Az Ekol új intermodális megoldása

Posted by Bíró Koppány Ajtony

Az Ekol Logistics növekedési stratégiájának eredményeként bővíti az intermodális csatlakozások számát Európában. Ennek megfelelően, a cég egy új irányvonatot indít az olaszországi Trieszt és a németországi Kiel között. Az Ekol nemcsak vasúti, hanem egy tengeri vonalat is kialakít Kiel és Göteborg (Svédország) között, melyet a Stena Line-nal közösen valósít meg. A 2017 január 25-én induló szolgáltatás lesz az első vasúti kapcsolat a triszti kikötő és a balti-adriai csatorna között.

“Az Ekol növekedési stratégiáját alátámasztva -mely a folytonos terjeszkedést vette célül, nagyon örülünk, hogy egy új intermodális megoldást kínálhatunk, mely hidat képez Skandinávia, Észak-Németország és Oroszország balti-tengeri régiója és Dél-Európa valamint a Közel-Kelet (pl Törökország, Irán) között. Biztosak vagyunk abban, hogy ezt az új, innovatív megoldást sokan fogják értékelni, lévén, hogy ez lesz a legjobb közvetlen szolgáltatás, mely új gazdasági és üzleti lehetőségeket fog nyitni ezen régiók számára.” – mondta Alaa Jennane, az Ekol műszaki üzletfejlesztési igazgatója.

Ez az új szolgáltatás biztosítja, hogy az Ekol kezdeményezésével Trieszt kikötője – ahol az Ekol a közelmúltban szerzett többségi részesedést az EMT Terminálból -, tovább tudja bővíteni saját belföldi piacát.

A vonat minden szerdán 11 órakor indul majd Triesztből, és a következő nap délután 4 órakor érkezik Kielbe. A visszaút vasárnap 13 órakor indul, és hétfőn délután 5 órakor ér vissza Triesztbe.

“Ez a Kielbe érkező vasúti összeköttetés lehetővé teszi majd, hogy különböző régiókba, például Götebogba is továbbítsunk szállítmányokat, melyek már péntek reggeltől kiszállíthatóak lesznek. Emellett természetesen Észak-Németországban és Dániában közúton, szintén péntek reggeltől más célállomásra is szállíthatók lesznek a rakományok. Az Ekolnál arra törekszünk, hogy mindig a legjobb szolgáltatást nyújthassuk. Éppen ezért, amikor erről az új, Trieszt-Kiel közötti intermodális szállításról beszélünk, akkor már tervezzük a heti kétszeri indulás minél hamarabbi bevezetését . Ügyfeleink számára ez egy nagyon jó hír, ugyanis ezzel a jelenleginél is  még jobban tudjuk optimalizálni a tranzit időt.”mondta Wilfried Klein, az Ekol project fejlesztési menedzsere.

Ez az új megoldás lehetőséget fog nyújtani arra, hogy különböző típusú eszközöket is szállíthassunk, például mega trailereket, konténereket, csereszekrényeket is.

“Ez a projekt bizonyítja Trieszt nagyszerű elhelyezkedését vasúti szempontból is.” – nyilatkozta Zeno d’Agostino a Trieste Port Authority elnöke. – “nemcsak úgy tekintünk erre a kikötőre, mint Közép- és Kelet-Európa preferált ’bejárati kapujára’, hanem úgy, mint ami képes kiterjeszteni a piacunkat a kontinens északi részére, elérve ezzel Észak-Németországot, Dániát, Finnországot és Svédországot Kielen keresztül.”

Ez az intermodális megoldás különböző vállalatok együttműködésével jön létre: a TX Logistik AG és a Mercitalia a vasúti összeköttetésért felel, az Alpe Adria SpA és a TX Logistik AG valamint az MTO felelős a multimodális szállítmányozás működtetéséért, továbbá Kiel kikötője és a STENA Line biztosítja a tengeri szállítmányozást Kiel és Göteborg között.

A vasúti távolság Tieszt és Kiel között 1360 km, melyhez hozzáadódik a 234 mérföldes tengeri út Göteborgig. A vonat 16 darab dupla zsebes vasúti vagonból áll majd, mely így képes lesz 32 intermodális egység (45’ vagy 13,6 m) szállítására.

Fontos kiemelni, hogy az Ekol 2016 év végén indította el egyik új szolgáltatását, amely heti shuttle járatokat jelent Sète kikötője és a párizsi Noisy-le-Sec területe között. Ez a jelenlegi beruházás tehát egy újabbb példa arra, hogy az Ekol milyen fontosnak tartja az intermodális megoldások fejlesztését Európában.

Válassza ki a pénznemét
EUR euró