szechenyi 2020

Híreink

Logisztikai esettanulmányt megoldó versenyt rendezett a Debreceni Egyetem Alkalmazott Informatika és Logisztikai Intézet december 12-én, szerdán. Az egyetem a versenyt a gyakorlatorientáltság és a „for-profit” szférával való szoros kapcsolat jegyében a Trans-Sped Csoport által 2018-ban életre hívott Trans-Sped Akadémiával közösen hirdette meg, amelyen magyar és külföldi egyetemisták egyaránt indultak.

A rendezvény sajátossága és egyedülálló volta a kiadott feladatban, a lebonyolítás helyszínében valamint a felsőoktatás és a gyakorlat közös kontrollját jelentő értékelésben is testet öltött. Egyedülálló, hogy a versenyzők számára megfogalmazott feladatot, illetve annak megoldását is a valóság inspirálta, melyek működő gyakorlati megoldásként a mindennapok részévé váltak. A diákok a 28 hektáros Debreceni Logisztikai Központ és Ipari Parkban mérhették össze gyakorlati tudásukat, hiszen nem csupán a helyszínt, a megoldandó feladatot is a komplex logisztikai szolgáltatásokban piacvezető Trans-Sped Csoport adta.

A versenynap végén a hallgatók megismerhették a logisztikai területeket, hisz a létesítményt bejárva a Trans-Sped kollégái bemutatták, hogy az addig csak papíron megkapott feladataik hogyan néznek ki a valóságban.

„Ismerjük a társadalmi és gazdasági felelősséget, valamint elvárásokat, amelyek a régió meghatározó intézményeként a képzésünkre hárulnak. Az ellátási lánc menedzsmentet és logisztika szakterületet képviselő intézetünk mindent megtesz azért, hogy megfeleljen ezeknek. Célunk, hogy olyan végzett hallgatókat adjunk át a piaci szereplőknek, akik képesek lesznek a mindennapi munkájuk során megoldásokat kidolgozni a felmerülő logisztikai problémákra, és azokat megvalósítani. Úgy gondolom, hogy a Debreceni Egyetem és a Trans-Sped Csoport között megvalósuló együttműködésnek köszönhetően ez valósul meg” – nyilatkozta Dr. Felföldi János, intézetigazgató.

A Trans-Sped Csoport küldetése, hogy a logisztikai képzések színvonalát emelje azáltal, hogy a diákok számára betekintést engednek a mindennapok során felmerülő valós logisztikai problémákba, sőt a gyakorlatban is megismerhetik telephelyeiken zajló raktározási folyamatokat. A magas szintű elméleti oktatás mellett fontos, hogy valós piaci helyzetekkel és a gyakorlatban előforduló feladatokat is megismerhessenek a tanulmányaik során a hallgatók, hisz ezek a tapasztalatok, amelyek a későbbiekben meg fogják könnyíteni az elhelyezkedésüket.

 „Társadalmi felelősségvállalási küldetésünk, hogy támogassuk a logisztikát oktató intézményeket, ugyanis folyamatosan növekvő szolgáltatóként a szakmai utánpótlás biztosítása kulcsfontosságú az iparágban. Éppen ezért keressük az együttműködési pontokat a Debreceni Egyetemmel is, és mindig élünk a lehetőséggel, hogy a fiatalokat megszólító eseményekben is részt vehessünk, melyek az aktuális ismeretek magas szintű átadására kitűnően alkalmasak. Emellett nem titkolt szándékunk megtalálni azokat az ambiciózus diákokat, akiket tanulmányaik végeztével akár állásajánlattal is megkereshetünk ” – nyilatkozta Elek Gergő, a Trans-Sped Csoport logisztikai igazgatója.

 

A Magyar Külkereskedelmi Bank székházában, november 30-án vette át a Magyar Üzleti Felelősség Díját. Jelentőségteljes feladat a vállalatot körülvevő környezet és a társadalom támogatása, hiszen valamennyi folyamatukkal hatást gyakorltak azokra. A cég vezetősége és minden munkatársa elkötelezett amellett, hogy fejlődésük nem csak gazdaságilag, de társadalmilag és környezetünk szempontjából is felelős és fenntartható legyen. Olyan vállalatot építettek, amely az új generációk számára is értéket tud majd teremteni, és amely miközben saját hatékonyságát növeli, támogatni tudja a külvilágot.

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata, a mai napon bejelentette, hogy a Prologis Park Brno területén tapasztalható jelentős kereslet miatt megkezdte egy második spekulatív épület fejlesztését a csehországi parkban.

Az új, modern, a fenntarthatóság szempontjainak figyelembevételével tervezett, 39 800 négyzetméteres logisztikai épület fejlesztése előreláthatólag 2019 második negyedévében fejeződik be. A tervezés során a fő szempont a rugalmasság volt: az épület teljes alapterülete legalább 3500 négyzetméteres kisebb egységekre osztható. Mint minden új Prologis fejlesztést, az új épületet is BREEAM akkreditációra terjesztik fel.

Az új park első épületét idén októberben adták át, és már 70 százaléka bérbeadásra került, ezt követően indult meg a második épület fejlesztése. A park területén a fejlesztések lezárulttával három, összesen 90 000 négyzetméteres épület fog állni.

„Az ilyen kiemelt helyszíneken a korlátozott fejlesztési lehetőségek, az alacsony üresedési ráta és az emelkedő építési költségek együttesen a bérleti díjak jelentős növekedéséhez vezettek az elmúlt két évben – mindez gyakori trend a legvonzóbb globális piacokon” – mondja Martin Baláž, Prologis Csehország és Szlovákia bérbeadásért és fejlesztésért felelős igazgatója. „Rendkívül erőteljes keresletet tapasztalunk az ügyfelek részéről a minőségi ingatlanok és a Prologis magas színvonalú szolgáltatásai iránt, emiatt döntöttünk a második spekulatív épület fejlesztésének gyors megkezdése mellett.”

A Prologis Park Brno egyike a vállalat kulcsfontosságú helyszíneinek, amelyeket a jelentős népességközpontokhoz és fontos nemzetközi közlekedési útvonalakhoz való közelség jellemez. A Brno-t Béccsel összekötő D52-es autópálya mentén elhelyezkedő park prémium lokációjának köszönhetően ideális disztribúciós központ a szlovák, osztrák, magyar és lengyel piacok közvetlen elérését megkövetelő belföldi és nemzetközi logisztikai szolgáltatók, valamint a könnyűiparban tevékenykedő vállalatok számára.

A Prologis több mint 1 millió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető logisztikai ingatlanszolgáltatója (2018. szeptember 30-i adatok alapján).

Tags:

A logisztika.com portál immár hatodik alkalommal publikálja az iparág TOP100 vállalkozását felvonultató listáját. Az Opten Informatikai Kft. céginformációs adatbázisa alapján a logisztika.com számára összeállított lista a magyarországi székhelyű, áruszállítás, raktározás főtevékenységű vállalkozások 2017-es eredményeit rangsorolja nettó árbevételük alapján.

A cikk teljes terjedelemben az alábbi linkről érhető el: 

http://logisztika.com/a-top-100-aruszallitas-es-raktarozas-fotevekenysegu-vallalkozas-magyarorszagon/

Interjú Kling Péterrel

A GINOP 5.3.4-16-2018-00039 kódszámú és „Munkabiztonság és a munkaegészségügy komplex fejlesztése a raktározás, tárolás; postai, futárpostai ágazatokban foglalkoztatottak részére” című Európai Uniós projekt kapcsán Kling Péter munkavédelmi szakmérnök, tanácsadó osztotta meg tapasztalatait a munkavédelem és munkabiztonság fontosságáról.

Mióta foglalkozik munkavédelemmel? Milyen végzettséggel, tapasztalatokkal rendelkezik ezen a területen?

Okleveles faipari mérnökként végeztem 1997-ben. Utána különböző faipari cégeknél dolgoztam mérnökként, külföldön és Magyarországon egyaránt.

2002 körül bejött a kockázatértékelési kötelezettség a vállalkozásoknál. Édesapám akkoriban asztalos vállalkozó volt, így neki is kellett a saját vállalkozásáról kockázatértékest végezni.

A faiparban akkor már volt jártasságom, így édesapám megbízott vele, hogy készítsem el a családi vállalkozásra. Akkoriban már voltak munkavédelmi könyvesboltok, így hát vettem szakirodalmat, megnéztem, hogy mit is tartalmaz egy ilyen kockázatértékelés és elkészítettem a családi cégre. Nem volt egy nagy ördöngösség, főleg ilyen kis vállalkozások esetén, mint a családi asztalos műhely, ahol 5-6 ember dolgozott. Ezért úgy voltam vele, hogy az ismeretségi körben, munka mellett, másodállásban el tudom másnak is készíteni, ez akkor nem igényelt semmilyen munkavédelmi végzettséget, bárki készíthetett ilyen dokumentumokat. A 2000-es években ráadásul évente kellett a kockázatértékelést felülvizsgálni, csak pár éve jött be a 3 évenkénti újra elkészítési kötelezettség.

2004-től azonban változás történt a kockázatértékelések terén. Ekkor már munkavédelmi végzettséghez kötötték a készítésüket és a felülvizsgálatukat. Úgy voltam vele, hogy sajnáltam veszni hagyni az addig összegyűlt ügyfeleket és a megszerezett tudást, ezért elvégeztem egy munkavédelmi technikus képzést.

Az már látszódott, hogy már annyi ügyfél összegyűlt, hogy azzal már el lehet kezdeni önállósodni. Akkoriban éppen munkahelyváltás előtt álltam és úgy gondoltam, hogy inkább koncentrálok a munkavédelemre és a kockázatértékelésre. A munkavédelmi végzettségem már megvolt, a korábbi munkákból már összegyűlt annyi ügyfél, hogy nem kellett teljesen nulláról kezdenem. Elkezdtem egyéni vállalkozóként dolgozni és évről-évre jöttek hozzá újabb ügyfelek, újabb tevékenységek. Idővel vettem fel kollegákat, különböző munkavédelmi CD-ket készítettünk, rendezvényeket, tanfolyamokat szerveztünk. Mi is csináltunk munkavédelmi technikusi tanfolyamokat, egyre jobban beleástam magam ebbe a témába, elvégeztem a munkavédelmi szakmérnöki képzést is és egyre kiterjedtebbé vált ez a tevékenység.

A legelején még a faipar volt a domináns, mert ugye az édesapám is asztalos volt, én is faipari mérnökként végeztem. A faipar amúgy is az egyik legveszélyesebbek közé tartozott, tehát abban a körben kezdtem.

Később már többféle iparággal is foglalkoztam, mert egy bizonyos cégméret felett már nem lehet specializálódni. Mint az élet szinte minden területén, itt is érdemes több lábon állni.

Van-e esetleg konkrét munkavédelemmel kapcsolatos példája? Mire figyeljenek oda az érintettek?

A legérdekesebb az volt, hogy a munkavédelmi oktatásoknál, nagyon nehezen fogadták be az elmondottakat. Hiába tartottunk akármilyen oktatást valahogy a dolgozók úgy elültek. Fél agyukat kikapcsolják, lehet végre pihenni. Nekem az volt az elvem, hogy a munkavédelmi oktatások a legfontosabbak, mert hiába van akármilyen védőberendezés, ha azt a dolgozók nem használják, kikerülik, és nem tudják azokat az alapokat, hogy hogyan álljanak hozzá a munkához, akkor önmagában a védőberendezés nem sokat ér.

Ekkor jutott eszünkbe a többi munkavédelmis kollégával, hogy összegyűjtjük a jellemző munkahelyi balesetek képeit. Ezek természetesen megtörtént konkrét balesetek voltak, rövid leírással, CD-re kiírva.

Ilyen kirívó eset volt például a targoncás munkás, akinek a fejére esett egy cserép, és mivel nem volt rajta védősisak, ezért máris megtörtént a baj…

Vagy másik példa a gyűrűt hordó dolgozó, aki leugrott a platóról, az ujja gyűrűvel együtt fennakadt, melynek következtében a gyűrű lefejtette a húst az ujjáról. Ezek a valós történetek, képek olyan szempontból tényleg nagyon jók voltak, hogy ha az oktató elmondta: „Emberek hordjatok sisakot, mert ha nem, akkor baj lesz!” és „Ne hordjatok gyűrűt, mert akkor meg ez lesz!”, akkor nem történt semmi. Viszont amikor kezdtünk ilyen képeket mutogatni, akkor jól látszott, hogy mindenki rögtön levette és zsebre vágta a gyűrűt, illetve a sisakot magához ölelte.

Ami a legérdekesebb sztori volt, hogy valaki a munkavédelmi oktatáson szenvedett munkahelyi balesetet. Pont mikor az ominózus gyűrűs képre ugrottunk, akkor azonnal elájult és beverte a fejét. Nem is azt mondom, hogy csak sima elrettentő példák voltak ezek, hanem inkább érzelmi hatást váltott ki a résztvevőkből. Mert ha az ember csak hallja, akkor az egyik fülén be, a másikon ki. De ha már van valami érzelmi töltet, akkor már mindjárt sokkal közelebbinek és személyesebbnek érzi az ember.

A postai, futár és logisztikai ágazatban, ami jellemző veszélyforrás, hogy sok helyen a futár már egy egyéni vállalkozó, nyilván a Magyar Posta Zrt. esetén a levélhordókat ne soroljuk ide, nekik van saját munkavédelmi képviseletük, inkább elsősorban az egyéb futárokra, kiszállítókra gondolok. Sok helyen úgy működik a dolog, hogy a futár egyéni vállalkozó és leszerződik a céggel. De az egyéni vállalkozókra ugye nem vonatkozik a munkavédelmi törvény (mivel nem szervezett munkavégzés), így nem kell foglalkoznia a saját munkavédelmével, a legtöbb esetben nem is foglalkozik vele. A megbízónak pedig nem érdeke ezzel foglalkozni, a törvény sem kötelezi rá. Így sok esetben ezek elsikkadnak. Rossz állapotú járművekkel közlekednek itt a téli időszakban, a szinte teljesen elkopott téli gumikkal, és máris kialakul egy-egy veszélyhelyzet, baleset.

A munkahelyi biztonság és egészségmegőrzés érdekében mi lenne a legfontosabb üzenete a munkavállalók és munkáltatók számára?

Talán azt tartanám legfontosabbnak, hogy ne hagyatkozzanak a munkáltatók arra az évi egyszeri munkavédelmi oktatásra, ahol nagyjából elmondják az elméletet, mert ha rázúdítanak az emberre rengeteg munkavédelmi információt, amikkel pont akkor találkozik először, úgyse tudja megtanulni, maximum akkor, ha eléggé motivált és mélyebben is utánajár a dolgoknak. Úgyhogy én azt szoktam mondani az ügyfeleimnek, hogy inkább több rövid munkavédelmi oktatást tartsanak. Ezzel is ismételve az éves, nagy oktatás éppen aktuális részeit. De az is egy megoldás, hogyha minden olyan esetben, amikor valami újabb munkafázis jön, a helyi vezető 5 percben elmagyarázza a munkásnak, hogy mire ügyeljen, akár napi vagy heti szinten.

Ezek alapján inkább az lenne a helyes irány, ha rövidebbek lennének az oktatások?

Nem feltétlen. Inkább a napi instrukciókba, munkairányításba kellene beépíteni a munkavédelmet. Hogyha elmondják az embernek, hogy most az a feladat, hogy azt a kupacot összevágod, és azt oda teszed, akkor abba a feladatkiadásba bele kellene annak a munkavédelmi aspektusait is venni. Időben ez nem sok. Kb. 3 percben elmondják a feladatot és még fél percben azt, hogy mire figyeljenek oda munkavédelmi szempontból. Ez így nem tűnik egy olyan óriási igénybevételnek, és ennek van esetleg hatása is, míg egy év elején megtartott oktatás tartalmára kisebb valószínűséggel emlékeznek novemberben.

Másik probléma, hogy a nagy munkaerőhiány miatt sok helyen szinte mindenkit felvesznek betanított munkásnak. Ezektől az emberektől nem feltétlen lehet elvárni, hogy egy olyan munkamorállal, fegyelmi szinttel rendelkezzenek, mint akik már régóta dolgoznak az adott helyen.. Úgyhogy figyelembe kell venni ezeket a tényezőket is és nem lehet arra hagyatkozni, hogy a megtartott oktatást később is tudja és észbe tartsa.

Ön szerint, egy ilyen Európai Uniós projekt, mint a GINOP-534 konstrukció, hogyan segíti elő a munkavédelem ügyét az érintett ágazatban?

A kutatás az, ami leginkább szolgálhat újdonságokkal. Ebből szerintem olyan eredmény tud születni, amit ha megfelelően feldolgoznak és megfelelő megállapításokat szűrnek le, akkor azok nagy segítségére lehetnek a munkavédelmi képviselőknek, akik adott esetben munkavédelmileg annyira nem felkészültek. Nyilván ez abból fakad, hogy megválasztják őket és részt vesznek egy 1-2 napos tanfolyamon, amin szinte először találkoznak a munkavédelemmel, ezért sem tudnak mindent.

Szóval a kutatás segítségével megismerhetnek jó gyakorlatokat, jellemzőbb problémaforrásokat az iparágban. Ettől kezdve a képviselők nem csak a saját tudásukra hagyatkozhatnak, hanem át tudnak venni jobb megoldásokat, az adott iparágban bevált példákat.

Közeledünk az ünnepekhez, amely kiemelt időszak az élet szinte minden területén, a határidők szabta nyomás ránehezedik az iparági munkaadók és munkavállalók vállára egyaránt. Ki tudna emelni olyan stresszkezelő módszert, amely segítségére lehet az iparági munkaadók és munkavállalók részére?

Általános stresszkezelő módszert nehezen tudok mondani, mert ugye mindenkinek más az, ami a stresszt kiváltja. Ilyet inkább egyénre szabottan lehet definiálni és felállítani.

Ami ebben a téli időszakban inkább jellemzőbb probléma, és ami ellen viszonylag könnyebb védekezni azok az utcai elesések. Munkavédelmi boltokban lehet kapni ilyen cipőre húzható csúszásgátló talpakat. Célszerű ilyet tartani, főleg annak, aki olyan munkakörülmények között dolgozik, hogy az utcát kell járnia. A táskájában, zsebében könnyedén elfér, így egyből rá tudja húzni a cipőre.

A projekt hivatalos honlapján, a későbbiekben további hasznos információkat talál: http://www.postaesfutarbiztonsag.hu/

infoblokk kedv final CMYK  ESZA

Az idei november fontos mérföldkőnek bizonyult a Prologis fenntarthatósággal kapcsolatos céljainak megvalósítása terén. 2018-ban több jelentős eredményt is elértünk, valamint túlteljesítettünk a környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalás, valamint a felelős vállalatirányítás (ESG) tekintetében, ami igazán jó hír!

Világszerte példát mutattunk a fenntartható logisztikai ingatlanfejlesztést és a felelős vállalkozások működését illetően egyaránt. Elért eredményeink egyik legfontosabb mutatója a vállalatunk által évről-évre begyűjtött díjak és elismerések száma.

A Prologis az évek során számos elismerést kapott a fenntarthatóságot segítő tevékenységeiért. Idén sem volt ez másképp, ami bizonyítja, hogy milyen jelentős erőfeszítéseket teszünk az ESG-t érintő területeken.

A National Association of Real Estate Investment Trusts (NAREIT) 2018-ban sorozatban már hetedik éve ismerte el a Prologist az „Industrial Leader in the Light” díjjal a vállalat teljes portfóliójára kiterjedő ESG gyakorlat és energiafogyasztási eljárások miatt – ez a fenntarthatósággal kapcsolatos legkomolyabb elismerés az ingatlanberuházási ágazatban.

Az okok, ami miatt a NAREIT idén ismételten nekünk ítélte oda a díjat, magukban foglalják a Prologis a fenntarthatósággal kapcsolatos öt célkitűzését:

175 megawatt teljesítményű napenergia-termelő kapacitásunkat, amellyel a Prologis harmadik legnagyobb telepített napenergia-kapacitást tudhatja magáénak az Egyesült Államokban (a Walmart és a Target után)

Világszerte 304 fenntarthatósági minősítésünket

A tényt, hogy üvegházhatású gázkibocsátás-csökkentési tervünket négy évvel az eredeti célkitűzésnél korábban sikerült megvalósítanunk

Kiemelkedő önkéntességi és adományozási kezdeményezéseinket

„Community Workforce Initiative” elnevezésű programunkat, amellyel bérlőink munkaerő-szükségleteinek kielégítését segítjük

Ha többet kíván megtudni ezzel a patinás díjjal kapcsolatban, kattintson ide.

A fenntartható fejlesztés közös érdek. Az üvegházhatású gázkibocsátás (GHG) csökkentésére irányuló célkitűzések az éghajlatkutatás eredményeivel összhangban történő meghatározása a környezetbarát fejlesztés egyik legbiztosabb módja. Idén novemberben újabb fontos mérföldkőhöz jutottunk el, hiszen jóváhagyták a Prologis az üvegházhatású gázkibocsátások csökkentésére irányuló, tudományos eredményeken alapuló célkitűzéseit (SBT célkitűzések). Vállalatunk ezzel a logisztikai ingatlanfejlesztő vállalatok közül elsőként részesült ebben az elismerésben.

A Science Based Targets Initiative (SBTi) elnevezésű szervezet irányítása alatt az SBT-k rendszere egy nemzetközileg elismert módszer, amely segíti a vállalkozásokat, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló célkitűzéseiket a tudományos eredményeknek megfelelően határozzák meg. Az SBT célkitűzések iránymutatást biztosítanak a Prologishoz hasonló vállalatok számára, amelyek számszerűsíthető eredményeket kívánnak elérni az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése terén. Az általunk meghatározott célok jóváhagyása visszaigazolja, hogy a Prologis piacvezető szerepet tölt be a fenntarthatóság terén.

A Prologis SBT célkitűzései a következőket tartalmazzák: „A Prologis az 1. és 2. körbe tartozó üvegházhatású gázkibocsátásait 2025-ig 21 százalékkal, 2040-ig pedig 56 százalékkal kívánja csökkenteni a 2016-os bázisévhez képest. A Prologis továbbá a 3. körbe tartozó üvegházhatású gázkibocsátásait 2025-ig 15 százalékkal, 2040-ig 40 százalékkal kívánja csökkenteni a 2016-os bázisévhez képest.”

Végül, de nem utolsósorban a Prologis a fenntarthatóság érdekében végzett tevékenységét a Corporate Secretary Magazine november 8-án a 11. éves Corporate Governance Awards díjkiosztó gálán ismerte el azzal, hogy a 2018 évi „Corporate Governance” díjra jelölte vállalatunkat a „Legjobb ESG beszámoló” kategóriában. Az a tény, hogy vállalatunkat erre a patinás díjra jelölték, tükrözi az ESG célkitűzéseinkkel kapcsolatos beszámolóink magas színvonalát és megbízhatóságát.

Bár az első helyet a Microsoft szerezte meg, a jelölésünk komoly eredmény, hiszen ezzel kivételes társaságba kerültünk, ráadásul a 15 kategórián belül mi voltunk az egyedüli ingatlanfejlesztő vállalat a jelöltek között. A jelölés egyben a vállalatirányítás terén elért kiemelkedő eredményeink elismerését is jelenti.

Ezúton is gratulálunk valamennyi szakemberünknek, akik jelentős szerepet vállaltak az említett kiemelkedő elismerésekhez vezető munkában.

Forrás: Prologis

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél