Fejlesztések éve a Trans-Sped Csoportnál

Posted by Bíró Koppány Ajtony

A legnagyobb, kizárólag hazai tulajdonban levő logisztikai vállalatcsoport, a Trans-Sped ismét sikeres évet zárt: a debreceni székhelyű, közel 250 közúti gépjárművel és 185.000 m2-es raktárkapacitással rendelkező cégcsoport nettó árbevétele 2018-ban meghaladta a 20,4 milliárd forintot.

A 2018-as évben 2017-hez képest a Trans-Sped Csoport nettó árbevétele 7,5 %-kal növekedett, így meghaladta a 20,416 milliárd forintot, üzemi eredménye pedig elérte a 780 millió forintot. A tisztán hazai tulajdonú, komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között piacvezető pozíciót betöltő cégcsoport 2018-as évének középpontjában a fejlesztések és a digitalizáció állt.

A cég hatékonyágának növelése érdekében átfogó informatikai fejlesztésbe kezdett, mely a vállalatirányítási rendszert, egyedi szállítmányozási szoftverfejlesztést és Big Data-n alapuló a fuvarozást támogató rendszert is magában foglal. A Trans-Sped élen jár a technológiai újítások terén, mely folyamatos befektetéseket igényel. Az új vállalatirányítási rendszer közülük a legnagyobb beruházás, mely a következő években nagyban hozzá fog járulni a munkafolyamatok gyorsabbá tételéhez és az adminisztráció leegyszerűsítéséhez.

Három éves, több száz milliós fejlesztést végeztünk el az elmúlt időszakban, melynek előnyei számos területen már megmutatkoznak. A digitalizáció kihívást jelent a szektor minden szereplője számára, de mi úgy látjuk, hogy egyben óriási lehetőséget is teremt. Az informatikai fejlődés számos olyan lehetőséget is megnyitott, amelyek most már valós körülmények között is alkalmazhatók a logisztikában, ezek terén pedig próbálunk kimondottan úttörők lenni – nyilatkozta Fülöp Szabolcs, a vállalat ügyvezetője.

Ilyen fejlesztése a vállalatcsoportnak például a már tesztelés alatt álló, a Big Data-n és a gépi tanuláson alapuló sofőrviselkedés-elemzési megoldás, amelynek legfontosabb célja az üzemanyag-fogyasztás csökkentése. Továbbá nagy hangsúlyt fektet a vállalatcsoport a papírmentes működésre is, olyan fejlesztésekkel, amelyeknek köszönhetően a sofőrök a fuvar befejezésének pillanatában beszkennelhetik a fuvarokmányokat, és azokat elektronikus úton elküldhetik a központba és az ügyfelek számára is. A vállalat digitalizációs megújulásához tartozik az is, hogy saját szállítmányozási-fuvarozási szoftvert fejleszt.

Az informatikai- és szervezetfejlesztés mellett természetesen a járműpark modernizációja is kiemelt terület. A vállalatcsoport fuvarozási üzletága a tavalyi évben 35 új vontató beszerzésével fejlesztette a parkját. Jelenleg így a közel 250 fuvareszköz átlagéletkora 1,5 év.
A sikeres év eredményének jelentős részét a cég további fejlesztésére és beruházásokra fordítják a tulajdonosok, hiszen a legfontosabb a számukra, hogy a legjobb szolgáltatásokat tudják az ügyfeleiknek nyújtani.

„A logisztikai szolgáltatások fejlesztése folyamatos beruházásokat igényel, és egy pillanatra sem dőlhetünk hátra. Célunknak tekintjük, hogy ne csak kövessük a vetélytársakat, hanem jobb, professzionálisabb, fejlettebb szolgáltatásokkal segítsük az ügyfeleink munkáját. Fel kell készülnünk az elkövetkezendő évek változásaira, mely egyetlen útja a digitalizáció. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően pedig munkatársaink részére is stabil és hosszú távú jövőképet tudunk biztosítani.” – mondta el Fülöp Zsolt, a vállalatcsoport ügyvezetője.

A webhely cookie-kat és személyes adatokat használ a böngészési élmény javítása érdekében.