szechenyi 2020

Híreink

Az évi kétszámjegyű növekedést produkáló magyar-török export-import forgalom további fellendítése érdekében a Magyar-Török Üzleti Kamara és Szövetség megállapodott a Vám, Jövedéki és Adóügyi Szolgáltatók Szövetségével (VJASZSZ) abban, hogy minkét fél biztosítja a feltételeket a vámkezelések gyorsításához. Ennek érdekében információval látják el a kereskedő cégeket, amelyeket felkészítenek a jogszabályoknak való megfelelésre. Erről Bók Mihály, a VJASZSZ társelnöke, és Suat Karakuş, a török kamara elnöke Budapesten együttműködési megállapodást írt alá. Az Ekol Logistics Kft. által szervezett ünnepi eseményen részt vettek a Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Török Köztársaság budapesti nagykövetsége, a NAV, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) képviselői.

A dokumentum rögzíti, hogy a két szervezet elősegíti Magyarország fordítókorong szerepének növelését az Európai Unióba exportáló török vállalatok számára. Erre kiváló lehetőséget kínálnak a magyarországi közvámraktári megoldások. A felek támogatják egy olyan pénzügyi képviselet létrehozását, amelynek segítségével néhány napra csökkenthető a vámkezelt török termékek eljuttatása vevőiknek.

A megállapodás újabb lendületet adhat a két ország közötti évek óta kétszámjegyű növekedést felmutató kereskedelmi forgalomnak. Mindkét ország abban érdekelt, hogy az áruforgalom volumene a korábbi évi 3 milliárd euróról rövid időn belül 5 milliárd euróra növekedjen.

Az együttműködési megállapodás házigazdája a budapesti Ekol Logistics Kft. volt. Kovács Ákos, a magyar-török áruforgalom és a környezettudatos intermodális fuvarozás piacvezető vállalatának ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a gördülékenyebb ügyintézéstől azt várja hogy újabb beruházások érkeznek Magyarországra, és további munkahelyek jönnek létre. A megállapodás tető alá hozása érdekében az Ekol Kft. bizalmat épített a felek között, és hozzájárult ahhoz, hogy a szinergiákat a partnerek együtt tárják fel. A kereskedelem fejlődését fékező akadályok leküzdésében egyébként a kft. közvetlenül is érdekelt: elmúlt évi árbevétele az egy évvel azelőttit 30 százalékkal meghaladó módon elérte a 16 milliárd forintot.

Mától új minősítési eljárás elérhető a logisztikai ingatlanok számára: a WELL Certified™ Arany fokozata. A világ első raktárépülete amely WELL Arany fokozatot ért el, a Prologis Hollandiában található tilburgi 5. épülete, és ez csupán a második olyan fejlesztés, amely WELL minősítéssel rendelkezik.

Amíg sok épületminősítési rendszer a környezetre gyakorolt hatást értékeli, a WELL építési szabvány a tervezés és működés során a társadalmi fenntarthatóság aspektusát helyezi a középpontba az épületben dolgozók egészségének és életminőségének javítása érdekében. Másként fogalmazva elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy az ipari ingatlanok tervezési folyamatában már a kezdetektől fogva az emberekre fókuszáljunk.

Több mint csupán négy fal és egy tető

A 25 800 négyzetméteres tilburgi 5. épület egy kiemelt projekt, amely build-to-suit fejlesztés keretében valósult meg a Prologis régi nemzetközi ügyfele, a Pantos Logistics számára. Az épület külső és belső részeit egy egységként kezelve alakították ki, mindezt a teljes személyzet számára rendelkezésre álló közösségi terek és kényelmi szolgáltatások egészítik ki. Minden egyes tervezési szempont a minőség valódi fokmérőjének számító International Well Building Institute (IWBI) szigorú értékelési folyamatán ment keresztül.

A kísérleti projekt során az ipari ingatlanok értékeléséhez szükséges akkreditációs kritériumok definiálása céljából a Prologis szorosan együttműködött az IWBI szervezetével. Az arany fokozat eléréséhez az összes WELL-előfeltételt valamint az optimizációs funkciók legalább 40 százalékát teljesíteni kell. Csatlakoztunk továbbá az IWBI WELL Portfolio pilot pathway kezdeményezéséhez is, amellyel célunk, hogy a WELL teljes logisztikai ingatlanportfóliónk integrált részévé váljon – mindez újabb példája a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségünknek.

Hozzáadott érték biztosítása az ügyfelek számára

Az egészség és a közérzet javítását célzó megoldások épülettervezési folyamatokba való beépítése türközi a fenntarthatóság hosszú távú figyelembevételét, a téma újszerű megközelítését és azt, ahogyan mindez ügyfélközpontú üzleti stratégiánk részévé válik. A kiegyensúlyozott és egészséges munkahelyi környezet megteremtése a Prologis ügyfelei számára egyedi hozzáadott értékkel bír, hiszen a munkaerő alapvető fontosságú minden vállalkozás működésében.

A raktárépületek munkaerő-megtartását vizsgáló legutóbbi Prologis Research tanulmány rávilágított arra, hogy a munkaerő-kínálat okozza a legtöbb fejfájást ügyfeleinknek. A Prologis méretéből fakadó egyik legnagyobb előny, hogy ötletek széles skáláját tesztelhetjük, és ezek nyomán új gondolkodásmódokat tudunk elsajátítani. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy enyhíthessük ügyfeleink fájó pontjait, és olyan kezdeményezéseket biztosítsunk számukra, mint például a munkavállalók egészségének és közérzetének javítását célzó intézkedések, amelyek segítségével egy lépéssel a jövő előtt járhatnak.

Az olyan kísérleti projektekkel, mint a logisztikai ingatlanokra kidolgozott WELL szabvány bevezetése, újabb lépést tehetünk a jövő raktárépületeinek világába. A fenntartható fejlesztés tekintetében a tilburgi 5. épület ismét az élen jár, és a környezeti hatáson túl a szociális hatás tekintetében is utat mutat az iparágnak. 

A komplex munkabiztonság és munkaegészségügy fejlesztés 2018 júniusában indult a Magyar Iparszövetség (OKISZ) és a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) által irányított GINOP-5.3.4-16-2018-00039 kódszámú Európai Uniós program keretén belül.

A program kiemelt célja a szemléletformálás, az ismeretbővítés, figyelemfelhívás kiemelve a munkabiztonsági szempontokat, csökkentve ezzel a munkahelyi balesetek számát. Jelen projekt lassan a végéhez közeledik, melynek keretén belül országszerte rendezvények és előadások kerültek megrendezésre, Mazák József munkaügyi ellenőr vezetésével. A rendezvények célja volt konvergencia régiókban is a munkavállalók és munkáltatók tájékoztatása a munkavédelemmel kapcsolatosan, a munkavédelmi tudatosság fejlesztése, a munkáltatói és munkavállalói elkötelezettség javítása.

A rendezvények kiemelt témái, két nagy témakört öleltek át: a munkavédelem elméleti alapjait és a munkaegészségügy kérdését a postai ágazatban.

A GINOP 5.3.4-16-2018-00039 pályázati rendezvények témája:

1.   Munkavédelem elméleti alapjai

  • A munkavédelem kapcsolata egyéb biztonsági ágakkal.
  • A munkavédelem szabályozási rendszere.
  • A munkavédelem fő területei, a munkabiztonsági és munka-egészségügyi, foglalkozás-egészségügyi tevékenységek, feladatok ismertetése.
  • Biztonsági kockázatok komplex és egyedi kezelésének lehetőségei, biztonságtechnikai, megelőzési intézkedések.
  • Összehangolási tevékenység fontossága a logisztikai munkakörnyezetben.

2.   Munkaegészségügy: Postai, futárpostai ágazatban

  • Stresszhelyzetek a munkahelyen
  • Megküzdési technikák
  • Munkavédelmi videók bemutatása

Az elméleti ismeretek mellett olyan gyakorlati kérdések megválaszolására került sor, amellyel adott terület munkavédelmi képviselője specifikusan találkozik.

A pályázati konzorcium vezetője a Magyar Iparszövetség (OKISZ) elnöke Dr. Vadász György hangsúlyozta, hogy közös együttműködésre van szükség munkavállaló, munkaadó, érdekképviselet és kormány oldalról egyaránt. A közös gondolkodás eredményeként, a szemléletformálás is fontos célkitűzés, melyben a munkaadói szerepvállalás kiemelt jelentőséggel bír.

Jelenleg már csak a projekt zárórendezvénye van hátra, mely várhatóan május 21-én Szarvason lesz.

A rendezvények mellett képzések keretében, szakmai előadók és oktatók közreműködésével 12 munkavédelmi képviselő került bevonásra, melyben a kifejezetten számukra készített oktatási tananyag nyújt segítséget a munkavédelem minél hatékonyabb megvalósításához és biztosításához. A Munkavédelmi képviselők oktatási tananyaga a raktározás, tárolás; postai, futárpostai ágazatokban címmel elkészült segédlet, specifikus segítséget nyújt a postai, futárpostai ágazat alágazataira vonatkozó szabályokat illetően: önálló tanegységként tárgyalja a Közúti, vasúti, vízi, légi áruszállítást kiegészítő tevékenységek; Raktározás, rakománykezelés; Postai, futárpostai kézbesítés; Egyéb postai, futárpostai tevékenység; Az ülőmunka veszélyei; Munkahelyek helyes megvilágításának szabályai; Kémiai kockázatok ágazatspecifikus egyedi kérdéskörét. Hatékony segítséget nyújt a képviselőknek a munkavédelmi eszközök előírásáról, biztosításáról és minden olyan kérdésről, melyre a gyakorlatban szükségük lesz. A tananyag a projekt weboldaláról valamennyi alágazatban dolgozó, és minden téma iránt érdeklődő számára ingyenesen elérhető lesz a https://www.postaesfutarbiztonsag.hu/?page_id=19 oldalon.

A tananyagon túl kapcsolódó kiadványok is készültek, melyek tartalma szintén több szempontból nyújt segítséget az ágazatban dolgozó munkavállalók, munkaadók és munkavédelmi képviselők részére egyaránt. A szerzők által összeállított segédanyagok az alábbi témákat érintik:

  1. A hatékonyság és a munkavédelem összefüggései
  2. A raktározás, tárolás és postai, futárpostai ágazatban dolgozók jogainak gyakorlásához, feladataik teljesítéséhez szükséges ismeretek a munkavédelem tükrében
  3. A munkavédelem szerepe, jelentősége a munkáltató és a munkavállaló szempontjából a raktározás, tárolás és postai, futárpostai ágazatban dolgozók állományának körében, a munkáltatói és a munkavállalói érdekképviseletek felelőssége, teendői a munkavédelem terén
  4. A munkahelyi egészségmegőrző, munkaképesség fejlesztő programok lehetséges tartalma a raktározás, tárolás és postai, futárpostai ágazatban dolgozó állomány körében, alkalmazási területeik, a részvételt elősegítő, ösztöntő megoldások
  5. A munkabiztonság, prevenció, megelőzés eszközei a raktározás, tárolás és postai, futárpostai ágazatban
  6. A munkavédelmi képviselők feladatainak összefoglalása

Az elkészült kiadványok az alábbi linken lesz elérhető az érdeklődők számára:

https://www.postaesfutarbiztonsag.hu/?page_id=13

A projekt kutatásának keretében országos, nagymintás kérdőíves megkérdezés jelenleg is zajlik, melynek konkrét eredményeit a feldolgozást követően tesszük közé.

Forrás: Magyar Iparszövetség

GINOP logo

Previous Next

„A KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA NAPJA 2019” eseménysorozat keretében, az MLSZKSZ szervezésében lehetőség volt egy kis betekintésre a szakmai logisztikai közlekedési kultúrában.

Május 10-én, Budapest Szabadkikötő területén, a látogatók megismerkedhettek a helyes rakományrögzítés szabályaival (és a helytelen rögzítés következményeivel) a Revelator Kft. képviselőjének segítségével. A bemutatóhoz az EKOL Logistics Kft. biztosított egy daruzható pótkocsit, amelyet a MAHART Container Center Kft. mobil rakodógépével vasútra raktak. Ezt követett egy termináli séta, amelynek a végén lehetőség volt egy konténeres hajórakodás megtekintésére. Az EKOL Logistics Kft. raktárában, raktári anyagmozgató gépekkel kapcsolatos közlekedési és biztonságtechnikai ismeretek kerültek megosztásra, a gépeket felügyelet mellett ki is lehetett próbálni.

A tartós kapcsolatok többnyire nem véletlenül olyan tartósak. A Prologis – mint a jövőre koncentráló fejlesztő és hosszú távú logisztikai ingatlantulajdonos – különös figyelemmel ápolja a sokféle ügyfelével fenntartott kapcsolatait. Nem csupán a hatékony üzleti tevékenységhez szükséges helyet biztosítjuk, de a legfontosabb piacainkon olyan értéknövelő kezdeményezéseket is kínálunk a számukra, amelyek növekedési és környezetvédelmi céljaikat egyaránt elősegítik.

A logisztikai ingatlanok új generációja

Most adtunk át egy nagyon különleges épületet a páneurópai régióban mindenhol jelenlévő ügyfelünk, a L’Oreal számára a németországi Muggensturm városában. Bár az épület 101 000 négyzetméteres alapterülete is óriási (ez a L’Oreal eddigi legnagyobb disztribúciós központja a világon), mégsem a mérete teszi igazán különlegessé, hanem a kialakítása, amely állandó CO2-semleges működést tesz lehetővé.

A 18 hektár területű új logisztikai központ a L’Oreal németországi, ausztriai és svájci piacait szolgálja ki. A tervezéstől az üzemeltetésig a fenntarthatóság volt a legfontosabb szempont az épület fejlesztése során. A központ funkcionalitása a jelen és a jövő logisztikai sztenderdjeinek megfelelően teljes mértékben egyedi kialakítású. Az épület üzemelése fenntartható energiára épül. A zöldterületek öntözése, a csarnokok takarítása és a WC-k leöblítése esővízzel történik. Az épület különlegesen jól szigetelt, a megvilágítást energiatakarékos LED-rendszer biztosítja, a tetőn található napelemek csúcsteljesítménye pedig 2,0 MW.

A fejlesztés során a környezet természetes kialakítására és a helyszín jellegzetességeire is nagy figyelmet fordítottunk. A helyi önkormányzattal együttműködésben alakítottuk ki és valósítottuk meg az itt élő fajok – elsősorban az őshonos pacsirta – védelmét szolgáló intézkedéseket. Az épület tetején 30 000 m2 természetvédelmi területet alakítottunk ki.

Az ügyfélkapcsolatok értéke

Az ügyfelek kényelmét és a környezetvédelmet célzó kezdeményezéseket illetően elért eredményeink jól nyomon követhetők. A szóban forgó CO2-semleges projekttel kapcsolatos együttműködésünk sikerének egyik fontos összetevője, hogy a fenntarthatósági stratégiánk összhangban van a L’Oreal saját magas szintű környezetvédelmi szabványaival. Ugyanilyen lényeges tényező, hogy Európa-szerte régóta fennálló üzleti kapcsolatot ápolunk a vállalattal. Mivel elégedettek a szolgáltatásainkkal, hogy összekötjük őket a legnagyobb piacaikkal és a különféle logisztikai igényeiknek megfelelő rugalmas, tartós és fenntartható megoldásokat kínálunk a számukra, könnyen meghozták a döntést, hogy a Prologistól rendeljék meg tervezett új disztribúciós központjukat.

Segítségünkkel a kozmetikai óriásvállalat 2006 óta folyamatosan növeli európai lábnyomát: először megduplázta, majd a négyszeresére növelte teljes logisztikai alapterületét, amely így mára meghaladja a 140 000 négyzetmétert. A fejlesztések minden lépésénél jelen voltunk és segítséget nyújtottunk ügyfelünknek ahhoz, hogy megfelelő logisztikai kapukat építsen ki Dél- és Kelet-Európában Vemarsban és Prágában és immár Észak-Európában, Muggensturmban is. A legkorszerűbb technológiák alkalmazásával kialakított új épület teljesen új mércét szab a jövőbeni projektek számára, és kiválóan példázza a Prologis azon törekvését, hogy biztosítsa, hogy ügyfelei egy lépéssel a jövő előtt járjanak.

Nagy változások a logisztika előtt

 

Élesedik a nemzetközi verseny, nagy változások várhatók a logisztikában, aminek kapcsán új lehetőségek is nyílnak – jelentette ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége. Az MLSZKSZ egyik fő feladatának tartja, hogy a logisztika, a vám, a fuvarozási ágazatok és az ezekkel kapcsolatos intézkedések kiemelt figyelmet kapjanak a jövőben a kormányzat részéről.

Az e-kereskedelem rohamos fejlődése, és évi több mint 20 százalékos növekedése hatalmas modernizációs kényszert jelent. A  drónok alkalmazása, a blokklánc-rendszerek, az automatizálás új szintjei vagy a robotok megjelenése mind olyan technológiák, amelyet logisztikai cégek nem hagyhatnak figyelmen kívül, ha továbbra is versenyképesek szeretnének maradni. A közepesnél kisebb méretű hazai cégek digitális fejlettségi szintje ugyanakkor rendkívül alacsony a nyugat-európai és távol keleti társaikhoz képest.

Az Európai Unió döntésének értelmében 2021-től megszűnik a 22 eurónál kisebb értékű küldemények adómentessége, ami a magyar vámügyintézés tekintetében várhatóan százszoros esetszám-növekedést generál. Ennek megoldására az eddig alkalmazott logisztikai rendszerek újragondolására lesz szükség.

További kihívást jelent a szektor számára a megfelelő járművezető szakemberek biztosítása a vasúti, a vízi és a közúti közlekedésben egyaránt. A probléma utóbbi esetében a legsúlyosabb, mert a közúti szállítás képviseli a legnagyobb részarányt a magyarországi fuvarozásban. Szintén nehézséget jelent a nyugat-európai államok – a helyi közúti fuvaros piacra irányuló – protekcionizmusa, amelynek erősödése szintén feltételezhető a jövőben. Mindemellett Kína tovább szeretné növelni az európai irányú vasúti konténeres forgalom nagyságát, amely a lengyel/belorusz határon közlekedési torlódásokat is eredményezhet.

Az MLSZKSZ álláspontja szerint közeljövőben várható változások a fent említett problémák mellett lehetőségeket is tartogatnak: tudatos és szervezett – a kormányzat és a logisztikai szakma szoros együttműködésével létrejövő – összefogás eredményeképp minden szereplő profitálhat a kialakult helyzetből.

„Egy ország versenyképességét összehangolt termelői és logisztikai stratégiával lehet erősíteni. Ha ezen két szempont közül a logisztika másodlagos szerepet kap, az  akár már rövid távon is az ipari teljesítmény gyengülését eredményezheti. Ezért a logisztikai piacon is folyamatos fejlesztésre van szükség” – monda Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke.

Az MLSZKSZ 2019 áprilisában tartotta évi rendes és tisztújító közgyűlését. Az ülésen a küldöttek egyhangúlag elfogadták Fülöp Zsolt elnöki beszámolóját, és megválasztották az MLSZKSZ új elnökségét. A szavazás eredményeként Fülöp Zsolt (DELOG Kft. ügyvezető igazgató) újra bizalmat kapott az elnökségi pozíció betöltésére a következő három évben. Az MLSZKSZ elnökségének további újraválasztott tagjai: Körös Norbert (Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgató), Cseh Ottó (Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. vezérigazgató), Szepessy Kornél (HungaroControl Zrt. vezérigazgató), Tóth Anna (Euro-Holges Vámügynökség Kft. ügyvezető igazgató.) és Boda János (GYSEV Cargo Zrt. vezérigazgató), két új tagja pedig Fábián Zoltán (MAHART Container Center Kft. ügyvezető igazgató), valamint Kossuth József (Budapest Airport Zrt. cargo vezető). A küldöttek megválasztották az MLSZKSZ ellenőrző bizottságának tagjait is: Nagy László (Baja OKK ügyvezető igazgató), Vojdyla Judit (ÁTI-DEPO Zrt. igazgató) és Haiszer Zita (Sygnus Kereskedelmi Kft. kereskedelmi igazgató) tölthetik be e tisztségeket. A Szövetség főtitkára továbbra is Bíró Koppány Ajtony.

Forrás: MLSZKSZ

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél