihegyi repülőtér üzemeltetője ezt azzal kapcsolatban közölte pénteken az MTI-vel, hogy Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa és a Külgazdasági és Külügyminisztérium, illetve a közlekedésért és a logisztikáért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium magas rangú tisztviselői kereskedelemben és e-kereskedelemben érdekelt társaságok részvételével logisztikai fórumot rendezett.

Mint írták, a Budapest Airport az elmúlt három évben aktívan kapcsolatokat keresett és épített Kínában, a sanghaji régió legfontosabb szereplőivel, együttműködési megállapodást írt alá a Ningboi Nemzetközi Repülőtérrel, a két régió közötti kereskedelmi kapcsolatok élénkítése érdekében.

René Droese, a Budapest Airport cargo üzletágért is felelős ingatlangazdálkodási igazgatója a közlés szerint azt mondta, olyan cégeknek szerettek volna bemutatkozni, mint az Alibaba, amely nagy mennyiségű árut exportál a térségbe, és Budapest szeretne részese lenni a térségben zajló terjeszkedésben.

Forrás: MTI

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél